stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437749
  • 23 اردیبهشت 1401 - 19:24
3

سر در گمی روسوفیل‌های وطنی

سر در گمی روسوفیل‌های وطنی
قلم | qalamna.ir :
*دکتر علیرضا رئیس‌زاده 
شگفتا! چگونه عده‌ای خود را مسلمان می‌نامند اما در پی توجیه یورش ابر دیکتاتوری به اوکراین بر می‌آیند که حداقل ۴۰۰۰ مسلمان مظلوم و بی دفاع “چچن” را در سال ۲۰۰۴ در “گروزنی” به قتل رساند.
شوربختانه کار از توجیه و تطهیر گذشته، آنها جزیی از پروپاگاندا و ماشین تبلیغاتی پوتین شدند رفتاری در تضاد با اصول مسلمانی، منافع ملی، وجدان بشری و نرم‌های بین المللی، به همین خاطر در تناقضات و پارادوکس‌های خود ساخته گرفتارند. روزهای اول با شادی وصف ناپذیری می‌گفتند ببینید! غرب چطور اوکراین و زلنسکی دلقک و مترسک بی خاصیت را تنها گذاشت! اما بعد از افتضاح پوتین و عقب نشینی از “کی یف” می‌گویند این زلنسکی و اوکراین نبود که روسیه را به عقب راند کار غرب و امریکاست! در دفاع از پوتین می‌گویند چرا جنایت‌های آمریکا را نمی‌بینید؟ از نظر آنها جنایت‌های آمریکا و دیگر کشور‌های غربی مجوزی می‌شود برای آدم کشی‌های پوتین! شوربختانه برای توجیه حمله پوتین به هر ابزاری چنگ می‌یازند اما هر یک از دیگری سست‌تر و مضحک‌تراست. 
پوتینیان ادعا می‌کنند که…
۱. تحریک و تهدید غرب بود که پوتین را وادار حمله به اوکراین کرد…
این سخن نوعی اشاعه جرم و خشونت است هر دانشجوی‌ترم اول حقوق هم می‌داند که تهدید، تحریک و اکراه مجوزی بر قتل بی گناهان نیست مرتکب به قصاص محکوم است و از یاد هم نبریم قتل زنان و کودکان در اوکراین بدست ارتش پوتین نه به “تسبیب” که به “مباشرت” صورت گرفت. 
۲. روسیه نمی‌تواند نانو را در مرزهای خود تحمل کند و حق دارد به خاطر ملاحظات امنیتی واکنش نشان دهد!…
این دروغ بزرگ “گوبلز”ی را پوتین پرستان هم طوطی وار تکرار می‌کنند اما هر بچه دبستانی با نگاه به نقشه اروپا می‌فهمد استونی، لتونی و لهستان با داشتن مرز خاکی با روسیه و عضویت نزدیک به ۳ دهه در ناتو کوچکترین تتش یا مشکلی برای روسیه نداشتند. وانگهی، اگر قرار است هر کس بر اساس یک سری توهمات بی پایه، امنیت خود را مستمسکی برای حمله به دیگران قرار دهد لابد به رژیم صهونیستی هم باید مجور داد به فلسطینان حمله کند! عربستان هم حق دارد به یمن حمله کند و چین به تایوان! با این منطق، جامعه جهانی با فروپاشی و اضمحلال رو به رو نمی‌شود؟! 
۳. ناتو قرار نبود به طرف شرق گسترش پیدا کند… 
دقیقا برعکس! این ناتو نبود که به طرف شرق امد این شرق و این جمهوری اقماری شوروی بودند که به طرف ناتو و غرب رفتند اصلا چرا جمهوری‌های سابق تا این حد از روسیه می‌گریزند؟ چرا لهستان طلایه دار شوروی سابق، الان به همراه دیگر جمهوری‌های بازمانده، دشمن شماره یک روسیه شده و علیه روس‌ها حتا رفتاری رادیکالی به خود گرفته اند؟ چون آنها به خوبی می‌دانند که رفتار روس‌ها با همسایگانشان نه بر اساس احترام به حق حاکمیت و تعیین سرنوشت ملت‌ها که بر اساس زور و قلدری، چیرگی و دخالت بوده است. این کشورها احساس می‌کنند قربانی روس‌ها شده‌اند و با پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا می‌خواهند از شر روس‌ها رها شوند. قلدرمآبی روسیه این کشورها را هر روز بیشتر به سوی غرب می‌راند. متاسفانه روسیه پوتینی به جای اصلاح رفتار نابهنجارش، با اشتباهات بیشتر از چاله به چاه افتاده. این گجسته دیکتاتور می‌خواد دنیا را فریب دهد اما هر دانایی می‌داند محکم‌ترین دلیل حمله وحشیانه او‌ترس از ناتو نیست،‌ ترس از ضرب‌آهنگ‌های دموکراسی و رفاه مردم اوکراین است که می‌تواند الگویی برای روس‌ها و شوراندن آنها علیه دیکتاتور شود! !
به گمانم “اتحاد جماهیر شوروی” در ۱۹۸۹ کاملا فرو نریخت بلکه به ورژن تحقیر شده‌ای به نام فدراتیو روسیه مبدل شد پوتین و دوستانش که هنوز در دنیای “کمونیست” و K. G. B” “زندگی می‌کنند استراتژی‌های خود را عوض کردند اما ایدئولوژی خود را هرگز! 
جهان باید قبل از اوکراین مردم روسیه را که گروگان و قربانی جاه‌طلبی‌های پوتین و الیگاریش‌های روس شده‌اند، نجات دهد. اما از روسوفیل‌های وطنی باید پرسید در این دو قرن اخیر روس‌ها جز خیانت و جداسازی سرزمین‌های ایران و نگاه ابزاری صرف دقیقا چه کارکرد مثبتی برای ما داشتند؟ حتا نسبت به همین جمهوری اسلامی از زمان جنگ تحمیلی خیانت بسیار کردند. آقای “ظریف” (که هزاران ناسزا نثارش کردند) بi درستی اشاره می‌کند که چطور روس‌ها، ناجوانمردانه در سازمان ملل علیه ایران کارشکنی می‌کردند و رای به تحریم هر چه بیشتر ایران می‌دادند…لاورف‌ها و اولیانف‌های روسی خوب یاد گرفتند در ماموریت استفاده از کارتی به نام ایران چگونه ماهرانه کشور ما را بازیچه خود سازند. پوتین از روزی بازنده جنگ اوکراین شد که دستور حمله و کشتار را صادر کرد. او باید پاسخگوی جنایت‌های بی شمارش باشد، بی شک جهان این خرده هیتلر امروزی را بدون حساب‌کشی رها نخواهد کرد. پس اجازه ندهیم عده‌ای سرنوشت و استقلال ایران بزرگ را به پوتین‌های لنگه به لنگه‌ی پوتین در اوکراین گره بزنند و شعار “نه شرقی و نه غربی” و “منافع ملی” را قربانی مطامع گروهی و اوهامات خویش سازند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.