stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 437693
  • 23 اردیبهشت 1401 - 1:24
1

راه‌اندازی خوشه صنعتی حلوای ارده در شهرستان زرقان

راه‌اندازی خوشه صنعتی حلوای ارده در شهرستان زرقان
فارس_ معاون وزیر صمت از حمایت برای راه‌اندازی خوشه صنعتی حلوای ارده در شهرستان زرقان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

علی رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی در اختتامیه جشنواره ملی حلوای ارده سنتی زرقان با بیان اینکه بیشتر اشتغالی که در دنیا ایجاد شده ناشی از صنایع کوچک و خرد است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این موضوع را مطرح و بر آن تاکید کردند.
وی افزود: باید سنت‌ها را برای ایجاد اشتغال حمایت کنیم و بنگاه‌های بزرگ باید به ایجاد کسب‌وکار‌های کوچک کمک کنند تا در مناطقی که ظرفیت دارند این کسب وکار‌ها راه‌اندازی شود.
رسولیان گفت: باید در هر منطقه متناسب با استعدادی که وجود دارد صنایع و کارگاه‌های کوچک راه‌اندازی کرد و در استان فارس ۲۰ استعداد شناسایی شده است.
معاون وزیر صمت گفت: برای خوشه حلوا ارده باید تامین اعتبار کنیم و با توجه به توسعه تکنولوژی، آموزش و روی آن کار مطالعاتی کرد تا تولید حلوا ارده شهرستان توسعه یابد.
رسولیان با بیان اینکه استان هم باید کمک کند تا خوشه حلوا ارده ایجاد شود، بیان کرد: باید عمده کار خانگی باشد، اما بخشی برای ایجاد توسعه صنعتی در نظر گرفته شود.
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به توسعه شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: بیش از هشت هزار هکتار به شهرک‌های صنعتی کشور اضافه شده است و راه‌اندازی ۷ شهرک در استان در حال پیگیری است که یکی از آن‌ها در زرقان است.
رسولیان در مورد شهرک صنعتی خصوصی افزود: نگاه ما حمایت از بخش خصوصی است و هر جا آمادگی و زمین باشد، مجوز آن را صادر می‌کنیم، همچنین نهضت کارگاه‌سازی را شروع کردیم و در ۸ ماه گذشته حدود ۱۷۰۰ کارگاه ایجاد شده و امسال نیز هزار کارگاه را خودمان می‌سازیم.
معاون وزیر صمت گفت: نتایج عملی جشنواره حلوای زرقان در سال‌های آینده در خوشه‌های صنعتی دیده می‌شود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.