stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 437035
  • 14 اردیبهشت 1401 - 18:53
0

زنگنه: “پتی” دو قهرمانی را از من گرفت/ مظلوم‌نمایی نمی‌کنیم

زنگنه: “پتی” دو قهرمانی را از من گرفت/ مظلوم‌نمایی نمی‌کنیم

ملی‌پوش تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: مظلوم نمایی نمی‌کنیم چون تیم باشخصیتی هستیم، اما نبود بازیکن خارجی به تیم ما فشار زیادی وارد کرد.

قلم | qalamna.ir :

آرمان زنگنه در گفت‌وگو با درباره عملکرد خوب تیم ذوب‌آهن اصفهان در فصل تازه به پایان رسیده لیگ برتر بسکتبال ایران با ترکیبی کاملا ایرانی،‌ توضیح داد: شخصا این موضوع که بگویند تیمی کاملا ایرانی مقام نایب قهرمانی به دست‌ آورد را قبول ندارم چون ما نمی‌خواهیم مظلوم نمایی کنیم. واقعیت این است که از اول فصل که ما قرارداد بستیم قرار بود دو بازیکن خارجی به تیم اضافه شود اما سیاست مجموعه و هیات مدیره در میانه راه عوض شد و نخواستند بازیکن خارجی بیاورند.

او ادامه داد: نبود بازیکن خارجی در مقاطعی از فصل و خصوصا مرحله پلی‌آف فشار زیادی را به تیم ما آورد، اما در نهایت کل تیم به نقطه‌ای رسیدیم که با یک روند خوبی لیگ را پشت سر گذاشتیم. خیلی از بازیکنان تیم ما و هم تیمی‌های من در این فصل خیلی بهتر از برخی خارجی‌های لیگ کار کردند.

* بازیکنان ما خیلی بهتر از خارجی‌های لیگ بودند

ستاره ملی‌پوش تیم ذوب‌آهن در این فصل، تاکید کرد: اگر آمار بازی‌های این فصل را ببینید، بازیکنان خارجی لیگ بجز “پری پتی” انگشت شمار بازی‌های بالای  ۳۰ امتیاز داشته‌اند و این در حالی است که بسیاری از بازیکنان تیم ما از جمله خود من، فرید اصلانی، سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی در بسیاری از مسابقات بالای ۲۸ امتیاز و ۳۰ امتیاز به دست آورده‌ایم. همین موضوع به نظرم عملکرد خوب بازیکنان ما را نشان می‌دهد. بازیکنان ما در سیستمی که داشتیم خیلی بهتر از خارجی‌های لیگ بودند، تیم کاملا با شخصیت و با برنامه بودیم که در برنامه خودمان هر کس در جای خود بهترین نمایش را داشت.

* المپیک را به ناحق از من گرفتند

زنگنه که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان ذوب‌آهن در این فصل بود، درباره دلیل پیشرفت چشم گیر خود توضیح داد: در این فصل دو انگیزه بسیار مهم داشتم که باعث شد خیلی رو به جلو حرکت کنم. انگیزه اولیه خودم این بود که چون المپیک را به ناحق از من گرفتند می‌خواستم نشان دهم که این اقدام یک حق خوری بود. انگیزه دیگر من هم اتفاقاتی بود که در سال گذشته برای من افتاد. این موضوعات دو انگیزه اصلی من بود تا توانایی‌های خودم را ثابت کنم. خد را شاکر هستم که توانستم این تصمیم را بگیرم و از مهرام جدا شوم و به اصفهان بروم.

او ادامه داد: از خانواده‌ام، همسرم و تمام کسانی که در این سختی‌ها کنار من بودند تشکر می‌کنم. این که با شرایط ابتدای فصل من در شهر دیگر شروع کنید سخت است، اما هر چقدر که جلوتر رفتیم با آرامشی که در باشگاه ذوب‌آهن داشتیم و به طور مشخص آرامشی که از طرف آقای فرزاد کوهیان می‌گرفتم، خودم را پیدا کردم. از نظر فکری و ذهنی ریکاوری شدم و خدا را شکر بازی‌های خوبی را انجام دادم. بحث فنی را هم بر عهده کارشناسان و دیگران می‌گذارم تا خودشان منصفانه نظر بدهند.

* تا نیمه‌نهایی اعتراضی نکردم

زنگنه در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسید در سری فینال آرامش ذهنی طول فصل را نداشت، اظهار کرد: شخصا در این فصل بسیار کم اعتراض کردم، تا اینکه آن اتفاقات در بازی با سیرجان رخ داد. در فینال هم یکسری اتفاقات افتاد که همه آن‌ها به صورت زنجیره وار بود و اگر بخواهیم صحبت کنیم باید همه آن‌ها را بگوییم که در حال حاضر خیلی علاقه ندارم مته به خشاش بگذارم. در مجموع اما سری فینال امسال را هر کس دید از بسکتبال لذت برد، چون بسکتبال متن ماجرا بود و حواشی بسکتبال اولویت نبود. 

* گرگان لایق قهرمانی بود

او افزود: به هر حال هر چه حساسیت بیشتر می‌شود برخوردهایی هم به وجود می‌آید، اما در نتیجه از نظر من گرگانی‌ها حقشان بود قهرمان شوند. سرمایه گذاری بهتری داشتند، دو خارجی داشتند و قبل پلی‌آف هم یکی از بازیکنان خارجی خود را تغییر دادند تا تیم خود را تقویت کنند. شاید بازیکن قبلی آن‌ها قوی‌تر هم بود، اما بازیکنی را آوردند که بیشتر به دردشان می‌خورد. در مقابل، ما با یک ترکیب فصل را شروع و با همان ترکیب هم فصل را تمام کردیم. گرگان لایق قهرمانی بود و من باز هم به آن‌ها تبریک می‌گویم.

* نباید خط قرمزها را رد کنیم

ملی‌پوش ذوب‌آهن اصفهان درباره برخوردی که میان او و مهران حاتمی (سرمربی شهرداری گرگان) در پایان بازی فینال رخ داد نیز توضیح داد: من شخصا با هیچ موضوعی مشکلی ندارم و شاید خیلی هم در اینستاگرام به من فحاشی کردند، اما وقتی این موضوعات به سمت خانواده آدم می‌رود و چنین حرف‌هایی زده می‌شود رد کردن خط قرمزها است. به هر حال بسکتبال است و یک تیم می‌برد و یک تیم می‌بازد. بهتر است از رد کرن خط قرمزها جلوگیری شود چون اتفاق خوبی نیست. همه این موضوعات باعث فشار روحی و روانی است که در کنار فشار جسمی یک جاهایی باید برون ریز داشته باشد.

او ادامه داد: بعد از بازی آقای حاتمی به سمت من آمد که واقعا متوجه نشدم، یک لحظه احساس کردم کسی از پشت من را گرفت که آن حرکت را انجام دادم. به آقای حاتمی هم فقط گفتم اگر می‌توانید جلوی تماشاگران خود را بگیرید که فحش ندهند. بعد از بازی هم به سمت آقای حاتمی رفته و همین را گفتم و عذر خواهی کردم. مسئله حادی نبود و همه اتفاقات به فشار روانی بعد بازی برمی‌گردد. همه تماشاگران گرگان هم بد نیستند، تعدادی هستند که چنین اتفاقاتی را رقم می‌زنند. 

* “پتی” دو قهرمانی را از من گرفت

زنگنه که در فینال دو فصل اخیر از رسیدن به قهرمانی باز مانده است، درباره دلیل این اتفاق توضیح داد: ما واقعا شب خوبی را داشتیم و در بازی لیگ ایران ۸۵ امتیاز آمار خوبی است که ما به دست آوردیم. واقعا فقط می‌توانم دلیل این دو ناکامی را “پری پتی” عنوان کنم که در بازی آخر ۴۱ امتیاز به دست آورد و محمد جمشیدی هم خیلی به تیم خود کمک کرد. جمشیدی بجز بازی اول همه بازی‌ها بالای ۲۰ امتیاز آورد. این قهرمانی و قهرمانی فصل قبل را قطعا “پری پتی” از من گرفت (با خنده).

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.