stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437875
  • 25 اردیبهشت 1401 - 18:53
0

دستگیری دوقلوهای جیب‌بر تجریش حین سرقت/۲۰۰ تن روغن خوراکی کشف شد

دستگیری دوقلوهای جیب‌بر تجریش حین سرقت/۲۰۰ تن روغن خوراکی کشف شد
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه از پلیس تهران، سرهنگ محمد باقر قدم زاده اظهار کرد: در پی افزایش سرقت از تلفن همراه و اشیاء قیمتی شهروندان در بازار تجریش و اطراف امام زاده صالح رسیدگی به موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت متهمان را شناسایی کردند، افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دو خانم و یک پسر جوان با شگردهای مختلف اقدام به سرقت و جیب بری می کنند که حین گشت زنی با اطلاعات کسب شده متهمان را با همان مشخصات مشاهده که در حال درگیری با خانمی هستند که بلافاصله در محل حاظر و متهمان را دستگیر کردند.

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی بیشتر مشخص شد سارقان حین سرقت از شهروند بوده که مال باخته متوجه و با سارقان درگیر می شود که در بررسی از سارقان یک دستگاه تلفن همراه سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف و متهمان که دو خواهر دو قولو و ۲۰ ساله و برادر ۱۷ ساله و از اتباع کشور همسایه بودند در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و جیب بری در محله تجریش و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شدند.

سرهنگ قدم زاده با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم متهمان و شناسایی مال باختگان با توجه به سرقت های روز های گذشته ادامه دارد خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان  برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرقت لوازم کم ارزش

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری از دستگیری سارق حرفه ای که به علت عدم پیگیری مال باختگان اقلام کم ارزش را در محله پاسداران سرقت می کرد خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵ نفر از مال باختگان شناسایی شدند.
 
سرهنگ اردشیر نادری گفت: در پی افزایش سرقت لوازم و اقلام خرد از جمله لامپ و دوربین و لوازم بوستان ها در محله پاسداران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق را تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات تردد و سرقت متهم  را شناسایی کردند افزود: حین گشت زنی در نقاط جرم خیز سارق را با همان مشخصات حین سرقت از مغازه ای مشاهده و سریعا وارد عمل شده و متهم غافلگیر و دستگیر شد که در بررسی اولیه از متهم تعدادی لوازم از جمله تعدادی لامپ، دوربین مداربسته، چسب نواری و فلش مموری سرقتی کشف شد.

سرکلانترچهارم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت اقلام کم ارزش به جهت عدم رسیدگی مال باختگان در محله پاسداران و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ  نادری با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان با توجه به سرقت های روز های گذشته ادامه دارد.

دستگیر سارق دوربین های مداربسته محله سیدخندان

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از کشف راز سرقت دوربین های مداربسته محله سید خندان و دستگیری سارق خبر داد و گفت از مخفیگاه متهم ۱۰ دستگاه دوربین مداربسته کشف شد.

سرهنگ محمدقاسم طرهانی اظهار کرد: در پی افزایش سرقت دوربین هخای مداربسته منازل و اماکن عمومی در محله سیدخندان رسیدگی به موضع و دستگیر سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۰ سید خندان بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارق تکرو با موتورسیکلت به محل سرقت مراجعه و با شناسایی دوربین مداربسته در تاریکی شب اقدام به سرقت می کند که با اخذ مجوز قضایی در یک عملیات منسجم پلیسی سارق در محل دستگیر و در بررسی از محل تعداد ۱۰ دستگاه دوربین مداربسته سرقتی کشف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت دوربین های مداربسته در محله سید خندان معترف و مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ طرهانی  با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان  برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کلاهبرداری با ارائه رسید تقلبی

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق و کلاهبردار حرفه ای در محله یافت آباد خبر داد و گفت: متهمان با تهیه رسید واریز تقلبی اقدام به کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ پیمان لطیفی افزود: در پی مراجعه فردی به کلانتری ۱۵۱ یافت آباد و اعلام سرقت و کلاهبرداری با شیوه خرید اجناس و ارائه رسید تقلبی رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفت و  ماموران تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه  در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت متهمان را شناسایی شد افزود: متهمان در روز گذشته مجددا برای  خرید اسباب بازی به یکی دیگر از فروشگاه های محله یافت آباد مراجعه و درخواست خرید و تحویل در محل در درب منزل را داشته که پس از هماهنگی لازم و ارسال اقلام درخواست شده سارقان حین دریافت مرسوله و پرداخت به همان روش و ارائه رسید تقلبی دستگیر شدند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۳۲ و ۳۷ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت و کلاهبرداری به روش ارایه رسید تقلبی معترف و تا کنون چهار نفر از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش کلاهبرداری انجام گرفته را تا کنون ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۳۵۵ دستگاه تلفن همراه قاچاق در تهران

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۳۵۵ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار کرد: در پی در یافت اخباری مبنی بر دپو و نگهداری تعداد زیادی گوشی تلفن همراه قاچاق و فاقد مجوز قانونی در یکی از مراکز تجاری محدوده خیابان جمهوری رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری جامی بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران  در پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را  شناسایی کردند افزود: پس از اخذ مجوز قضائی روز گذشته تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بررسی از این محل  ۳۵۵ دستگاه انواع تلفن همراه خارجی و قاچاق و بدون مجوزات قانونی کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۷  ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری و توزیع تلفن همراه قاچاق در پوشش فروشنده تلفن همراه معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کردند.

کشف ۲۰۰ تن روغن خوراکی احتکار شده در جنوب تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۰۰ تن انواع روغن خوراکی احتکار شده به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی افزود: در راستای پایش و کنترل بازار و جلو گیری از احتکار  کالاهای اساسی، کارشناسان وزارت صمت و تعزیرات با محوریت این پلیس سرکشی از انبارها و بررسی توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی را بر عهده گرفتند و  ماموران این پلیس موفق شدند  ۲۰ انبار کالا در جنوب تهران که  انواع روغن خوراکی را احتکار کرده بودند، کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کاراگاهان هر ۲۰ انبار کالا را با دستور قضائی پلمپ کردند، افزود: از این انبار ها بیش از ۲۰۰ تن روغن جامد و مایع خوراکی کشف  و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف  شده را ۵۰  میلیارد ریال  اعلام کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: در این رابطه ۱۰ متهم دستگیر و  متهمان در پی جویی های انتظامی  به جرم انتسابی اعتراف کردند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

برخورد جدی، مقتدرانه و ضربتی با سارقان در دستور کار است

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه سرقت از جمله مولفه هایی است که امنیت و آرامش جامعه را برهم می زند، بیان داشت: همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا مقتدرانه و ضربتی با سارقان و به تبع آن با مالخران برخورد جدی و مستمری داشته باشیم.

سردار حمید هداوند با اشاره به اینکه سارقانی که به صورت تیمی فعالیت دارند و اقدام به سرقت های خشن می کنند غالبا با سوء استفاده از گستردگی و حجم بالای جمعیت موجود در تهران از این موضوع بهره برداری می کنند، گفت: برخورد اینگونه سارقان نشان دهنده این موضوع است که این افراد از عدم شناخته شدن و ساکن نبودن در تهران استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجرمان مطمئن باشند به هر کجای کشور متواری شوند، حتما شناسایی و دستگیر خواهند شد، گفت سارقان ممکن است به دلیل سکونت در خانه های مجردی و یا برگشتن به سکونتگاه های خود در هر جای کشور، بتوانند چند وقتی را از دست پلیس فرار کنند ولی مطمئن باشند که پلیس به سطحی از توانمندی دست پیدا کرده است که در نهایت آن ها را دستگیر خواهند کرد.

سردار هداوند با اشاره به اینکه وقاحت و جسارت سارقان در سرقت های خشن را بر نمی تابیم، گفت: برخورد مقتدرانه پلیس با سارقان و مالخران به صورت مستمر در دستور کار است و سارقان مطمئن باشند که دیر یا زود دستگیر خواهند شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.