stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 437940
  • 26 اردیبهشت 1401 - 10:52
2

تقدیر سردار اشتری از مرزبان فداکار

تقدیر سردار اشتری از مرزبان فداکار
قلم | qalamna.ir :

از پلیس، چند روز گذشته شاهد اقدامی فداکارانه توام با روحیه ایثار و از خودگذشتگی از یکی از مرزبانان بودیم که این فداکاری مورد توجه و تحسین سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور و ملت شریف ایران اسلامی قرار گرفت؛ اقدام فداکارانه سرگرد حسین پیری زرینی جانشین بازرسی هنگ ثلاث باباجانی به عنوان ناجی سرباز حادثه دیده مهدی سنجابی نشان از جان بر کف بودن مرزبانان بی ادعای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

مرزبانان غیور در برهه های مختلف و در هر شرایطی از آسایش و آرامش خود و لذت در کنار خانواده بودن گذشته‌اند و در راستای عظمت، اقتدار، استقلال و صیانت از مرزهای کشور از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند اما این بار جنس این از خودگذشتی متفاوت بود و نشان از انسان دوستی و روح بزرگ مرزبانان کشور داشت و مرام پهلوانی این مرزبانان غیور را ثابت کرد و به تصویر کشید.

ماجرا چه بود؟
سرباز وظیفه مهدی سنجابی در قالب اکیپ گشت پاسگاه مرزی بانی نار به منظور انجام ماموریت از یگان خارج شده که به علت بارندگی شدید و لغزندگی زمین و شرایط توپوگرافی سخت منطقه به پایین رودخانه زمکان سقوط می‌کند؛ بلافاصله تیم امداد و نجات هنگ مرزی ثلاث باباجانی با تمامی تجهیزات به محل اعزام شد.

با توجه به شیب بسیار زیاد محل حادثه و عدم امکان امداد هوایی باید فرد مصدوم از رودخانه عبور داده می‌شد که این امر نیازمند ایجاد کارگاه راپل و اتصال طناب بر فراز رودخانه داشت؛ سرگرد حسین پیری زرینی جانشین بازرسی هنگ با رشادت فراوان و با به خطر انداختن جان خود در اقدامی فداکارانه از رودخانه خروشان زمکان عبور و سپس اقدام به طراحی و ایجاد کارگاه راپل جهت انتقال فرد آسیب دیده کرد.

با رشادت و ایثارگری سرگرد حسین پیری زرینی سرباز حادثه دیده نجات یافت و در ادامه با انتقال به بیمارستان شهدا در شهرستان سرپل ذهاب اقدامات درمانی لازم برای وی به عمل آمد.

در پی این اقدام قابل تحسین سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون فرهنگی  اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با سرگرد حسین پیری زرینی دیدار کرد و اقدام فداکارانه این مرزبان را به تبعیت از مولای متقیان امام علی (ع) و بسیار ارزشمند دانست.

سردار مهدی حاجیان گفت: روحیه ایثارگری، فداکاری، شجاعت و غیرت به معنای واقعی در ذهن شما نهادینه شده است و این صفات خوب را از مولا علی (ع) الگو گرفته اید و به آن عمل کردید.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در ادامه ضمن ابلاغ سلام و قدردانی فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کشور از این اقدام ایثارگرانه بسیار خرسند و قدردان شما هستند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: از شما و خانواده محترم؛ همسر، پدر و مادر گرامی‌تان که در همهمراحل زندگی و ماموریتی با صبر و بردباری حامی شما بوده و اینگونه منش ایثارگری و ازخودگذشتگی را در شما نهادینه کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

حاجیان تاکید کرد: ملت شریف ایران اسلامی به شما احسنت گفتند و ما نیز قدردان هستیم؛ امیدوارم به واسطه این روحیه از خودگذشتگی، فداکاری و دینداری پرصلابت تر و با اراده قوی در میدان ماموریت ها حاضر شوید و موفق و سربلند باشید.

براساس این گزارش، اکنون وضعیت جسمانی سرباز وظیفه مهدی سنجابی خوب است و پس از بهبودی به محل خدمت خود در هنگ مرزی ثلاث باباجانی بازمی‌گردد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.