stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 437068
  • 14 اردیبهشت 1401 - 23:07
3
مدیر منابع آب شهرستان رزن و درگزین:

کشت هندوانه در شهرستان درگزین ممنوع شد

کشت هندوانه در شهرستان درگزین ممنوع شد
همدان- قلمنا- مدیر منابع آب شهرستان‌های رزن و درگزین گفت: کشت هندوانه در شهرستان درگزین ممنوع شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، محمدرضا شکوهی گفت: در شهرستان‌های رزن و درگزین در راستای اجرای طرح تعادل‌بخشی در سال ۱۴۰۰،تعداد  ۹۷ حلقه چاه مسدود شد که ۷۷ میلیون مترمکعب موجب جلوگیری از برداشت مازاد آب شهرستان رزن و درگزین شده و ۱۲۱ حلقه چاه به دستگاه کنتور هوشمند مجهز شده‌ است؛ همچنین در سال ۱۴۰۱، ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۵۲۳ متر در مجموع و تخلیه بالغ بر ۱ میلیون متر مکعب پر شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ برای ۱۵۰ حلقه چاه عقد قرار داد انجام شده که امسال این کنتورها نصب خواهند شد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های رزن و درگزین با بیان اینکه برای کنترل منابع آب زیر زمینی شرایط مناسب‌تری را داریم ادامه داد: هیچ سدی برای بهبود بخشیدن به شرایط پیش‌بینی نشده و سد شنجور هم شرایط مناسب برای آب شرب را ندارد؛ وجود سد برای هر شهرستان کارشناسی و منطقی نیست.

شکوهی از کاهش ۴۰ درصدی بارش باران خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بارش نسبت به سال گذشته و کاهش منابع آب زیر زمینی، اقدامات انسداد آب چاه‌ها، تعیین و تکلیف چاه‌های فاقد پروانه و معرفی به مراجع قضایی، پیگیری نصب کنتور بر چاه‌های مجاز انجام شده است.

وی با اشاره به حذف محصولات پر آب بر کشاورزی در درگزین ادامه داد: با توجه به تصمیات مسئولین  شهرستان درگزین محصولات پر آب بر کشاورزی از کشت این شهرستان حذف شده و به هیچ عنوان کشاورزان نباید به کشت این محصولات اقدام کنند، همچنین استفاده از چاه‌های خانگی برای استفاده کشاورزی و باغداری آن  ممنوع می باشد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های رزن و درگزین خاطرنشان کرد: با کنتورهای نصب شده، سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی را کنترل می‌کنیم؛ همچنین اصلاح الگوی کشت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

 
 
هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.