stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437853
  • 25 اردیبهشت 1401 - 10:52
0

پلیس خط مقدم مبارزه با احتکار کالا است/ ۳میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر روغن کشف شد

پلیس خط مقدم مبارزه با احتکار کالا است/ ۳میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر روغن کشف شد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار مهدی حاجیان در نخستین نشست خبری در سال‌جاری افزود: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و احتکار اجناس قرارگاه «امنیت اقتصادی امین» با بیش از هشت هزار و ۸۰ تیم از ابتدای امسال در سراسر کشور تشکیل شد.

وی افزود: در این طرح پلیس، تاکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر روغن خوراکی احتکار و پنج هزار و ۳۰۰ تن گندم و آرد قاچاق و احتکار شده کشف شده است.

حاجیان ادامه داد: همچنین دو هزار و ۷۰۰ تن نهاده دامی و سه هزار و ۳۰۰ تن برنج کشف شده است.

به گفته وی، یک هزار و ۲۸۴ متهم در خصوص این اجناس دستگیر شدند و سازمان تعزیرات حکومتی ارزش ریالی این اجناس را ۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.

سخنگوی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ هزار تیم ضربتی در زمینه شناسایی اجناس قاچاق در سراسر کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۷۷ تن برنج، ۱۸۶ تن گندم، بیش از ۴۳۰ تن روغن خوراکی و ۱۷۶ تن نهاده دامی با ارزش ریالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کشف شده است.

طرح اقتصادی دولت به نفع مردم است
حاجیان با اشاره به طرح جدید اقتصادی دولت گفت: با توجه به اینکه در مراحل ابتدایی این طرح هستیم باید همه مسئولان کمک کنند تا این طرح بزرگ اقتصادی به نتیجه برسد زیرا این طرح بر اساس خرد جمعی بوده و به نفع مردم است.

وی تاکید کرد: افراد سودجو همیشه به دنبال اهداف شوم خود هستند و با توجه به وضعیت کنونی جامعه ضرورت دارد دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند؛ یکی از این دستگاه‌ها که به طور جدی به مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند کمک کند، انتظامی کل کشور است.

حاجیان خاطرنشان کرد: یکی از نگاه‌هایی که امروز در کشور باید ترسیم شود حمایت از این طرح اقتصادی است که البته منافع این طرح به اقشار پایین دست جامعه برمی‌گردد.

۵۱ درصد سرقت‌ها خرد است
حاجیان با اشاره به عملکرد پلیس در زمینه سرقت و دستگیری متهمان گفت: ۵۱ درصد از سرقت‌ها، خرد است و فقر و مشکلات اقتصادی مهمترین عامل آن محسوب می‌شود همچنین اعتیاد و آسیب‌های چرخه اصلاح مجرمان دیگر عوامل ایجاد سرقت است.
 
وی با طرح این پرسش که چرا فردی بعد از ۴۰ بار دستگیری همچنان دست به سرقت می‌زند اظهار داشت: باید کارشناسان بررسی کنند چرا دومینوی دستگیری و تحویل به مرجع قضایی و رفتن به زندان، تأثیر بر تغییر رفتار مجرمان ندارد همچنین در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و احتکار هم باید آسیب‌شناسی‌های کارشناسانه‌ داشته باشیم.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه ضروری است در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز قوانین سختگیرانه باشد تاکید کرد: دسترسی پلیس به سامانه جامع انبارداری کامل نیست و نمی‌توانیم نظارت کاملی داشته باشیم و اگر ما اشراف کامل داشته باشیم مبارزه با قاچاق و احتکار هدفمندتر می‌شود.

شهادت ۸ مامور پلیس در راه مبارزه با قاچاق 
حاجیان با اشاره به رشادت‌های ماموران پلیس در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۲ سال گذشته، هشت شهید در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه و احتکار کالا تقدیم جامعه کردیم.

وی تاکید کرد:  باید از ظرفیت قانونی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق استفاده کنیم تا مبارزه هدفمند شود البته با افزایش دسترسی‌های پلیس همچنین در حوزه استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و اصناف مربوطه، پلیس باید اختیارات قانونی بیشتری داشته باشد.

حاجیان گفت: خودروهایی که به قاچاق مشغول هستند و خودروهای شوتی نام دارند باید برخورد شدیدی با آنها شود، همین خودروها در سال گذشته باعث مرگ هموطنان در تصادفات جاده‌ای شدند و ۳۱۸ نفر از رانندگان این خودروها فوت کردند البته خودروهای شوتی در سال گذشته ۱۷۷ فقره تصادف داشتند و ۵۴۹ نفر در برخورد با این خودروها مجروح شدند.

۳۱ درصد کشفیات پلیس در فضای مجازی مرتبط به باندهای سازمان یافته بود که پلیس فتا ۲۸۸ نفر را در این حوزه دستگیر کرد
۳۱ درصد کشفیات در فضای مجازی است 
 وی با اشاره به فعالیت‌های پلیس فتا نیز گفت: ۳۱ درصد کشفیات پلیس در فضای مجازی مرتبط به باندهای سازمان یافته بود که پلیس فتا ۲۸۸ نفر را در این حوزه دستگیر کرد.

به گفته سخنگوی فراجا،  قمار و شرط بندی و مباحث فروش مواد مخدر در فضای مجازی و تبلیغ برای فروش اسلحه از جمله جرایم سازمان یافته در فضای مجازی است.

وی اظهار داشت: ۶۵۱ مورد عملیات بر علیه فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی انجام شد که منجر به شناسایی ۲۲ باند سازمان یافته فروش اسلحه در فضای مجازی شد همچنین دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این باندها بود که البته سرشاخه این باندها اغلب در خارج از کشور بودند.

حاجیان تاکید کرد: پلیس فتا در حوزه بین المللی و داخلی هشت عملیات در زمینه مبارزه با قاچاق دارو انجام داده است.

ادامه دارد…

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.