stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437737
  • 23 اردیبهشت 1401 - 18:54
1

مددوف: جهان به دلیل تحریم‌های غرب با بحران غذایی و انرژی مواجه خواهد شد

مددوف: جهان به دلیل تحریم‌های غرب با بحران غذایی و انرژی مواجه خواهد شد

در حالی که بحران اوکراین و روسیه بر زنجیره تامین مواد غذایی و انرژی در سراسر جهان سایه افکنده است، مسکو نسبت به بحران جهانی غذا و انرژی در نتیجه تحریم‌هایی که از فوریه گذشته علیه روسیه اعمال شده است، هشدار داد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از الحدث، دیمیتری مددوف، معاون رئیس شورای عالی امنیت ملی روسیه اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، پیامدهای بسیار سنگین و منفی بر کل جهان خواهد داشت.

وی افزود؛ شیوع بحران گرسنگی در بسیاری از دولت‌های جهان به دلیل این تحریم‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

مددوف همینطور اشاره کرد که تاثیر بحران انرژی در کشورهایی که با ممنوعیت واردات انرژی روسیه، تحریم‌های انتحاری علیه خود اعمال کرده‌اند، بسیار سهمگین خواهد بود.

وی در پایان نسبت به وقوع درگیری‌های نظامی جدید منطقه‌ای در مناطقی هشدار داد که سال‌هاست اوضاع به‌طور مسالمت‌آمیز حل نشده و یا به گفته وی منافع مهم بازیگران اصلی بین‌المللی نادیده گرفته شده است.

پیش از این، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در مورد بحران غذایی هشدار داده بود که ممکن است چندین کشور در آفریقا و خاورمیانه را درگیر خود سازد، به خصوص اگر جنگ اوکراین  گسترش یابد و بحران طولانی شود.

عملیات نظامی روسیه که در ۲۴ فوریه آغاز شد، هزاران تحریم را علیه مسکو به دنبال داشت که چندین بخش، شرکت ها و بانک ها و همچنین سیاستمداران و ثروتمندان را در بر می‌گیرد و حتی به تحریم تجاری غرب توسط بسیاری از شرکت‌های بین المللی نیز کشیده شده است.

در این میان با طولانی شدن جنگ و کنترل نیروهای روسی بر دریای سیاه،‌  بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای غربی در هراسند که این امر بر زنجیره تامین مواد غذایی در سطح جهانی تاثیر بگذارد و به یک بحران گرسنگی در جهان ختم شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.