stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 436827
  • 11 اردیبهشت 1401 - 18:53
1

انصارالله: آتش‌بس کنونی باعث پسرفت روند صلح در یمن شده است

انصارالله: آتش‌بس کنونی باعث پسرفت روند صلح در یمن شده است

انصارالله یمن ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی را به تبدیل آتش‌بس اعلام شده در این کشور به نوعی پس‌رفت در روند صلح در یمن متهم کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه القدس العربی، عبد الملک العجری، عضو هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن در سخنانی با اشاره به آتش‌بس دو ماهه اعلام شده توسط سازمان ملل در یمن اظهار کرد: آتش‌بس به پسرفت در روند تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: با گذشت هر روز از آتش‌بس، یکی از درهای صلح بسته می‌شود.

العجری ادامه داد: ما آتش‌بس را فرصتی برای پیشبرد و حل و فصل مسائل جنگ و محاصره یمن می‌دانستیم، اما کشورهای متجاوز (ائتلاف عربی) آن را به نوعی پسرفت تبدیل کردند که صلح را به مراحل اولیه آن بازگرداند.

 وی افزود: در رابطه با موضع ما سوء برداشت وجود دارد و به زودی به اشتباه خود پی خواهند برد، اما آن زمان دیگر دیر است.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود که طرف‌های درگیر در یمن به پیشنهاد سازمان ملل به ایده آتش‌بس دو ماهه پاسخ مثبت داده‌اند که این توافق از ساعت ۱۷ به تاریخ دوم آوریل به اجرا در می‌آید.

علی‌رغم اعلام آتش‌بس در یمن توسط گروندبرگ، اما هیچ یک از بندهای آن توسط ائتلاف متجاوز اجرایی نشد و این ائتلاف به صورت مداوم آن را نقض کرد.

بر اساس بندهای این توافق، می‌بایست ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده شود.

از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.