stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437237
  • 16 اردیبهشت 1401 - 22:52
0

جوابیه «تک ماکارون» به یک خبر+ پاسخ / مدیران شرکت به ابهام‌ها پاسخ می‌دهند؟

جوابیه «تک ماکارون» به یک خبر+ پاسخ / مدیران شرکت به ابهام‌ها پاسخ می‌دهند؟
قلم | qalamna.ir :

 شرکت تک ماکارون در پی انتشار خبری مبنی بر “توقیف ۶۷۰ تن ماکارونی احتکار شده در شرکت تک ماکارون” در خبرگزاری جوابیه ای را برای خبرگزاری ارسال کرده که در ادامه عینا منتشر می‌شود:

مدیریت عامل محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی -

باسلام و احتراما بازگشت به انتشار خبری در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه به کد شماره ۸۴۷۴۲۲۹۳ و با عنوان «توقیف ۶۷۰ تن ماکارونی احتکار شده در شرکت تک ماکارون» به استناد ماده ۲۳ قانون مطبوعات و با حفظ اختیار تبصره ۴ ماده مذکور مبنی بر شـکایت در مراجع قضائی، با توجه به خلاف واقع بودن خبر فوق، و به منظور تنویر افکار عموم مستدعی است پاسخ این شرکت به شرح زیر در آن خبرگزاری منتشر گردد:

کلمات «توقیف» و «احتکار» دارای بار حقوقی بوده و برای تعیین جرم احتکار و عملیات اجرائی توقیف اموال نیــاز به صدور حکـم قطعی و یـا قرار و دستور قضائی در مراجع قضائی میباشــد. چنیـن حکـم و یا دستور قضائی برای احتکار و تشریفاتی برای عملیات توقیف صورت نپذیرفته است.

در ادامه ادعا شده این شرکت «با جمع آوری و احتکار محصولاتش از بازار…» لطفا مستندات این ادعای کذب مبنی بر جمع آوری محصول ارائه گردد.

جهت اسـتحضار مشتریان و مصـرف کنندگان محترم معروض می دارد شرکت تک ماکارون باسابقه قریب به سـی سـال، بزرگترین و اولین تولیدکننـده ماکـارونی بـا تکنولوژی مـدرن در کشور بوده و به منظور پایبنـدی به آرمان خود «تنها در اوج» هم اینک در جهت توسـعه توان تولید، در حال نصب بزرگترین خط تولید پاستا ساخت کشور سوئیس می باشد.

مقدار۶۷۰ تن ماکارونی اشاره شده در تیتر خبر فقط حاصل ۳۰ ساعت کارکرد ماشین آلات این شرکت بوده و چنین امری با مفهوم احتکار سنخیت ندارد.

اذعـان خبرنگـار محترم آن خبرگزاری به «…این کارخـانه بیشترین سـهم بازار را در اختیار دارد» قابل تأمل است.

*** توضیحات

تک ماکارون بر خلاف اصول حرفه ای پیش از ارسال جوابیه برای با ارسال این جوابیه به رسانه ها اقدام به انتشار مطالبی خارج از موضوع پیرامون خبر کرده است!

نکته قابل تامل در جوابیه تک ماکارون این است که شرکت مذکور اصل موضوع توقیف ۶۷۰ تن ماکارونی در انبار این شرکت را نه تنها تکذیب نکرده بلکه در تماس تلفنی مدیرعامل شرکت با خبرگزاری تایید کرده بنابراین ماجرای توقیف ۶۷۰ تن ماکارونی درست بوده است.

این شرکت در جوابیه خود مشخص نکرده است که ۶۷۰ تن ماکارونی تولید شده چرا در شرایط افزایش قیمت و کمبود در بازار در انبار شرکت باقی مانده است.

بر اساس مستندات موجود و اذعان مدیرعامل شرکت، ماکارونی های توقیف شده چند ماه پیش و قبل از سال ۱۴۰۱ تولید شده است؛ سوال اینجاست که چرا این حجم از تولیدات باید ماه ها آنهم در حالی که احتمال گرانی وجود داشت در انبار این شرکت باقی مانده و توزیع نشده است؟

این در حالی است که در اواخر پاییز سال گذشته (زمان تقریبی تولید محصولات توقیف شده) بسیار پایین تر بوده است؛ شرکت مذکور در همان زمان آرد یارانه ای تحویل گرفته و حالا چرا باید این محصولات را با قیمت جدید تحویل مشتری دهد؟

البته در همان زمان نیز شرکت تک ماکارون در مقایسه با دیگر شرکت های تولید ماکارونی، محصولات خود را گران تر عرضه می کرده است.

در هر صورت عوامل پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات و دیگر عوامل قضایی قطعا بدون مستند قانونی اقدام به بازرسی و توقیف از شرکت مذکور نکرده اند؛ نکته قابل تامل اینکه نه پلیس و نه دیگر عوامل قضایی حاضر تاکنون اقدام به تکذیب خبر نکرده اند.

تک ماکارون به این سوال به صراحت پاسخ دهد که آیا در روزهای اخیر توسط تعزیرات جریمه شده یا نه و مبلغ و دلیل آن چه بوده است؟

سوال دیگر آنکه شرکت تک ماکارون در زمانی که احتمال کمبود ماکارونی و همچنین افزایش قیمت وجود داشت، چه میزان از محصولات را روانه بازار کرده است؟ همچنین میزان آرد یارانه ای دریافتی و تطابق آن با میزان تولید واقعی و محصولاتی که روانه بازار شده چقدر است؟

مدیران این شرکت مدعی هستند که روزانه چند صد تن ماکارونی تولید می کنند (البته باید مشخص شود تولید واقعی با تولید اسمی چقدر تفاوت دارد.) باید توضیح دهند که در روزهایی که احتمال کمبود و گرانی ماکارونی در بازار وجود داشت چه مقدار از این محصول را به صورت واقعی در بازار توزیع کرده اند؟

سوال مهم اینجاست آیا عدم تزریق ۶۷۰ تن که به ادعای مدیران شرکت تنها محصول ۳۰ ساعت کار شرکت است در بازار آنهم در اوج تلاطم قیمتی چه تاثیری در افزایش تنش در بازار غذایی مردم دارد؟

سوال دیگر اینکه آیا ۶۷۰ تن ماکارونی توقیف شده در انبار اصلی شرکت نگهداری میشده یا در انبار دیگری نگهداری میشده است؟!

پیگیری های چندین روزه خبرنگاران برای پاسخگویی مدیران تک ماکارون بی نتیجه بوده است که همینجا از مدیران این شرکت می خواهیم در یک جلسه به سوالات و ابهامات خبرنگاران پاسخگو باشند.

آیا بهتر نیست که مدیران تک ماکارون و دیگر شرکت های توزیع ماکارونی به جای انتشار برخی گزارش های جهت دار در رسانه های خاص و فضای مجازی ، به طور شفاف به افکار عمومی توضیح دهند که دلیل نایاب شدن ماکارونی آنهم همزمان با افزایش قیمت در فروشگاه ها (طی چند روز قبل) چه بوده است؟

مدیران شرکت تک ماکارون بصورت صریح جواب دهند که آیا قیمت مصوب اعلام شده را می پذیرند؟ آیا شایعه عدم پذیرش قیمت توسط برخی تولید کنندگان بزرگ ماکارونی با هدف افزایش قیمت، تطابقی با واقعیت دارد؟

شرکت تک ماکارون می توانست در توضیحات خود به این سوالات و دیگر ابهامات شفاف پاسخ دهد اما عدم اشاره به آمارهای واقعی، سوالات بیشتری را در ذهن افکار عمومی ایجاد خواهد کرد.

در پایان تاکید می شود که شرکت مذکور بهتر است از عواملی انتظامی و قضایی که اقدام به بازرسی و توقیف محصولات کرده اند سوال کنند که دلایل و اقدام آنها پیرامون ماکارونی های توقیفی و توزیع آن در بازار چه بوده است؟

و …

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.