stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 437358
  • 18 اردیبهشت 1401 - 18:54
0

انهدام باند سارقان تلفن همراه/ دستگیری زورگیران مسافرنما در تهران

انهدام باند سارقان تلفن همراه/ دستگیری زورگیران مسافرنما در تهران
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه از پلیس، سرهنگ گودرز داوری افزود: چهارم اسفند ماه پرونده ای با موضوع موبایل قاپی به همراه یک نفر متهم به هویت علی ۲۲ ساله از طریق کلانتری ۱۰۴ عباس آباد برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی ارسال شد.

وی ادامه داد: مفاد پرونده حکایت از آن داشت، متهم با ظاهری مشکوک در حال پرسه زنی بود و به محض رویت مأموران متواری گشت و در نهایت با تعقیب و گریز انجام شده وی دستگیر شد.

داوری اظهارداشت: از متهم کیسه‌ای حاوی چندین دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد که وی اظهار کرد به دلیل اختلاف حساب با دوستش آنها را از وی گرفته است.

رییس پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به عدم داشتن رمز عبور دو دستگاه از گوشی‌ها، ضمن تماس با مخاطبان آنها مشخص شد همه گوشی‌ها مسروقه هستند و متهم  ناگزیر به ارتکاب چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه با همدستی افراد دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه با انجام تحقیقات نامحسوس، برآوردهای اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، همدست وی به هویت محمد ۳۹ ساله که از سارقان حرفه‌ای و شناخته شده بود، شناسایی و با اخذ دستور قضایی وی نیز در عملیاتی منسجم در خیابان قیام دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: مأموران برای دستگیری خریدار اموال مسروقه به هویت مراد ۴۱ ساله در خیابان مولوی اقدام و موفق شدند وی را نیز دستگیر و در بازرسی بدنی به عمل آمده، دو دستگاه گوشی و هشت عدد رم مسروقه کشف کردند.

رییس پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران تاکید کرد: متهمان در بازجویی های تکمیلی به ارتکاب ۳۰ فقره موبایل قاپی در سطح شهر تهران اعتراف کردند که با تلاش و پیگیری کارآگاهان پایگاه تاکنون ۱۹ تن از مال باختگان شناسایی شدند.

به گفته این مقام پلیس، با توجه به تحت نظر بودن سارقان، اقدامات پلیسی به منظور شناسایی کامل مال باختگان با قوت ادامه دارد.

دستگیری سارقان انبار پوشاک
رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ سارق که از انبار پوشاک در جنوب تهران سرقت کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ حیدر گودرزی گفت: بیست و نهم اسفند ماه یکی از شهروندان به پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد، ۲ روز قبل هنگام مراجعه به انبار متوجه شدم قفل درب تخریب و سارق یا سارقان پس از ورود به انبار و تخریب سایر درب‌ها پوشاک موجود در انبار را به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال سرقت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پیگیری‌های پلیس برای کشف سرنخ‌های احتمالی از سوی تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه معمول و با تلاش بی وقفه کارآگاهان سرنخ های متعددی از سارقان به دست آمد.

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران افزود: کارآگاهان با کنار هم قرار دادن سرنخ های به دست آمده موفق به شناسایی هویت سه نفر از سارقان شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انعکاس موضوع به مرجع قضایی، دستور دستگیری متهم ۵۷ ساله صادر شد که با دستگیری وی در تحقیقات پلیس، آنها ابتدا منکر هرگونه سرقتی شدند اما پس از مواجهه با ادله های متقن کارآگاهان ناگزیر لب به اعتراف گشودند و به سرقت از انبار شاکی اعتراف کردند.

گودرزی افزود: در ادامه امیر (یکی از سارقان) که متواری شده بود با تعقیب کارآگاهان در یک عملیات پلیسی دستگیر و او نیز به مشارکت در سرقت اعتراف کرد و محل اختفای اموال مسروقه را نیز لو داد که همه اموال سرقتی کشف و پس از سیر مراحل قانونی با دستور قضایی به مال باخته مسترد شد.

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران خاطرنشان کرد: پدر و پسر سارق با دستور مرجع قضایی روانه زندان شدند و اقدامات برای دستگیری متهم سوم که متواری شده است، ادامه دارد.

کشف ۴۸ دستگاه انواع ابزار کار در جنوب تهران
سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ مالخر و کشف ۴۸ دستگاه انواع ابزار کار در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی اظهار داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله نعمت آباد، رسیدگی و دستگیری مالخران در دستور کار عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: پلیس با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان مراجعه کرد و در یک عملیات منسجم، هر دو متهم غافلگیر و دستگیر شدند و از مخفیگاه متهمان هم تعداد ۴۸ دستگاه انواع ابزار کار شامل سنگ فرز، دریل، گردبر و میخ کوب هیلتی کشف شد.

سر کلانتردهم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۴۲ و ۴۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید و فروش اموال سرقتی از سارقان در جنوب تهران اعتراف کردند و تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ بهرامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند افزود: متهمان سابقه دار به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف انبار بزرگ کالای قاچاق در شرق تهران
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۸۳ دستگاه کولر گازی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شرق تهران خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر نگهداری و دپوی کالای قاچاق در محله حکیمیه، رسیدگی به این موضوع در اختیار  تیمی از ماموران کلانتری محل قرار گرفت و  تحقیقات میدانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضایی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهمان اعزام  و در یک عملیات منسجم پلیسی، ۸۳ دستگاه انواع کولر گازی خارجی و قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانوی کشف و مالک انبار کالا دستگیر شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری و دپوی کالای قاچاق و توزیع در بازار تهران اعراف کرد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور است خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۰ فقره سرقت تلفن همراه در شرق تهران
سر کلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای در محله سلیمانیه خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

سرهنگ محمد جلینی گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی توسط راکب موتورسیکلت در محله سلیمانیه دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه دو متهم موبایل قاپ را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در دو عملیات منسجم پلیسی هر دو متهم غافلگیر و دستگیر شدند و از مخفیگاه متهمان چهار دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و موتورسیکلتی که با آن سرقت میکردند کشف شد.

سر کلانترششم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۲۵ و ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه با همدستی یکدیگر و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند که مال باختگان هم شناسایی شدند.

جلینی خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

زورگیران مسافرکش نما
سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند سه نفره زورگیری که تحت پوشش مسافرکشی از مسافران خودرو زورگیری می کردند، خبر داد.

سرهنگ ضرغام آذین گفت: تیم عملیات کلانتری وردآورد حین گشت زنی به راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودروی سواری که با مشاهده ماموران تغییر مسیر داده مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در استعلام پلاک خودرو به سرقتی بودن آن پی بردند، افزود: ماموران وارد عمل شده و با اجرای طرح مهار در یک تعقیب و گریز و شلیک چند تیر، خودرو متوقف و سارقان که قصد متواری شدن داشتند با درایت ماموران دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی از خودرو یک دستگاه تلفن همراه سرقتی و ۲ قبضه انواع سلاح سرد کشف شد که متهمان ۲۵ تا ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت خودرو و تلفن همراه از شرق تهران اعتراف کردند و پس از شناسایی مال باخته مشخص شد متهمان در پوشش مسافر اقدام به زورگیری و سرقت کرده بودند.

آذین به شناسایی ۱۲ تن از مال باختگان اشاره کرد و  اضافه کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

موبایل قاپی با موتورسیکلت سرقتی
سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه ای که با یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی موبایل قاپی می کرد خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله عباس اباد به روش موبایل قاپی دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه ماموران حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت دوترک با پلاک مخدوش مشکوک شدند افزود: با زیر نظر قرار دادن متهمان، موتورسواران گوشی تلفن همراه عابری را سرقت و متواری شدند که طرح مهار اجرا و در یک عملیات منسجم پلیسی موتورسیکلت متوقف و راکب دستگیر و سرنشین متواری شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی از متهم یک دستگاه تلفن همراه سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف و در بررسی موتورسیکلت متهم مشخص شد سابقه سرقت دارد که متهم ۲۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه با همدستی متهم متواری شده و ۹ فقره سرقت مشابه معترف که مال باختگان شناسایی شدند.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

دستگیری سارق محتویات خودرو

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ از دستگیری دو سارق محتویات و لوازم خودرو و کشف تعدادی رینگ و لاستیک، خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند گفت: با توجه به سرقت های متعدد لوازم و محتویات خودرو در سطح شهر، نیروهای یگان امداد برای پیشگیری از سرقت در سطح شهر تهران به گشت زنی های هدفمند پرداختند.

فرمانده یگان امداد تهرن افزود: ماموران این یگان در محدوده خانی آباد  در حال گشت زنی بودند که به ۲ نفر مشکوک شدند که پس از بررسی بیشتر و بازدید تعداد رینگ و لاستیک به همراه ۲ عدد مدارک شناسایی و کارت خودرو کشف کردند.

سرهنگ آدینه وند خاطرنشان کرد: متهمان برای  بررسی بیشتر تحویل کلانتری این محل شدند.

دستگیری یک زورگیر
فرمانده یگان امداد تهران از دستگیری یک زورگیر در محدوده خانی آباد خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند اظهار داشت: در پی گشت زنی های واحد های گشت انتظامی در سطح شهر و اعلام وقوع زورگیری در بعضی از مناطق تهران، واحد های گشت انتظامی با هوشیاری کامل اقدام به گشت زنی کرده که در خیابان خانی آباد به یک نفر مشکوک شدند و پس از بازرسی بدنی تعداد ۲ قبضه سلاح سرد از وی کشف شد.

فرمانده یگان امداد تهران با بیان اینکه متهم دارای سابقه زورگیری است ادامه داد: متهم برای  تحقیقات بیشتر به کلانتری ۱۵۲  تحویل شد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.