stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 437788
  • 24 اردیبهشت 1401 - 14:52
0

۲۳۶ قبضه سلاح گرم و ۹۱۶ تیغه سلاح سرد امسال در استان کرمانشاه کشف شد

۲۳۶ قبضه سلاح گرم و ۹۱۶ تیغه سلاح سرد امسال در استان کرمانشاه کشف شد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز شنبه در نشست مسئولان عالی انتظامی و قضائی استان که در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد اسلحه ۹۴ قبضه جنگی و ۱۴۲ قبضه نیز شکاری بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع افراد دستگیر شده نیز ۱۱۴ نفر آن ها عامل تیراندازی و ۴۷ نفر از نیز از اشرار و اراذل و اوباش بوده اند که اقدام آن ها در تیراندازی و همچنین استفاده از چاقو و قمه موجب رعب و وحشت میان مردم شده است.

سردار جاویدان همچنین از کاهش وقوع تیراندازی در استان خبر داد و گفت: در حالی که از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شاهد ۳۹ مورد تیراندازی در سطح استان بودیم این رقم از ۲۱ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت امسال به ۲۶ مورد کاهش یافته است.

 ۲۳۶ قبضه سلاح گرم و ۹۱۶ تیغه سلاح سرد امسال در استان کرمانشاه کشف شد

رئیس پلیس استان کرمانشاه در عین حال از رشد پنج درصدی آمار دستگیری ها نیز خبر داد و گفت: از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۰ فروردین امسال ۳۷ نفر در حوزه جرائم مربوط به تیراندازی و سلاح دستگیری داشته ایم که این تعداد برای ۲۱ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت به ۳۹ نفر رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد با جرائم تیراندازی همواره در اولویت کار پلیس قرار داشته است، گفت: در ماه های اخیر با همراهی ویژه دستگاه قضائی که جای تقدیر دارد، برخوردها شدت یافته و خوشبختانه نتایج بازدارنده ای را هم شاهد بوده ایم.

سردار جاویدان تاکید کرد: افرادی که گستاخانه با هر نیت و هدفی اقدام به تیراندازی کنند بدون شک با قاطعانه ترین واکنش ها از سوی پلیس و دستگاه قضایی مواجه شده و حتما به سزای عمل خود خواهند رسید.

 ۲۳۶ قبضه سلاح گرم و ۹۱۶ تیغه سلاح سرد امسال در استان کرمانشاه کشف شد

این مقام عالیرتبه انتظامی تصریح کرد: موضوع دیگری که در بحث برخورد و مقابله با مجرمان تیراندازی از این پس دنبال خواهد شد بررسی مجوزدار بودن یا نبودن سلاحی است که با آن تیراندای شده است.

وی با بیان اینکه تکلیف سلاح های غیرمجاز مشخص است، گفت: از این پس سلاح های مجوز داری که با آن تیراندازی خارج از ضوابط یاد شده صورت گرفته نیز جمع آوری و با همکاری دستگاه قضائی ضمن ابطال مجوز آن ها، برای صاحب مجوز هم دیگر مجوزی صادر نمی شود.

سردار جاویدان در پایان ضمن قدردانی از تلاش های ماموران انتظامی برای دستگیری و برخورد با عاملان تیراندازی و کشف سلاح، گفت: با خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی هم قاطعانه برخورد و پلیس فتا جدی تر از قبل به این موضوع ورود می کند.

 ۲۳۶ قبضه سلاح گرم و ۹۱۶ تیغه سلاح سرد امسال در استان کرمانشاه کشف شد

آمادگی مراکز مشاوره پلیس برای ارائه بسته های فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه نیز در این نشست از آمادگی مراکز مشاوره انتظامی سطح استان برای ارائه مشاوره و بسته های فرهنگی در راستای کاهش بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا یاری” اظهار داشت: در جامعه امروزی بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل کنترل و حتی پیشگیری است که برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس در همین راستا آغاز شده است.

وی با اشاره به ورود بسیاری از پرونده های قضائی به مراکز مشاوره جهت رفع اختلافات گفت: خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه ای که سال گذشته بیش از ۷۰ درصد پرونده های ارجاعی منجر به مصالحه شده است.

سرهنگ یاری با اشاره به ارائه بسته های فرهنگی به مراجعه کنندگان مراکز مشاوره که دارای پرونده در دستگاه قضائی هستند، افزود: همه ی سعی و تلاش همکاران ما پیشگیری از بروز تنش مجدد میان افراد درگیر و برقرای صلح و سازش پایدار است.

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی این آمادگی در مراکز مشاوره و مددکاری پلیس وجود دارد که در موضوعاتی مانند مزاحمت های خیابانی، نزاع های فردی و گروهی، فرارهای مالیاتی، تحصیل مال نامشروع، جرائم حوزه راهنمایی و رانندگی، جرائم صنفی، اختلافات ملکی، اهانت و هتک حرمت، بهره برداری های غیرمجاز در حوزه آب، برق و گاز، آلودگی های صوتی، جرائم زیست محیطی و … ورود پیدا کرده و ضمن ارائه مشاوره، افراد را نسبت به عواقب کار آگاه کنند.

 ۲۳۶ قبضه سلاح گرم و ۹۱۶ تیغه سلاح سرد امسال در استان کرمانشاه کشف شد

وی همچنین با اشاره به اهتمام ویژه پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد با جرائم تیراندازی، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی های لازم و همه جانبه ای از سوی پلیس صورت گرفت تا هم مردم از جدیت مقامات قضائی و انتظامی در برخورد با این جرم آگاه شوند و هم هشداری باشد برای افرادی که قصد انجام تیراندازی و دیگر اقدامات ناامن کننده را داشته اند.

سرهنگ یاری در پایان و با بیان اینکه مردم بهترین همراه و پشتیبان پلیس و دستگاه قضائی در راستای اجرای موفق ماموریت های محوله بوده اند، گفت: ان شالله با همراهی بیشتر اقشار مختلف جامعه، امنیت مطلوب تری را در شهر و استان کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.