stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437509
  • 20 اردیبهشت 1401 - 18:53
1

میشل عون: ۳۱ اکتبر از کاخ “بعبدا” می‌روم

میشل عون: ۳۱ اکتبر از کاخ “بعبدا” می‌روم

رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد، اکثریت پارلمانی که از صندوق‌های رای‌گیری انتخابات پارلمانی قریب الوقوع تعیین خواهد شد؛ در ترسیم جهت‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های آتی تاثیرگذار خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان گفت‌وگو با روزنامه “الجمهوریه”، خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم که چگونه تبلیغات سیستماتیک و مشکوک از هم اکنون برای دشواری تشکیل دولت جدید پس از پانزدهم ماه مه و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر خود، آغاز شده است.

وی تاکید کرد، بیان چنین پیش‌بینی‌هایی غیرقابل توجیه و بی‌اساس است چرا که نشان می‌دهد که کسانی وجود دارند که عرصه سیاسی را خالی کنند.

میشل عون در ادامه افزود: با پیش‌بینی تمامی این فرضیه‌های مشکوک، من تاکید می‌کنم که کاخ “بعبدا” را در ۳۱ اکتبر آتی ترک خواهم کرد و پس از این تاریخ یک لحظه در آن نخواهم ماند و اگر به هر دلیلی رئیس جدید انتخاب نشود، این دولت اداره کشور را در مرحله انتقالی برعهده می‌گیرد و اگر در بدترین احتمال تشکیل دولت جدید پس از انتخابات پارلمانی انجام نشود، امور بعد از ۳۱ اکتبر به دولت موقت محول می‌شود و اختیارات آن محدود خواهد بود.

رئیس جمهور لبنان در خصوص جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد این کشور تصریح کرد: من هیچ نامزدی برای ریاست جمهوری ندارم اما در مورد باسیل، او شخصی ملی و وطن پرست و دارای انسانیت است. به عقیده من برعهده گرفتن پست ریاست جمهوری در این شرایط مهم، سخت و حساس است. در وهله نخست، به این خاطر که بحران انفجاری که برخاسته از مشکلات متراکم شده است، یک هولوکاست است. در وهله دوم این که اختیارات رئیس جمهور به دلیل ماهیت نظام سیاسی محدود شده است.

میشل عون تاکید کرد که لبنان دیگر نمی‌تواند بار سنگین حضور پناهجویان سوری را به دوش بکشد.

رئیس جمهور لبنان ضمن هشدار نسبت به دشوار شدن کنترل هجوم آوارگان به اروپا به صورت غیرقانونی، عنوان کرد، جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در قبال این پرونده بر عهده بگیرد؛ قبل از آن که اوضاع از کنترل خارج شود.

وی ادامه داد، در عوض ارائه کمک‌های مالی به آوارگان برای ماندن در لبنان، باید این کمک‌ها در سوریه به آنها ارائه شود و بدین صورت بسیاری از آنها برای ماندن در لبنان انگیزه‌ای نخواهند داشت.

میشل عون همچنین اظهار داشت: امکان ندارد ما در انتظار راهکاری سیاسی باشیم که احتمال دارد به تأخیر بیفتد چرا که به خوبی می‌دانیم آنچه مطرح می‌کنیم بازگشت به مناطق امن است.

رئیس جمهوری لبنان در پایان تاکید کرد، اظهارات کشورهای غربی در خصوص اینکه آوارگان ترس و نگرانی‌های امنیتی و سیاسی از بازگشت دارند، با واقعیت مطابقتی ندارد، زیرا حدود ۵۰۰ هزار تن از آنها بدون ثبت هیچگونه حادثه یا سختی واذیتی به سوریه بازگشتند، در حالی است که صدها هزار تن از آنها در انتخاب بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه در سفارت این کشور در لبنان مشارکت داشتند. پس چگونه می‌توانند مورد هدف نظام سوریه قرار بگیرند؟

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.