stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437511
  • 20 اردیبهشت 1401 - 18:53
1

افزایش نگرانی آمریکا از تبدیل شدن اوکراین به محل جنگ نیابتی با روسیه

افزایش نگرانی آمریکا از تبدیل شدن اوکراین به محل جنگ نیابتی با روسیه

پایگاه هیل گزارش داد، تعهد جو بایدن به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه به ناگهان با اعمال فشار از سوی او برای اجتناب از رویارویی مستقیم با مسکو، مصادف شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه هیل، گزارش شده که رئیس‌جمهور آمریکا به مقامات نظامی و اطلاعاتی کشورش از بابت انتشار افشاگری‌ها درباره چگونگی تاثیر کمکهای اطلاعاتی آمریکا در کشتن ژنرالهای ارشد روسیه و غرق ساختن یک کشتی جنگی این کشور از سوی اوکراین اعتراض کرده و این موضوع بر وجود تنش و به هم ریختگی در پیامهای ارسالی از سوی دولت آمریکا تاکید می‌کند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: رئیس جمهور آمریکا از افشای این اطلاعات ناراضی بود. نظر او این بود که این یک بیان نادرست از نقش ما و همچنین بیانی نادرست در قبال نقش اوکراینی‌ها و همچنین دست کم گرفتن نقش و روابط آنها بود و او احساس نمی‌کرد که آنها سازنده باشند.

ساکی جزئیات اظهارات بایدن را تایید نکرد. توماس فریدمن در ستونی در نیویورک تایمز گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا با مدیر اطلاعات ملی آمریکا، رئیس سازمان سیا و وزیر دفاع کشورش تماس گرفته تا به آنها هشدار دهد که چنین “گفتگوهای بی‌پرده” باید فوراً “قبل از اینکه خودمان را در یک جنگ ناخواسته با روسیه بیابیم” متوقف شوند.

دولت آمریکا مدت‌هاست که گام‌هایی اتخاذ می‌کند تا این طور جلوه دهد که حمایت آمریکا از اوکراین به حد درگیری مستقیم با مسکو –  حتی زمانی که خود رئیس‌جمهور نامناسب رفتار می‌کند- نمی‌رسد.

بایدن اغلب با کنار گذاشتن مرزهای رسمیت در سخنرانی‌های خود، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را جنایتکاری جنگی خوانده که باید قدرت را تسلیم کند. اما کارمندان دولت او به سرعت تلاش کرده‌اند که از این نظرات او عقب نشینی کنند.

حامیان جنگ طلب اوکراین که از آمریکا به سبب دست نگه داشتن از ارائه کمک‌های نظامی تعیین کننده و مرگبار به اوکراین انتقاد کرده‌اند، به این روایت کمک کرده‌اند که آمریکا در حال اتخاذ اقداماتی به جهت اجتناب از ورود به درگیری مستقیم با مسکو است.

اما این موضع به طور فزاینده‌ای غیرموجه‌تر می‌شود چرا که دولت آمریکا با ارسال تسلیحات بزرگتر و دوربردتر و درخواست از کنگره برای تصویب ۳۳ میلیارد دلار کمک مضاعف برای اوکراین، بر حمایت خود از این جنگ بیش از پیش تاکید کرده است.

مقامات دولت آمریکا گفتمان خود را به سمت حمایت تمام عیارتر از اهداف اعلام شده از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، مبنی بر ضروری بودن عقب راندن روسیه به مواضعش در قبل از تاریخ شروع حمله در ۲۴ فوریه برده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش در نشست با کمیته روابط خارجی سنای کشورش پس از ملاقات رو در رو با زلنسکی در کی‌یف گفت: وضعیت نهایی باید توسط اوکراینی‌ها به‌عنوان یک کشور مستقل تعیین شود، ما از آن حمایت خواهیم کرد، به هر نحوی که آن‌ها بخواهند این کار را انجام دهند، از آن حمایت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم به دنبال شفاف ساختن اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع در آن زمان مبنی بر اینکه هدف آمریکا تضعیف روسیه است، رفت؛ موضعی که به عنوان یک موضع تشدیدکننده لفاظی علیه مسکو حساسیت ایجاد کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.