stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 438012
  • 26 اردیبهشت 1401 - 19:26
0

وضعیت معیشتی فعلی افراد مبنای دریافت سهام عدالت است

وضعیت معیشتی فعلی افراد مبنای دریافت سهام عدالت است
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت دریافت سهام عدالت هستند و شرایط کنونی آن‌ها مبنای تصمیم گیری برای واگذاری سهام به آن هاست.محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های بورس کالا به سوالات زیر پاسخ داد. 
 

آیا افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت برای دریافت سهام عدالت هستند؟
در آن زمان افرادی مشمول دریافت سهام بودند و حتی برای این افراد برگه سهام هم صادر شد، ولی واگذاری برای آن‌ها انجام نشد این افراد در اولویت دریافت سهام هستند.

افرادی که برگه سهام عدالت دارند، اگر از گذشته تاکنون تغییر دهک داشته باشند آیا همچنان این افراد در اولویت هستند؟
البته که تغییر وضعیت در پایگاه جامع رفاه ایرانیان حتما باید بررسی شود و این نکته کاملا درست است. اگر این پایگاه به روز شود و اطلاعات آن دقیق باشد کمک می‌کند تا بر این اساس اطلاعات دقیقی داشته باشیم. مبنای منطقی و علمی این است که شرایط فعلی افراد مرجع تصمیم گیری باشد.

آیا در زمینه منابع سهام عدالت برای تخصیص شناسایی صورت گرفته و اصلا منابعی وجود دارد؟
بخش عمده‌ای از سهام‌های واگذار نشده که در اختیار دولت است و در قالب سهام شرکت‌هایی که اکنون بورسی هستند وجود دارد امکان واگذاری دارد. بخشی هم در قالب شرکت‌های غیر بورسی شناسایی شدند که می‌توانند اضافه شوند و بخش دیگر نیز در قالب روش‌های دیگری است که کاملا می‌توانند مبنای تصمیم گیری باشند. در این زمینه کار کارشناسی انجام شده است و امکان واگذاری صندوق‌های قابل معامله نیز وجود دارد. در کل اصل موضوع امکانپذیر است، اما عدد اختصاص یافته و شرایط آن و جامعه هدف نهایی در تصمیم نهایی اثرگذار است.

سود ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام عدالت به کجا رسید؟
در خصوص سود شرکت‌هایی که واگذاری شان انجام نشده پیگیری شد. براساس قانون تجارت که مبنای محاسبه سود است، زمان ۸ ماهه بعد از مجمع مطرح است. ظوابط این شرکت‌ها همانند شرکت‌های بورسی است و هیچ فرقی با شرکت‌های بورسی ندارند. تاکید قانون به اصل موضوع است، نه بورسی و غیر بورسی بودن این شرکت‌ها است.پیشنهاد ما به جهت افزایش شفافیت این است که شرکت‌های غیر بورسی کار پذیرش شان در بورس انجام شود تا علاوه بر شفافیت بحث ارزش گذاری آن‌ها برای باقی مانده سهام متعلق به دولت برای واگذاری‌هایی مانند سهام عدالت راحت انجام شود و سود آسان‌تر بپردازند.

تکلیف هلدینگ امید ایرانیان چه شد؟
گزارش کامل این موضوع را باید از ساختار دولت دریافت کنیم، اما اینکه اساس این هلدینگ به جای پذیرش تک تک شرکت‌ها پذیرش شوند و ارزش این هلدینگ مبنا باشد منطقی است. برای این هلدینگ تک تک این ۱۳ شرکت باید اطلاعات را ارائه دهند. اینکه نواقصی وجود داشته باشد باید اطلاعات را از دولت بگیریم اکنون گزارش دقیقی درباره این موضوع ندارم.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.