stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437883
  • 25 اردیبهشت 1401 - 18:54
1

قتل شیرین ابوعاقله، لکه ننگی که غرب قادر به پاک کردن آن نیست

قتل شیرین ابوعاقله، لکه ننگی که غرب قادر به پاک کردن آن نیست

«ماه‌هاست که شورشی در کرانه باختری اشغالی در حال شکل‌گیری است. تشکیلات خودگردان فلسطین کنترل “جنین” را از دست داده است؛ جایی که مقاومت در برابر تهاجمات مسلحانه اسراییل، همه جناح‌ها را با یکدیگر متحد می‌کند. و از طرفی سکوت بی‌شرمانه غرب درخصوص همدستی با جنایات این رژیم از جمله قتل شیرین ابوعاقله لکه‌ ننگی است که هرگز پاک نخواهد شد.»

قلم | qalamna.ir :

دیوید هرست در تحلیلی برای میدل ایست آی نوشته است: «علاوه بر حملات مختلفی که اسرائیل علیه فلسطین انجام می‌دهد، اما این بار داستان متفاوت است. شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره بود که روز چهارشنبه در جریان پوشش خبر درگیری‌های اردوگاه جنین توسط نیروهای اسرائیلی کشته شد. حال، نسل جدید فلسطینی‌ها، اکثر آن‌هایی که در انتفاضه اول و دوم فلسطین دنیا نیامده بودند، آماده هستند تا بجنگند. آن‌ها بسیار شجاع و بی‌باک هستند. اما تا به امروز این نسل چهره و رهبری برای هدایتش وجود نداشت اما اکنون فردی به نام “شیرین ابوعاقله”، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که به ضرب گلوله اسرائیلی‌ها کشته شد، وجود دارد.

سحرگاه روز چهارشنبه شیرین ابوعاقله هنگام تصویربرداری از اردوگاه “جنین” به واسطه شلیک مستقیم نیروهای اسرائیلی کشته شد. رسانه‌های فلسطینی در همین زمینه گزارش دادند که درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه جنین بین گروهی از نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل رخ داده بود.

براساس گزارش شاهد عینی، “شذی حنایشی” خبرنگاری که در هنگام تیراندازی در کنار شیرین ابوعاقله بود، این گروه از خبرنگاران قبل از حرکت در یک سربالایی به سمت اردوگاه، به مدت ۱۰ دقیقه حضور خود را به نیروهای اسرائیلی اعلام کردند. هیچ تیر هشداری شلیک نشد اما پس از آن همکار او علی السمودی، خبرنگار روزنامه القدس ابتدا از پشت ضربه خورد. حنایشی می‌گوید که پس از این اتفاق، گلوله دیگری به گردن شیرین اصابت کرد و او به زمین افتاد.

اما در این میان اقدام سفارت آمریکا درخصوص حمایت فوری از ارتش اسرائیل مورد قابل توجه دیگری است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که شهروند آمریکا نبود اما ساکن ویرجینیا بود در ترکیه به قتل رسید. ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی آمریکایی یک شهروند آمریکایی بود. قتل خاشقجی چالش‌های اصلی و دیپلماتیکی را میان واشنگتن و ریاض ایجاد کرد؛ چالش‌هایی که تا بیش از سه سال به طول انجامید و حل و فصل نشد. قتل ابوعاقله قسمت دیگری از عملیات مشترک ارتش اسرائیل برای به چالش کشیدن رویدادهای شناخته شده است. در واقع، شیرین ابوعاقله می‌تواند به خاشقجی دیگری اینبار برای اسرائیل تبدیل شود.

دادستانی کل فلسطین همچنین گزارش داد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نیروهای اشغالگر عمدا این جنایت را مرتکب شده‌اند، زیرا در مراحل بازرسی از صحنه جرم مشخص شد که بر روی درختی که ابوعاقله در کنار آن تیر خورد شواهد و آثار جدیدی مبنی بر صحت این موضوع وجود دارد و همچنین نیروهای اسرائیل پس از مجروح شدن وی که لباس خبرنگاری بر تن داشت به تیراندازی خود ادامه داده و مانع از امدادرسانی به او شدند.

همچنین پلیس اسرائیل نیز به صورت غیرمستقیم اذعان کرده است که شهید ابوعاقله توسط نظامیان این رژیم هدف قرار گرفته است. پلیس اسرائیل در این باره اعلام کرد که دقیق مشخص نیست که چه طرفی ابوعاقله را هدف قرار داده است اما ممکن است که وی توسط نظامیان این رژیم هدف قرار گرفته باشد. پلیس رژیم اشغالگر در ادامه تاکید کرده که بررسی گلوله اصابت کرده به خبرنگار الجزیره حقیقت را مشخص خواهد کرد.

ابوعاقله از خود گذشتگی کرد تا به جهان نشان دهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. همچنین زنان شجاع دیگری در فلسطین هستند که کار مشابهی را انجام می‌دهند. کار آن‌ها لکه‌ای است بر وجدان دنیای غرب؛ افرادی که در غرب هر موقع که می‌خواهند ارزش‌های اخلاقی را انتخاب می‌کنند و هر موقع شرایط به نفع آن‌ها نیست، این ارزش‌های اخلاقی را نادیده می‌گیرند. اما این لکه و سکوتی که غرب اتخاذ کرده، تحت هیچ شرایطی پاک و شسته نمی‌شود زیرا که چنین لکی نازدودنی است.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.