stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437806
  • 24 اردیبهشت 1401 - 18:54
2

کشف یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق/۵۰ فقره سرقت در شمال تهران

کشف یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق/۵۰ فقره سرقت در شمال تهران
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ علی ولی پور گودرزی با اشاره به کشف ۶ هزار کالای قاچاق گفت: در راستای پایش وکنترل بازار و جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا، ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در خیابان فدائیان اسلام به ارزش یک هزار میلیارد ریال  شدند.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد کالاها به صورت شبانه توسط خودروهای شوتی به انبار منتقل و دپو شده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان پس از حضور و بررسی انبار آن را پلمب کردند، افزود: یک هزار و ۴۶ دستگاه یخچال، ۲۴۶ دستگاه کولر، ۶۲۳ دستگاه اجاق گاز، ۵۳۶ دستگاه لباسشویی و ظرفشویی، ۷۵۴ دستگاه جارو برقی، ۱۱ دستگاه فر، ۲۷ دستگاه تلویزیون، ۸۳۰ دستگاه بخاری، ۲۵ دستگاه کمبی، ۱۲۵ دستگاه آبگرمکن، دو هزار و ۶۱۵ قلم سیسمونی کودک، ۱۱ قلم لوازم جاروبرقی کشف، یک نفر دستگیر و پرونده درخصوص قاچاق کالا تشکیل و به مرجع قضایی تحویل شد.

این مقام پلیسی اضافه کرد: تامین نظم و امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری و اخلال در تهیه توزیع کالاهای ضروری خانوار همواره در دستور کار پلیس قرار داشته و با توجه به کمبود برخی از اقلام ضروری در بازار این امر باید با جدیت بیشتری انجام شود، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه احتکار کالا با این پلیس با شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف بیش از۱۰۰ باتری خودرو در شرق تهران
سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۱۰۵ دستگاه باتری خودرو در محله نامجو خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ صادق ضرونی در این باره اظهار داشت: واحد عملیات کلانتری ۱۰۶ نامجو حین گشت زنی در محله نامجو به یکدستگاه خودرو وانت بار به رانندگی یکی از متهمان سابقه دار که در قسمت بار خودرو واسیلی را با پوشش پنهان کرده بودند، مشکوک می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه که متهم با مشاهده ماموران با سرعت اقدام به فرار کرد، افزود: پلیس سریعا وارد عمل شده  و در یک تعقیب و گریز طولانی با درایت ماموران خودرو متوقف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند و در بررسی داخل خودرو تعداد ۱۰۵ دستگاه باتری انواع خودرو کشف شد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۲۵ و ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت و  مالخری اموال سرقتی در شرق تهران اعتراف و تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند که کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کردند.

ضرونی با اشاره به اینکه برخورد با مالخران در سال جدید از اولویت های پلیس است خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

دستبند پلیس بر دستان دو موبایل قاپ پارک دانشجو

سرکلانتر هشتم پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو موبایل قاپ حرفه ای پارک دانشجو حین سرقت خبر داد و گفت: تاکنون ۹ مالباخته شناسایی شدند.

سرهنگ حسین مافی گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی در اطراف پارک دانشجو دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۲۹ جامی قرار گرفت و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران در اطراف پارک دانشجو در حال گشت زنی موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش را حین سرقت مشاهده کردند، افزود: پلیس سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم پلیسی پس از تعقیب و گریز موتورسیکلت را متوقف و متهمان را زمین گیر و دستگیر کردند و در بررسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یکدستگاه تلفن همراه که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف شد.

سرکلانترهشتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۲۵ و ۲۸  ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه شهروندان در محله جامی و پارک دانشجو اعتراف و تاکنون ۹ نفر از مالباختگان شناسایی شدند.

مافی خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

کشف ۲۲ هزار داروی قاچاق در مرکز تهران

سرکلانتر هفتم پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۲۲ هزار دارو کمیاب و قاچاق در بازار ناصر خسرو تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری اظهار کرد: بدنبال دریافت اخبار متعددی مبنی بر فروش داروهای کمیاب و غیر مجاز خارجی در بازار ناصرخسرو تهران رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: ماموران، روز گذشته متهم را در بازار ناصر خسرو حین فروش دارو دستگیر و پس از اخذ مجوز قضائی با مراجعه به مخفیگاه وی، ۲۲ هزار داروی کمیاب و خارجی و فاقد هرگونه مجوز معتبر را کشف کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۱ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و فروش داروهای غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی لازم در بازار ناصر خسرو اعتراف و کارشناسان ارزش داروهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

امیری با اشاره به اینکه خرید داروهای غیر مجاز و غیر بهداشتی امکان تشدید بیماری و حتی مرگ را به دنبال خواهد داشت خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۵۰ فقره سرقت در شمال تهران

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری متهمی که با سوء استفاده از غفلت مردم از دستگاه های خودپرداز غیر نقدی در سطح شهر تهران اقدام به سرقت می کردند، خبر داد و گفت: تا کنون ۵۰ نفر از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار کرد: در پی افزایش سرقت از حساب بانکی شهروندان و مراجعه تعداد زیادی از مال باختگان در محله پاسداران، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات از مال باختگان و پی جویی های انتظامی به راز سرقت از حساب بانکی شهروندان پی بردند، افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان با اطلاع از اینکه دستگاه خودپرداز غیر نقدی در سطح شهر به این صورت است که پس از استفاده و اتمام عملیات بانکی باید حتما خروج از حساب را وارد کرده و از حساب خارج شد که در غیر اینصورت حساب باز بوده و امکان انتقال و عملیات بانکی وجود دارد، پس از اتمام عملیات بانکی شهروندان اقدام به انتقال پول به حساب دیگر می کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه با درایت ماموران یکی از سارقان حین سرقت و انجام عملیات بانکی دستگیر شد، تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت از حساب بانکی شهروندان از دستگاه های خودپرداز غیر نقدی اعتراف و اظهار داشت با علم و آگاهی از این مورد، باند ۲۰ نفره ای با شناسایی دستگاه های مذکور، اقدام به سرقت کردیم و تا کنون ۵۰ نفر از مالباختگان نیز شناسایی شدند.

موقوفه ای با بیان اینکه کارشناسان ارزش کلاهبرداری صورت گرفته را تا کنون پنج میلیارد ریال اعلام کردند گفت: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و دستگیری سایر متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

کشف موتورسیکلت مسروقه در یافت آباد

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ از کشف یک دستگاه موتورسیکلت که روز گذشته در تهران سرقت شده بود، خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند گفت: با توجه به سرقت های خودرو و موتور، ماموران گشت انتظامی این یگان، در حین گشت زنی هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ که به صورت بلا صاحب کنار خیابان رها شده بود، مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی های لازم و استعلام به عمل آمده مشخص شد، این موتور روز گذشته به سرقت رفته که با هوشیاری و استعلام های متعدد واحد گشت انتظامی، این موتورسیکلت در سیستم سابقه سرقت داشته که با هماهنگی های انجام شده با مرکز پیام موتورسیکلت تحویل کلانتری ۱۵۱ و سپس پارکینگ شد.

آدینه وند به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت موتور، آن را به دزدگیر، قفل فرمان، سامانه مسیر یاب و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا وقوع هرگونه سرقت، سریعاً موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف خودروی مسروقه در مولوی

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ از کشف یک دستگاه خودروی پژو که روز گذشته در تهران سرقت شده بود، خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند، گفت: با توجه به سرقت های خودرو و موتور، ماموران گشت انتظامی این یگان، در حین گشت زنی هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه خودروی پژو نقره ای رنگ که به صورت بلا صاحب کنار خیابان رها شده بود، مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی های لازم و استعلام به عمل آمده مشخص شد، این خودرو روز گذشته به سرقت رفته که با هوشیاری و استعلام های متعدد واحد گشت انتظامی، این خودرو در سیستم سابقه سرقت داشته که با هماهنگی های انجام شده با مرکز پیام خودرو تحویل کلانتری ۱۱۶ و سپس پارکینگ شد.

انهدام باند سرقت خودرو

رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند سرقت خودرو خبر داد و گفت: با دستگیری اعضای باند چهار فقره سرقت خودرو به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ سیدعلی شریفی بیان کرد: در پی افزایش وقوع سرقت خودرو در حوزه استحفاظی پایگاه دوم پلیس آگاهی و لزوم شناسایی و دستگیری سارقان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت خودرو پایگاه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پس از وقوع سرقت، اطلاع حاصل شد خودروها در محدوده شهریار و ملارد دارای تردد هستند؛ اما با تحقیقات میدانی، هویت سارقان که جملگی دارای سوابق کیفری بودند شناسایی شدند.

رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ابراز کرد: با شناسایی متهمان به اسامی کامران – امیر و جواد نتیجه تحقیقات به دادسرا منعکس شد که پس از هماهنگی های قضایی دستگیری اعضای باند در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه کلیه متهمین در شهرستان ملارد شناسایی، دستگیر و در بازجوییهای پلیسی با عنایت به مدارک و مستندات موجود ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب سرقت سه دستگاه خودروی دیگر اعتراف و یکدستگاه خودرو مزدا سرقتی در اختیار آنان نیز کشف و توقیف شد.

رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی فاتب گفت: کلیه متهمان برای سیر مراحل و انجام تحقیقات تکمیلی با قرار صادره از سوی مرجع قضائی در پایگاه دوم پلیس آگاهی تحت نظر هستند.

سرقت منزل

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند سارقان منزل خبر داد و گفت: با دستگیری چهار نفر اعضای این باند، سرقت هایی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ، قاسم دستخال در این باره بیان کرد: ۲۹ فروردین ماه پرونده ای از کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد با موضوع سرقت از منزل به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: اقدامات اولیه پرونده انجام و با بررسی دوربین های مداربسته پیرامون محل سرقت مشخص شد سارقان سه نفر متشکل از دو مرد و یک زن با یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ به دفعات به محل سرقت مراجعه کرده و اقدام به خارج کردن اموال کردند.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز کرد: با تلاش کارآگاهان، مالک خودرو به هویت «فرزاد» ساکن مهرآباد جنوبی که دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت منزل و اماکن بود شناسایی شد، با شناسایی مالک خودرو تحقیقات معطوف به وی شد و احراز جرم سرقت توسط فرزاد و همسرش به نام مینا قوت گرفت، پس از هماهنگی های قضایی دستور دستگیری هر دو متهم صادر و طی یک عملیات ضربتی و پلیسی متهمان دستگیر شدند و در بازرسی از محل تعدادی از اموال مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت بودند که با شناسایی اموال توسط شاکی و ارایه شواهد و مستندات هر دو متهم به بزه انتسابی با همدستی شخصی به هویت جمشید اعتراف کردند و اظهار داشتند تعدادی از اموال مالباخته نیز در اختیار وی است.

دستخال افزود: با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه جمشید در بلوار ابوذر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او نیز دستگیر شد که در بازرسی از منزل وی تعداد دو تخته فرش نفیس و یک دستگاه تلویزیون کشف و به اداره آگاهی منتقل شد.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی فاتب گفت: جمشید در تحقیقات و مواجهه حضوری با دیگر متهمان پرونده به بزه انتسابی اعتراف که جمعا به سه فقره سرقت با این شیوه و شگرد اعتراف کردند پرونده و هر سه متهم با قرار صادره برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.