stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437834
  • 24 اردیبهشت 1401 - 19:24
0

ارزش ندارد به اعتراضات شهر جونقان بپردازیم

ارزش ندارد به اعتراضات شهر جونقان بپردازیم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:نماینده مردم لردگان در مجلس یازدهم درباره موج اعتراضات چند روز اخیر در حوزه انتخابیه اش گفت: خواهش بنده از اصحاب رسانه این است که مردم را نگران‌تر از این نکنید. اصحاب رسانه و قلم باید دست در دست ما نمایندگان مجلس و دولت به بهبودی شرایط کمک کنند! باید همگی بدون در نظر گرفتن احساسات و هیجانات کمک کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم. حسین بامیری، نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مربوط به اعتراضات مردم در برخی از شهرهای استان چهار محال و بختیاری به  سایت دیده‌بان ایران گفت: هیچ اتفاق خاصی در شهر جونقان نیفتاده است.  

 

تعداد معترضان شهر جونقان از انگشتان دو دست هم کمتر بودند!
وی در ادامه اضافه کرد: یکسری از جوانان شهر جونقان که تعدادشان از انگشتان دو دست هم کمتر بوده، کمی از گرانی‌ها عصبانی بودند و تجمع مختصری داشتند، همین.

ارزش ندارد به اعتراضات شهر جونقان بپردازیم
او افزود: باز هم تاکید می‌کنم این تجمعات در شهر جونقان بسیار جزئی بوده و ارزش پرداختن ندارد. هیچ مورد خاصی هم که شما بخواهید درباره آن خبر و گزارش تهیه کنید، وجود ندارد.بامیری درباره آمار بازداشتی‌های شهر جونقان اظهار کرد: هیچ بازداشتی‌ای در تجمع کوچک شهر جونقان نداشتیم.وی گفت: توصیه بنده به شما این است که وقت خودتان را برای چیزهای دیگری بگذارید نه چنین موضوعات بی ارزشی!

نماینده مردم لردگان با تکذیب اختلال و کندی اینترنت در شهر جونقان، گفت: سرعت اینترنت در جونقان بسیار عالی است و هیچ مشکل و اختلالی وجود ندارد.بامیری درباره گرانی‌های اخیر تصریح کرد: بخش بزرگی از این گرانی‌ها به موضوع «ارز» برمی‌گردد! دولت‌ها و مجالس قبل باید دست به این جراحی اقتصادی می‌زدند اما متاسفانه به موضوع «حرف ارز ترجیحی» ورود پیدا نکردند! گرانی‌های اخیر هم به دلیل تصمیمات اشتباهی‌ست که در ادوار گذشته گرفته شده بود.نماینده مردم لردگان خاطرنشان کرد: فرصت‌طلبان مانع از حذف ارز ترجیحی شدند و اقتصاد کشور را به انحصار خودشان درآوردند.

اگر «ارز ترجیحی» حذف نمی‌شد وضعیت به مراتب بدتر از حال حاضر می‌شد!
بامیری با تاکید بر این نکته که اگر «ارز ترجیحی» حذف نمی‌شد وضعیت به مراتب بدتر از حال حاضر می‌شد، گفت: بنده قبول دارم فشار ناشی از حذف ارز ترجیحی، به برخی دهک‌های جامعه زیاد است اما اگر ما هم مثل دولت و مجالس گذشته به این موضوع رسیدگی نمی‌کردیم وضعیت به مراتب از این بدتر می‌شد.

«حذف ارز ترجیحی» باعث رونق زندگی مردم خواهد شد! / چاره‌ای جز حذف ارز ترجیحی نداشتیم!
او ادامه داد: ممکن است در حال حاضر به مردم فشار بیاید اما حذف ارز ترجیحی در میان مدت و دراز مدت باعث رونق زندگی اقشار متوسط و ضعیف جامعه خواهد شد. ما راهی جز حذف ارز ترجیحی نداشتیم.

امیدواریم قیمت‌ها از این بیشتر بالا نرود! / هرموقع قیمت‌ها از این بیشتر بالاتر رود، حق با مردم است! / فعلا که قیمت‌ها از این بیشتر افزایش نداشته!
این نماینده مجلس در خصوص افزایش قیمت کالاها در آینده، اظهار کرد: امیدوار هستیم که قیمت‌ها از این بیشتر بالا نرود! اگر قیمت‌ها از این بالاتر برود حق با مردم است اما فعلا که قیمت‌ها بالاتر نرفته!

به صلاح نیست قیمت‌ها از این بیشتر بالاتر برود! / بهتر است به‌جای استفاده از «حذف ارز ترجیحی» از عنوان «هدفمندسازی ارز» استفاده کنیم
او در ادامه گفت: ما به اعضای دولت سیزدهم هم گفتیم که به صلاح نیست قیمت‌ها از این بیشتر بالاتر برود! البته جا دارد بگویم که بهتر است به‌جای استفاده از «حذف ارز ترجیحی» از عنوان «هدفمندسازی ارز» استفاده کنیم.

دولت با دادن یارانه کمک معیشتی منافع حذف ارز ترجیحی را به مردم داد!
بامیری خاطرنشان کرد: منافع حذف ارز ترجیحی به جیب مردم خواهد رفت. دولت به یک خانواده ۵ نفره ماهیانه حداقل ۲ میلیون تومان کمک معیشتی می‌دهد؛ این واریزی بدین معناست که منافع حذف ارز ترجیحی مستقیما به جیب مردم خواهد رفت.

دولت و مجلس توانایی مدیریت افزایش قیمت کالاها از این بیشتر را هم دارند!
وی با ذکر این نکته که با افزایش قیمت کالاها دولت و مجلس توانایی مدیریت وضعیت را دارند، گفت: اگر قیمت‌ها از این بالاتر برود، دولت و مجلس به یک شکلی آن را مدیریت خواهند کرد!نماینده مردم لردگان درباره مجازات گران‎فروشان اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید اشد مجازات را برای گران‌فروشان و اخلال گران نظام اقتصادی در نظر بگیرند. ما مکانیزم‌های بازدارنده خوبی در جهت مدیریت و جلوگیری از گرانی‌ها داریم! بنابراین نباید از این بیشتر شاهد افزایش قیمت کالاها باشیم.

نوع اعتراضات مردم عادی با گروه‌های سودجو و معاندین متفاوت است!
بامیری درباره نوع اعتراضات مردمعادی در آینده به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: در خصوص اعتراضات مردمی باید بگویم که نوع اعتراضات متفاوت است. نوع اعتراضات اقشار، اصناف و به طور کلی مردم عادی بسیار متفاوت‌تر از اعتراضات برخی از گروه‌های سودجو است که گاهی اوقات مشاهده می کنیم.

در گذشته مردم با توضیحات مجلس و دولت دست از اعتراض کشیدند!
او افزود: در گذشته هم شاهد اعتراضات معیشتی مردم بودیم که با توضیحات قانع‌کننده نمایندگان مجلس و اعضای دولت، مردم دست از اعتراض می کشیدند!

در اعتراضات جونقان معاندین از مردم سوءاستفاده کردند!
این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: در اعتراضات چند روز گذشته، یکسری از افراد فرصت‌طلب و سودجو اعتماد مردم و جوانان پاک ما را جلب کرده، از آن‌ها سوءاستفاده کردند و در نهایت سمت و سوی اعتراضات آنان را تغییر می‌دهند! این افراد سودجو به دنبال موج‌آفرینی هستند و سعی دارند مردم را گمراه کنند.

مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن اعتراضات صدای فریاد مردم داریم! / بخش بزرگی از اعتراضات توسط معاندین سازماندهی می‌شود!
بامیری درباره مدیریت اعتراضات چند روز گذشته توسط معاندین اظهار کرد: اعتراضات مردم به حق است و ما هم حرفی نداریم حتی ما مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن اعتراضات و فریادهای مردم داریم؛ اما بخش بزرگی از این اعتراضات که توسط معاندین سازماندهی می‌شوند که نه تنها به حق نیست بلکه این جماعت در پی هرج و مرج و به هم ریختن آرامش کشور و مردم هستند!

بخشی از اعتراضاتی که شکل می‌گیرد در بیرون از مرزهای کشور مدیریت می‌شوند
وی با تاکید بر این نکته که هدف بخشی از اعتراضات معیشتی سیاه نمایی است، گفت : بخشی از اعتراضاتی که شکل می‌گیرد در بیرون از مرزهای کشور مدیریت می‌شوند و فقط به دنبال بزرگ‌نمایی و سیاه نمایی هستند!

مردم باید درد ناشی از جراحی اقتصادی را تحمل کنند تا رونق به زندگیشان برگردد!
او با عنوان این موضوع که با انجام این جراحی اقتصادی زندگی مردم پر از امید خواهد شد، گفت: چاره‌ای جز انجام جراحی اقتصادی نداشتیم! دولت‌‌ها و مجالس گذشته جرات انجام جراحی اقتصادی را نداشتند! این جراحی اقتصادی خیلی پر از درد و اذیت شدن است اما مردم باید این درد را تحمل کنند تا امید و رونق به زندگی‌هایشان برگردد.

اصحاب رسانه باید به دنبال قطور کردن طناب اعتماد میان مردم و حاکمیت باشند نه بزرگنمایی مشکلات و مسائل!
بامیری ضمن درخواست از اصحاب رسانه بابت قطور کردن طناب اعتماد میان مردم و حاکمیت، گفت: در این روزها نقش اصحاب رسانه بسیار تاثیرگذار است! اصحاب رسانه باید به دنبال قطور کردن طناب اعتماد میان مردم و حاکمیت باشند نه بزرگنمایی مشکلات و مسائل! اگر قرار باشد که شما خبرنگاران داخل کشور هم مشکلات و مسائل را بزرگ جلوه دهید که دیگر چه فرقی با رسانه‌های خارج از کشور دارید؟!

خطاب به اصحاب رسانه می‌گویم! مردم را نگران‌تر از این نکنید!
نماینده مردم لردگان در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: خواهش بنده از اصحاب رسانه این است که مردم را نگران‌تر از این نکنید. اصحاب رسانه و قلم باید دست در دست ما نمایندگان مجلس و دولت به بهبودی شرایط کمک کنند! باید همگی بدون در نظر گرفتن احساسات و هیجانات کمک کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.