stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437925
  • 25 اردیبهشت 1401 - 19:51
2

در استان خراسان رضوی کمبود آرد نداریم/ تک نرخی شدن آرد جلوی رانت‌خواران را می‌گیرد

در استان خراسان رضوی کمبود آرد نداریم/ تک نرخی شدن آرد جلوی رانت‌خواران را می‌گیرد
خراسان رضوی- رییس انجمن صنفی کارخانجات آرد استانهای خراسان تاکید کرد: آرد مانند گذشته در سه استان خراسان در حال توزیع است و کمبودی از بابت گندم و آرد نداریم.
قلم | qalamna.ir :

حسن حسینی رئیس انجمن صنایع همگن کارخانجات آرد استانهای خراسان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در افکار عمومی وقتی نامی از دولت برده می شود همه فکر می کنیم سهمی در آن نداریم و همه دولت ها را از خودمان جدا دیده‌ایم. در حالی که آن چیزی که در اختیار دولت است، متعلق به مردم می‌باشد و دولت مجری حفظ و نگهداری منابع و توسعه کشور است.

وی با اشاره به شروع پرداخت یارانه در دولت نهم، اظهار کرد: یارانه ۴۵ هزار تومانی اکنون ارزشی ندارد و اگر همین یارانه تبدیل به اشتغال می شد، بهتر بود. دولت موظف است با فراهم کردن زیرساخت‌ها پول خود مردم را برای خودشان هزینه کند و زیر ساخت‌ها را فراهم کند تا نیازی به یارانه نباشد.

حذف ارز ترجیحی شاهکار سیاسی دولت بود

رییس انجمن صنایع همگن کارخانجات آرد استانهای خراسان با تاکید بر اینکه اتفاق کنونی در دولت آقای رییسی شاهکار سیاسی دولت بود، خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی، همه اقتصاد دانان به این مهم اتفاق نظر دارند که باید در اقتصاد ایران یک جراحی اتفاق بیافتد. 

وی افزود: مشکلی برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی ها و صنایع وجود ندارد. در حال حاضر کارخانه‌های آرد در ۳ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کمبودی از بابت آرد ندارند و آماده تامین آرد نانوایی‌ها به هر میزان هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: با آغاز فصل برداشت گندم، کارخانه های آرد چند شیفته فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۹ میلیون تن گندم صرف نان می شود افزود: با حذف ارز ترجیحی دولت می‌خواهد این گندم را کیلویی ۱۲ هزار تومان به کارخانه ها اختصاص دهد، در حالی که هر کیلو گندم با هزینه‌های جانبی آن نظیر ذخیره‌سازی و حمل و نقل و غیره را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز می‌خرد، در واقع در همین شرایط حذف ارز ترجیحی هم دولت به گندم یارانه اختصاص می‌دهد.

تک نرخی شدن آرد ،جلوی فساد و رانت خواری را می‌گیرد

حسینی در ادامه گفت: با توزیع ارز ترجیحی در بخش گندم و آرد حداقل ۳۰ درصد از یارانه‌های دولت حیف و میل و نصیب رانت خواران می‌شد، لذا دولت با حذف ارز ترجیحی از کالاها در واقع ۳۰ درصد یارانه مزبور را به سفره مردم بازگرداند و در واقع مردم از این طرح سود می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: استانهای خراسان ۴۰ کارخانه آرد با ظرفیت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال دارند که ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت این کارخانه ها فعال است. عمر متوسط کارخانه‌های آرد خراسان به ۱۵ سال هم نمی‌رسد، همه آنها از بهترین ماشین آلات بهره مند هستند، ظرفیت بخش خصوصی برای ذخیره سازی گندم در خراسان رضوی ۸۰۰ هزار تن بوده که در کشور بی نظیر است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.