stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 437420
  • 19 اردیبهشت 1401 - 18:52
0

کشف تریاک در میان بار گوجه فرنگی/کلاهبرداری اینترنتی با ترفند وام فرزندآوری

کشف تریاک در میان بار گوجه فرنگی/کلاهبرداری اینترنتی با ترفند وام فرزندآوری
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه از پلیس تهران، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اشاره به کشف تریاک در میان بار گوجه فرنگی گفت: با انجام بررسی و تحقیقات پلیسی مشخص شد راننده و سرنشین  یک دستگاه کامیونت تحت پوشش بار گوجه فرنگی مقادیر موادمخدر در بار گوجه پنهان  و قصد انتقال آن را از استان های مرکزی کشور به پایتخت دارند.

وی افزود: با انجام تعقیب و مراقبت و طی یک عملیات موفق و به موقع توسط ماموران زبده پلیس مبارزه با مواد مخدر راننده کامیونت و همدست وی دستگیر و در بازرسی پلیس از خودرو ۶۸کیلو تریاک  که در لابلای بار جاساز شده بود کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی و تفهیم اتهام در اختیار مراجع  قضائی قرار گرفتند.

کشف کالای قاچاق در جنوب تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ازکشف بیش از پنج هزار عدد لوازم خانگی و لوازم خرازی خارجی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق شده را چهار میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی در این باره توضیح داد: در راستای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق و احتکار  کالا، ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در بلوار دستواره  به ارزش چهار میلیارد ریال شدند.

وی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد کالاها بصورت شبانه با استفاده از خودروهای شوتی به انبار زیرزمین منتقل و دپو شده است.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی از این مکان تعداد ۴۶ دستگاه جاروبرقی، ۴۴ دستگاه قهوه ساز، دو هزار و ۸۶۵ عدد جاسوئیچی، دو هزار و ۱۱۸ عدد لوازم خرازی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت کشف و  یک نفر متهم دستگیر شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران تاکید کرد: تامین نظم و امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری و اخلال در تهیه توزیع کالاهای ضروری خانوار همواره در دستور کار پلیس قرار داشته و با توجه به کمبود برخی از اقلام ضروری در بازار این امر باید با جدیت بیشتری انجام شود.

دستگیری توزیع کننده مواد مخدر در شرق پایتخت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۲۱ کیلو و ۱۵۰ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ خبرداد و گفت: متهم به خرده فروشی مواد مخدر می پرداخت.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهارکرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد یکی از سوداگران سابقه دار اخیرا مقادیری مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و درصدد توزیع عمده آن در سطح شهر تهران است که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و دستور بازرسی از مخفیگاه متهم و دستگیری آن اخذ شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار گرفت، افزود: با هماهنگی های قضائی صبح روز گذشته گروه عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی قاچاقچی مواد افیونی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان، ۲۱ کیلو و ۵۵۰  گرم انواع مواد مخدر  و آلات و ادوات بسته بندی مواد افیونی کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به مقر پلیس پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۱۷۰ دستگاه دینام کولر

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۱۷۰ دستگاه دینام کولر در محله یوسف آباد در یک عملیات ضربتی خبر داد و گفت کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از سه میلیارد ریال اعلام کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار کرد: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله یوسف آباد  توسط دو مالخر رسیدگی به موضوع و دستگیری متهمان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی روز گذشته تیمی از ماموران به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی، ۱۷۰ دستگاه انواع مختلف دینام کولر کشف و دو متهم دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۳۵ و ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید و فروش اموال سرقتی معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به سوابق متعدد متهمان در امر سرقت و مالخری و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

پایان راه زوج سارق خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زوج سارق حرفه ای خودرو در شمال تهران و کشف خودرو سرقتی و تعداد زیادی لوازم سرقتی خبر داد.

سرهنگ ضرغام آذین در این باره گفت: عملیات کلانتری  شهرک قدس حین گشت زنی در شهرک قدس به یک دستگاه خودرو به رانندگی آقا و سرنشینی خانمی که مقابل منزلی پارک کرده بودند مشکوک می شوند و تحقیقات ابتدایی را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه ماموران ابتدا شماره پلاک خودرو متهمان را استعلام که به سرقتی بودن خودرو پی می‌برند افزود: ماموران سریعا برای دستگیری سارقان وارد عمل شده و به خودرو مراجعه و قبل از هر اقدامی توسط سارقان در یک عملیات ضربتی هر دو متهم دستگیر و در بررسی از داخل خودرو تعداد ۲۲ دستگاه انواع مختلف تلفن همراه سرقتی و لوازم خودور سرقتی اعم از جک خودرو، آچار چرخ، جعبه آچار، مدارک مختلف خودرو و هویتی غیر کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۳۰ و ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی و سرقت خودرو از غرب تهران و همچنین سرقت محتویات خودرو با همدستی یکدیگر معترف شدند که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ آذین با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

فروش مواد مخدردر پوشش عطاری

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سوداگر مرگی که در پوشش عطاری به فروش مواد مخدر می پرداخت خبر داد.

سرهنگ پیمان لطیفی در این باره گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر فروش مواد مخدر در پوشش عطاری در محله تهرانسر رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم را تیمی از ماموران کلانتری  پایانه غرب بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و واحد صنفی مورد نظر را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضایی در یک عملیات منسجم و ضربتی به واحد صنفی مورد نظر مراجعه و متهم را غافلگیر و در حالی که در حال تهیه بسته بندی مواد مخدر  بود دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی محل عطاری مقدار دو کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر  و یک دستگاه ترازوی توزین مواد مخدر کشف شد.

موبایل قاپ محله سنائی با موتور سرقتی در دام پلیس

سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری موبایل قاپ حرفه ای حین سرقت در محله سنائی خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵ مال باخته متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ کیومرث حسنوند در این باره گفت: عملیات کلانتری ۱۰۵ سنائی حین گشت زنی در محله سنائی به دو دستگاه موتورسیکلت دو ترک که بصورت بی هدف در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان بودند مشکوک می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران جهت بررسی بیشتر به متهمان مراجعه که متهمان با مشاهده ماموران با سرعت متواری می شوند افزود: سریعا جهت دستگیری سارقان وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز در حالی که متهمان با سلاح سرد ماموران را تهدید می کردند یکی از موتورسیکلت ها را متوقف و سرنشین با موتورسیکلت دیگر متواری و راکب موتورسیکلت دستگیر و در بررسی موتورسیکلت مشخص شد که سابقه سرقت از شرق تهران را دارد.

سر کلانترسوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی و سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی و سرقت موتورسیکلت با همدستی سه متهم متواری شده معترف که با دعوت از مال باختگان تاکنون ۱۵ مال باخته متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد گفت: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند وام فرزندآوری

رییس پلیس فتا پایتخت نسبت به کلاهبرداری یا سودجویی از اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان در پوشش وام فرزندآوری هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، با اشاره به سودجویی در پوشش وام فرزندآوری اظهارکرد: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سو استفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سواستفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی است در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این روش مجرمین سایبری با ترفندهای مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» توجه کاربران را جلب کرده و آنان را به صفحات دیگر هدایت کرده یا حتی در فضای گفت‌وگوی خصوصی اقدام به چت کردن با آنان می‌کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان در نهایت درخواست واریز وجه برای انجام امور اداری و بانکی کرده و اطلاعات شخصی متقاضیان را نیز دریافت می‌کنند، ادامه داد:‌ در ادامه این مجرمان با چند شیوه می‌توانند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند. شیوه نخست هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ است ممکن است حتی مبالغ اندکی را برای ثبت نام درخواست کنند، اما این صفحات جعلی بوده و با کپی کردن اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آنان خالی می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد:‌ در روش دیگر ممکن است مبلغی را به شیوه کارت به کارت دریافت کرده اما دیگر پاسخی به تماس‌ها ندهند همچنین ممکن است این افراد با دریافت اطلاعات شخصی و هویتی افراد اقدام به سواستفاده از این اطلاعات کرده و برای آنان مشکلات دیگری را ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید فریب تبلیغات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی را بخورند، گفت:‌ تنها سایت معتبر و مورد تایید بانکی مرکزی برای دریافت تسهیلات فرزندآوری، وب سایت ve.cbi.ir است. شهروندان توجه داشته باشند که  از مراجعه به لینک‌های دیگر خودداری کنند و همچنین به آدرس سایت نیز دقت کنند، چون ممکن است افراد سودجو با ایجاد آدرس‌های مشابه سعی در کلاهبرداری داشته باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.