stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437979
  • 26 اردیبهشت 1401 - 18:55
1

پوتین: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو تهدید نیست، اما روسیه به آن پاسخ می‌دهد

پوتین: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو تهدید نیست، اما روسیه به آن پاسخ می‌دهد

رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو هیچ مشکلی با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو ندارد و تهدیدی برای روسیه محسوب نمی‌شود، اما به آن پاسخ خواهد داد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از الجزیره، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مسکو گفت که مسکو هیچ مشکلی با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو ندارد چرا که تهدیدی برای روسیه محسوب نمی‌شود، اما مستلزم یک سری اقدامات تلافی جویانه است.

پوتین در ادامه گفت: امروز بیانیه مشترکی را با بلاروس برای همکاری در زمینه‌های نظامی و دفاعی و گسترش هماهنگی در سطح بین المللی امضا خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه در نزدیکی مرزهای خود در اوکراین، شاهد گسترش نئونازی‌ها و نفرت‌پراکنی هستیم، تأکید کرد که امروز مکانیسم‌هایی برای بی‌ثبات کردن اتحاد جماهیر شوروی سابق آزمایش می‌شود.

وی اظهار داشت که گسترش ناتو در شرق اروپا یک مشکل ساختگی در راستای منفعت ایالات متحده آمریکا است.

پوتین اعلام کرد که سازمان پیمان امنیت جمعی در ثبات اتحاد جماهیر شوروی نقش داشت و باید به مسئولیت های خود ادامه دهد.

او گفت که ناتو از سیاست ژئوپلیتیک خود فراتر می رود و تلاش می کند تا بر سیاست در مناظق دیگر تأثیر بگذارد. این امر نیاز به توجه ما دارد.

وی تاکید کرد: هدف آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا پس از اتحاد جماهیر شوروی، جمع آوری مواد بیولوژیکی و بررسی جزئیات شیوع ویروس‌ها است. همانطور که مشخص است، پنتاگون ده‌ها آزمایشگاه و مرکز تخصصی بیولوژیکی را در منطقه مشترک ما ایجاد کرده است. آنها به هیچ وجه درگیر ارائه کمک‌های پزشکی به ساکنان کشورهایی نیستند که در آنجا فعالیت می‌کنند. وظیفه اصلی آنها جمع آوری اطلاعات و مطالعه بیولوژیکی ویژگی‌های گسترش ویروس‌ها و بیماری‌های خطرناک برای اهداف خود است.

رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد که مجموعه کاملی از تمرینات نظامی مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) برای پاییز امسال برنامه ریزی شده است. او گفت: یک سری تمرینات مشترک سازمان ما برای پاییز امسال در قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان برنامه ریزی شده است. من مطمئن هستم که این رویدادها به افزایش آمادگی و سطح هماهنگی ساختارهای نظامی کشورهای ما و پتانسیل کلی حفظ صلح کمک خواهد کرد.

لوکاشنکو: غرب به دنبال گسترش بحران است

رئیس جمهور بلاروس هم گفت که جهان تک قطبی از بین رفته است و غرب در تلاش است تا نفوذ خود را حفظ کند.

لوکاشنکو تصریح کرد: ما از سال ۲۰۱۴ برای حل بحران اوکراین کار می کنیم و هنوز هم هستیم، اما آنها این موضوع را مسموم می کنند. ما شاهد تلاش‌هایی برای تجزیه اوکراین هستیم.

رئیس جمهور بلاروس افزود: من مطمئنم اگر جبهه متحدی علیه آنها تشکیل می‌دادیم تحریم های جهنمی اعمال نمی‌شد. غرب و واشنگتن تمایل به گسترش بحران دارند و هدف مشخص است.

وی ادامه داد: غرب با نقض همه قوانین، تلاش می کند تا از مشارکت روسیه در سازمان های بین المللی جلوگیری کند. برای تقویت کار سازمان پیمان امنیت جمعی در حال حاضر چه چیزی لازم است؟

رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت که ما در حال بررسی پیشنهادها برای تنظیم کار سازمان پیمان امنیت جمعی هستیم و امیدواریم همه اعضا از آن حمایت کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.