stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 437646
  • 22 اردیبهشت 1401 - 18:53
0

پایان راه سارقان زورگیر مسلح در جنوب تهران 

قلم | qalamna.ir :

روز پنجشنبه از سایت پلیس تهران، سرهنگ جلیل موقوفه ای با اشاره به دستگیری زورگیران مسلح، افزود: در پی افزایش سرقت و زورگیری توسط موتورسیکلت دو ترک در محله ابوذر، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ابوذر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی ساعات تردد و حضور سارقان را شناسایی کردند، ادامه‌داد: روز گذشته حین گشت زنی در نقاط جرم خیز محله ابوذر موتورسواران را در یکی از کوچه ها در حال زورگیری و سرقت از شهروندی مشاهده و بی‌درنگ وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز طولانی هر دو متهم را زمین گیر و دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح کمری و ۶ تیر جنگی کشف شد و متهمان ۳۵ و ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت به روش زورگیری و تهدید با سلاح گرم معترف که تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به سوابق متعدد متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان، خاطرنشان‌کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

دستگیری شرور جنوب تهران 

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری شروری که در جنوب تهران شهروندی را مصدوم کرده بود، خبر داد. 

سرگرد محمد زیدی در تشریح جزییات این خبر گفت: اواخر فروردین ماه سال جاری خبری مبنی بر ضرب و جرح یکی از شهروندان در مقابل منزل شخصی اش در محله مسعودیه دریافت شد و  موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه و پایش دوربین های مداربسته مشخص شد سه نفر از اراذل و اوباش سابقه دار در یک اختلاف حساب شخصی با دو دستگاه موتورسیکلت در ابتدا عربده کشی کرده و ضمن بر هم زدن نظم عمومی، شاکی را مصدوم کردند به نحوی این شهروند به علت وخامت وضعیت جسمانی با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می شود.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران تصریح‌کرد: سرانجام با  اقدامات شبانه روزی هویت و مخفیگاه عامل اصلی این درگیری شناسایی و با اخذ دستور قضائی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم در حوالی گیشا اعزام و پس از انجام چندین ساعت تعقیب و مراقبت متهم را در حالی که قصد داشت مخفیگاه خود جابجا کند دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم با اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر عوامل این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

انهدام باند توزیع کنندگان ظروف تقلبی 

سر کلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند پنج نفره که انواع ظروف تقلبی را با برند های معتبر و اصلی در شهر تهران توزیع می کردند، خبر داد. 

سرهنگ محمد جلینی اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر بسته بندی و توزیع ظروف آشپزخانه تقلبی در کارگاهی در محله شوش رسیدگی به موضوع در اختیار تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۹ بی سیم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات پلیسی محل کارگاه را شناسایی و به دست آورند مالک کارگاه با همکاری چهار همدست خود، با جمع آوری ظروف متفرقه در سطح بازار دوباره با بسته بندی جدید و به نام شرکت های معتبر این ظروف را توزیع می کند افزود: پس از هماهنگی های قضایی تیمی از ماموران به محل کارگاه اعزام و متهمان را که در حال بسته بندی ظروف بودند، دستگیر کردند.

سر کلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران افزود: در این رابطه پنج متهم دستگیر و در بررسی از این کارگاه ۲۰۰ کارتن ظروف  آشپزخانه از قبیل بشقاب و فنجان کشف شد.

این مقام پلیسی تصریح کرد: متهمان ۴۰ تا ۵۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و تولید ظروف تقلبی و توزیع و فروش با عنوان جنس اصلی و خارجی در بازار تهران معترف شدند.

سرهنگ جلینی با اشاره اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند تاکید کرد: شهروندان در خرید لوازم حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنند تا در دام این سودجویان قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع  شد.

بازدید پلیس تهران از ۵ هزار فروشگاه پوشاک 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از اجرای طرح بازدید از فروشگاه های پوشاک خبر داد و گفت: در این طرح از پنج هزار و ۳۰۵ واحد صنفی بازدید و چهار واحد صنفی پلمب شد. 

سرهنگ نادر مرادی گفت: در راستای نظارت بر فعالیت فروشگاه های پوشاک و پیشگیری از عرضه لباس های نامتعارف، طرح بازدید از واحدها صنفی پوشاک در دستور کار پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهر تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این طرح از پنج هزار و ۳۰۵ واحد صنفی بازدید شد که در این راستا برای ۱۵۳ واحد اخطاریه پلمب صادر شده و چهار واحد صنفی پس از هماهنگی های قضایی پلمب  شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی با بیان اینکه اجرای این طرح ادامه دارد و  واحدهایی که البسه نامتعارف عرضه کنند برابر قانون و مقررات با آن ها برخورد می شود از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

فوت موتورسوار در بزرگراه همت 

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: روز گذشته راکب موتورسیکلتی پس از واژگونی در محدوده غرب به شرق همت بدلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه جان خود را از دست داد. 

سرهنگ علی  اصغر شریفی در این باره گفت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۱۱:۳۰ روز گذشته یک فقره واژگونی موتورسیکلت در محدوده غرب به شرق همت بعد از عدل  به اپراتور پلیس راهور تهران بزرگ اعلام شد.  

وی ادامه داد: بی درنگ پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی منطقه ۲۷  پلیس راهور پایتخت، در محل حاضر شدند و  ضمن کنترل بار ترافیکی محل و ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار، به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بیان کرد: پس از بررسی های به عمل آمده تیم کارشناسی مشخص شد که متاسفانه راکب این  موتورسیکلت حدوده ۴۰ ساله  پس از واژگونی موتورسیکلت در دم فوت کرده که علت آن عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

این مقام پلیسی از راکبان موتورسیکلت خواست قبل از روشن کردن موتور سیکلت حتما کلاه ایمنی استاندارد را بر سرگذاشته آنگاه اقدام به حرکت و تردد در سطح معابر شهری کنند و از ورود به بزرگراه ها و تونل ها جدا خودداری  کرده و درحین عبور از معابر از لایی‌کشی، سرعت و سبقت خودداری تا شاهد اینگونه حوادث تلخ در شهر تهران نباشیم .

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.