stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437966
  • 26 اردیبهشت 1401 - 18:53
0

عاملان شرارت بلوار اندرزگو دستگیر شدند/جابجایی اموال مسروقه با گونی برنج

عاملان شرارت بلوار اندرزگو دستگیر شدند/جابجایی اموال مسروقه با گونی برنج
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه از پلیس تهران، محمد زیدی با اشاره به دستگیری عاملان شرارت گفت: اوایل هفته گذشته، در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در بلوار اندرزگو که منجر به مجروح شدن چند نفر بوسیله سلاح سرد (قمه) شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران مرکز عملیات این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران پلیس با اشراف و کار گسترده اطلاعاتی، مخفیگاه این افراد شرور را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در سه عملیات غافلگیرانه و جداگانه هر ۶ عامل اصلی این درگیری را در مخفیگاهشان در نقاط مختلف شهر تهران دستگیر کردند.

زیدی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که همگی دارای سابقه شرارت هستند، در همان بازجویی های اولیه به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام شرورانه، اختلاف حساب قبلی و قدرت نمایی ذکر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر ۶ متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند، در  ادامه از  تلاش ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر مرتبطان با این پرونده خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران خاطر نشان کرد: پلیس اجازه قدرتنمایی به هیچ فرد و یا افرادی که بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره اندازند نخواهد داد.

وی از شهروندان خواست در این رسالت مهم، همیار و همگام پلیس بوده و گزارش های خود را به صورت شبانه روزی از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در غرب تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷۰۰ دستگاه لوازم مخابراتی خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

علی ولی پور گودرزی گفت: در راستای پایش و کنترل بازار و جلو گیری از قاچاق و احتکار کالا، ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی گوشی رومیزی و تجهیزات سانترال خارجی قاچاق درغرب تهران شدند.

وی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد کالاها بصورت شبانه با استفاده از خودروهای شوتی به  انبار در محدوده چیتگر منتقل و دپو شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه کاراگاهان پس از هماهنگی های قضائی از انبار مذکور بازدید کردند افزود: در این رابطه ۱۹۲ دستگاه شبکه سانترال، ۴۵۴ دستگاه تلفن رومیزی، ۴۸ دستگاه مودم، ۱۶ قلم کالرآیدی، فاقد هرگونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت کشف شد.

این مقام انتظامی به پلمب انبار کالا پلمب و دستگیری مالک انبار اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی اضافه کرد: تامین نظم و امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری و اخلال در تهیه توزیع کالاها همواره در دستور کار پلیس قرار داشته لذا شهروندان در صورت مشاهده هر گونه احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف خودروی مسروقه در مشیریه

فرمانده یگان امداد پلیس تهران از کشف یک دستگاه خودرو سواری پراید که روز گذشته سرقت و در محدوده مشیریه رها شده بود خبر داد.

سلمان آدینه وند، در تشریح این خبر گفت: با توجه به سرقت های خودرو و موتورسیکلت،   ماموران گشت انتظامی این یگان حین گشت زنی هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ که به صورت بلا صاحب کنار خیابان رها شده بود، مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی های لازم و استعلام به عمل آمده مشخص شد، این خودرو روز گذشته به سرقت رفته که با هوشیاری و استعلام های متعدد واحد گشت انتظامی، این خودرو در سیستم سابقه سرقت داشته که با هماهنگی های انجام شده با مرکز پیام خودرو تحویل کلانتری مشیریه شد.

فرمانده انتظامی یگان امداد پلیس تهران به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از سرقت خودرو، آن را به دزدگیر، قفل فرمان و پدال، سامانه مسیریاب و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا وقوع هرگونه سرقت، بی درنگ موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

جابجایی اموال مسروقه با گونی برنج

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق محتویات خودرو که با استفاده از گونی برنج اموال مسروقه را جابجا می کرد خبر داد و گفت: تا کنون ۱۴ مال باخته شناسایی شدند.

ضرغام آذین در این باره گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله چیتگر و اطراف دریاچه چیتگر دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۸۱ وردآورد قرار گرفت و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت متهم را شناسایی کردند افزود: حین گشت زنی در محله چیتگر متهم با همان مشخصات اعلامی در حال سرقت از خودروی پارک شده ای را مشاهده و سریعا وارد عمل شده که در یک عملیات غافلگیرانه متهم حین سرقت دستگیر شد و در بررسی گونی برنجی که همراه داشت تعدادی لوازم سرقتی خودرو از جمله ضبط و باند و فلش مموری و عینک آفتابی کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تجهیزات و لوازم خودرو در محله چیتگر اعتراف و اظهار داشته پس از سرقت لوازم را داخل گونی برنج پنهان کرده تا ماموران به وی شک نکنند.

سرهنگ آذین با اشاره به اینکه با توجه به سرقت های رخ داده و اظهارات متهم تا کنون ۱۴ نفر از مال باختگان شناسایی شدند خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

سارق موبایل دانش آموزان محله خلیج دستگیر شد

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق تلفن همراه دانش آموزان محله خلیج فارس خبر داد و گفت تاکنون ۱۰ مال باخته شناسایی شدند.

پیمان لطیفی گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه دانش آموزان در محله خلیج فارس توسط خودروی سواری با دو سرنشین رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم در محل دستگیر و خودرو نیز توقیف گردید و در بررسی بعمل آمده از محل دو دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با شاره به اینکه در بازبینی دوربین ها متهم پس از هر بار سرقت با اشاره به دوربین مداربسته در محل با گستاخی لوازم سرقتی را نمایش می داد تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه دانش آموزان در محله خلیج اعتراف و اظهار داشته با همدستی همدست خود با شناسایی سوژه و دانش آموزانی که تلفن همراه داشته با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت می کردند که در خصوص اقدام به نمایش و قدرت نمایی پس از سرقت در جلوی دوربین ها اظهار داشته مواد مخدر مصرف می کنم.

لطیفی با اشاره به اینکه با توجه به سرقت های رخ داده و اظهارات متهم تا کنون ۱۰ نفر از مال باختگان شناسایی شدند خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

دستگیری سارقی با ۳۰۰ فقره موبایل قاپی در شمال تهران

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری موبایل قاپ حرفه ای در محله شهر زیبا و کشف ۳۰۰ فقره سرقت خبر داد.

جلیل موقوفه ای اظهار کرد: در پی افزایش سرقت موبایل قاپی در محله شهر زیبا توسط یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری شهر زیبا بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات انتظامی ساعات تردد متهمان را شناسایی کردند، افزود: حین گشت زنی در محله شهر زیبا موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش با همان مشخصات اعلامی را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده که سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم و در تعقیب و گریز صورت گرفته ترک نشین موتورسیکلت دستگیر و راکب متواری شد و در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۴ ساله در تحقیقات اولیه به  ۲۰۰ فقره بزه انتسابی و موبایل قاپی با همدستی متهم متواری شده اعتراف و اظهار داشت، در مرخصی  از زندان آزاد سرقت ها را انجام داده است.

موقوفه ای به شناسایی تعدادی از مال باختگان اشاره کرد و گفت: تحقیقات بیشتر برای  کشف جزییات پرونده و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف ۵۳ کیلو تریاک

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۵۳ کیلو تریاک عملیات صبح گذشته خبر داد و گفت: در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر شدند.

عبدالوهاب حسنوند بیان کرد: در بررسی های اطلاعاتی مشخص شد راننده یک دستگاه کامیون با همکاری همدستش با مراجعه به مرزهای شرقی کشور مقداری مواد مخدر تهیه و در حال انتقال به شهر تهران هستند که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت و دستور دستگیری آنان اخذ شد.

وی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی تحت کنترل در آمد و ماموران موفق شدند کامیون متعلق به قاچاقچیان را در محور مواصلاتی به شهر تهران در یک  عملیات تعقیب و گریز متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند که در بررسی اولیه از قسمت باری خودرو  ۵۳ کیلو  تریاک که به صورت حرفه ای جاسازی شده بود، کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطر نشان کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.