stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437649
  • 22 اردیبهشت 1401 - 18:53
1

کرملین: پیوستن فنلاند به ناتو مطمئنا امنیت روسیه را تهدید می‌کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که گسترش و نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه، قاره اوراسیا را باثبات و امن‌تر نمی‌کند و پیوستن فنلاند به ناتو مطمئنا امنیت روسیه را تهدید می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: “ما بارها گفته‌ایم که گسترش ناتو و نزدیک شدن زیرساخت‌های نظامی این ائتلاف به مرزهای ما، جهان و مهم‌تر از همه قاره اوراسیا ما را باثبات‌تر و امن‌تر نمی‌کند. این واضح است.”

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا پیوستن فنلاند به ناتو تهدیدی برای روسیه است یا خیر، گفت: “مطمئنا”.  پیوستن فنلاند به ناتو روسیه را وادار می کند تا اقدامات ویژه‌ای برای تضمین امنیت خود ایجاد کند.

سخنگوی کرملین گفت که همه از جمله ایالات متحده می‌خواهند از درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو اجتناب کنند، روسیه هم همین را می‌خواهد

وی در عین حال خاطرنشان کرد که روسیه آماده خواهد بود قاطع ترین پاسخ را به طرفی بدهد که سعی می‌کند به نحوی در عملیات نظامی روسیه در اوکراین دخالت کند.

پسکوف همچنین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در ۱۶ می در مسکو شرکت خواهد کرد. اجلاس سران کشورهای عضو CSTO در ۱۶ مه، به مناسبت سی امین سالگرد CSTO در مسکو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.