stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 437278
  • 17 اردیبهشت 1401 - 18:53
0

سارقان ۳۰ میلیاردی شرکت خصوصی بازداشت شدند/کشف ۷۳ دستگاه ماینر قاچاق

سارقان ۳۰ میلیاردی شرکت خصوصی بازداشت شدند/کشف ۷۳ دستگاه ماینر قاچاق
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ، سعید مجیدی در این باره گفت: بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه چهارم این پلیس  پی بردند که دو نفر از سارقان حرفه ای به تازگی با همکاری یکدیگر مرتکب سرقت شده و بدین ترتیب تردد این افراد تحت کنترل در آمد و نتیجه تحقیقات انجام شده  به مرجع قضائی اعلام شد.

وی افزود: با دستور قضائی هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه همچون کامپیوتر، دسته چک و سفته کشف و متهمان به سرقتی بودن این اموال اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مالک این اموال شناسایی و به این پایگاه دعوت شد، تصریح کرد: مال باخته اظهار کرده مدیرعامل شرکتی خصوصی در محدوده زعفرانیه تهران است، در بهمن ماه سال گذشته از شرکتش سرقت شده و علاوه بر این اموال مقداری طلا، ۱۴ دستگاه تلفن همراه و ۹ دستگاه کامپیوتر به ارزش ۳۰ میلیارد ریال  توسط راننده و سه سرنشین یک دستگاه خودروی تیبا سرقت شده است.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران افزود: متهمان که چاره ای جز به اعتراف نداشتند به سرقت از شرکت مال باخته با همکاری دو همدستشان اعتراف کردند و با شناسایی سارقان متواری، سایر اعضای این باند در مخفیگاهشان دستگیر و تعدادی از اموال مسروقه نیز در این مکان کشف شد.

سرهنگ مجیدی به معرفی متهمان به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: کشف سایر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار قرار دارد.

کشف ۷۳ دستگاه ماینر قاچاق

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که در محل سکونتش به خرید و فروش ماینرهای قاچاق می پرداخت خبر داد و گفت: از خودروی متهم ۷۳ دستگاه ماینر به ارزش هشت میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای در توضیح این خبر گفت: در برررسی های اطلاعاتی ماموران کلانتری تجریش از فروش دستگاه های ماینر قاچاق توسط فردی در محدوده خیابان ظهیر الدوله مطلع شدند.

وی به شناسایی مخفیگاه  متهم اشاره کرد و گفت: بررسی های اولیه نشان از این داشت، متهم با تهیه ماینر های قاچاق و پنهان کردن آنها در مخفیگاهش به فروش این دستگاه ها می پردازد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: پس از هماهنگی های قضائی روز گذشته تیمی از ماموران این کلانتری به مخفیگاه متهم اعزام شدند و در بررسی های بیشتر ۷۳ دستگاه ماینر که متهم در خودرواش پنهان کرده بود، کشف شد.

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را هشت میلیارد ریال برآورد کردند و گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری به جرم انتسابی معترف و در این رابطه خودروی متهم نیز توقیف شد، با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

بازداشت موتورسوار سارق

فرمانده انتظامی یگان امداد پلیس پایتخت از بازداشت یک سارق موتورسیکلت و کشف موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند در توضیح خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت انتظامی یگان امداد پلیس تهران، در پی گشت زنی های هدفمند در محدوده امین آباد به یک دستگاه موتورسیکلت با یک نفر راکب مظنون می شوند که پس از استعلام مشخص می شود موتورسیکلت دارای سابقه سرقت بوده و به تازگی سرقت شده است.

وی افزود: موتور سوار با مشاهده واحد گشت انتظامی با افزایش سرعت از محل متواری و بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز ماموران آغاز می شود.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران تصریح کرد: ماموران به تعقیب موتورسیکلت مسروقه پرداخته و با استفاده از کلیه علائم هشدار دهنده به راکب موتورسیکلت دستور ایست دادند و در نهایت موفق شدند در یک عملیات موفق پلیسی، موتورسیکلت مسروقه را متوقف و راکب آن را دستگیر کنند.

سرهنگ آدینه وند بیان کرد: متهم در همان تحقیقات اولیه به سرقت موتورسیکلت  اعتراف کرد و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کلانتری امین آباد قرار گرفت.

گوشی فروش اینستاگرامی کلاهبردار از آب درآمد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی که تحت پوشش فروش گوشی های ارزان قیمت از شهروندان پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
 
سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش تلفن های همراه ارزان قیمت از بنده کلاهبرداری کرده اند.

ریس پلیس فتا تهران ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی به دنبال خرید یک تلفن همراه برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از تلفن های همراه با قیمت های مناسب مشاهده کردم و بود بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید یک تلفن همراه برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه فروش تلفن همراه شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از پنج میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش تلفن های همراه با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رییس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

وی تاکید کرد: افراد سودجو فضا مجازی را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود می دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، همچنین قبل از دریافت کالا و بررسی سالم بودن و تطابق داشتن با خریدتان وجهی را به عنوان تسویه و یا  بیعانه پرداخت نکنید.

این مقام سایبری گفت: شهروندان همچنین می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کشف کالای قاچاق در جنوب تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ازکشف بیش از یک هزار عدد فلاکس قاچاق در جنوب خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را پنج میلیارد ریال اعلام کردند.
 
سرهنگ علی ولی پور گودرزی توضیح داد:  هفته گذشته ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در ساختمانی قدیمی دو طبقه در محدوده خیابان «خزانه» شدند.

وی بیان کرد: نتیجه بررسی های پلیسی به مرجع قضائی منعکس و روز گذشته تیمی از ماموران به این محل اعزام و در بازدید انباری  ساختمان  مشخص شد که کلیه کالاهای موجود دراین ساختمان قاچاق بوده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: در این عملیات یک هزار و ۷۱۶ عدد فلاکس خارجی و قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را پنج میلیارد ریال اعلام کردند اضافه کرد: ترویج فرهنگ مصرف کالای خارجی باعث نابودی هویت و استقلال ملی است لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.