stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437309
  • 17 اردیبهشت 1401 - 19:25
1

تجارت چین تحت‌تاثیر همه‌گیری کرونا

تجارت چین تحت‌تاثیر همه‌گیری کرونا
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: نظرسنجی رویترز نشان داد که تجارت چین در ماه آوریل متزلزل شد زیرا محدودیت‌های کووید به تولید رسیده است. انتظار می‌رود رشد صادرات چین در ماه آوریل کاهش یابد زیرا محدودیت‌های سختگیرانه بیماری کووید- ۱۹به تولید ضربه زده است واحتمالا واردات نیز کاهش می‌یابد و مشکلات زیادی را برای دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم ایجاد خواهد کرد.
 

بخش تجارت که حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و ۱۸۰ میلیون نفر را در سال ۲۰۲۰ استخدام کرد، به دلیل گسترش محدودیت‌های کرونایی که زنجیره‌تامین را به دام انداخته است، شتاب حرکت خود را از دست داده‌است.بر اساس پیش‌بینی در نظرسنجی رویترز از ۱۸ اقتصاددان، صادرات احتمالا ۳.۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که نسبت به رشد ۱۴.۷ درصدی در ماه مارس به شدت کاهش یافته و این پیش‌بینی، پایین‌ترین رشد از ژوئن ۲۰۲۰ است.

عدم اطمینان در مورد جنگ اوکراین و بهبود ظرفیت تولید در خارج از کشور نیز سهم چین از تجارت جهانی را کاهش داد. این نظرسنجی نشان داد که انتظار می‌رفت، واردات در ماه آوریل سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کند که شدیدترین کاهش را از ماه می ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. ۱۶ اقتصاددان در این نظرسنجی مازاد تجاری ۵۰.۶۵ میلیارد دلاری را در آوریل پیش‌بینی کردند که بیشتر از ۴۷.۳۸ میلیارد دلار در ماه مارس است که بیشتر به دلیل کاهش واردات است.

تحلیلگران گلدمن ساکس در رویترز اظهار کردند که محدودیت‌های مرتبط با کووید، زنجیره‌های تامین داخلی و عملیات بندری را مختل کرد و شرکای تجاری مانند کره جنوبی، داده‌های تجاری ضعیف‌تری را با چین گزارش کردند. داده‌ها نشان می‌دهد که حجم کالاهای خارجی در هشت بندر کانتینری بزرگ چین در دوره ۱۱ تا ۲۰ آوریل ۴.۱ درصد کاهش یافته است.

لی کچیانگ، نخست وزیرچین، خواستار حمایت از تولید، لجستیک و اشتغال در شرکت‌های تجاری کلیدی شد. با این حال، سرمایه‌گذاران و بازارها خواهان حمایت بیشتری هستند زیرا رهبران کشور از شهروندان می‌خواهند که به سیاست صفر کووید پایبند باشند.

پکن، پایتخت چین روزانه ۱۰‌ها مورد ابتلا را گزارش می‌کند، در حالی که شانگهای روز جمعه اعلام کرد که پس از قرنطینه یک ماهه نزدیک به ۲۵ میلیون نفر، این ویروس را تحت کنترل درآورده است البته در برخی از شهرهای چین اکنون برای ورود به مکان‌های عمومی به نتایج آزمایش پی‌سی‌آر از افراد نیاز دارند.تحلیلگران شرکت اوراق بهادار نومورا تخمین می‌زنند که اگر ۷۰ درصد از جمعیت ۸۱۴ میلیونی چین تحت آزمایش ۴۸ ساعته قرار گیرند، ۱.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی چین هزینه خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.