stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 436554
  • 08 اردیبهشت 1401 - 18:53
0

مسکو: حملات اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کنیم/ حامی تروریسم خواندن روسیه، احمقانه است

مسکو: حملات اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کنیم/ حامی تروریسم خواندن روسیه، احمقانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که طرح آمریکا برای حامی تروریسم خواندن روسیه اقدامی احمقانه است که بدون پاسخ نخواهد ماند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی پیرامون طرح آمریکا برای به حساب آوردن روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم گفت: تمامی اقداماتی که آنها اتخاذ می‌کنند؛ حتی اقدامات احمقانه‌شان بی شک بدون پاسخی از جانب ما نمی‌ماند و آنها باید این مسئله را بفهمند.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که در سایه رخدادها در اوکراین؛ کشورش آماده اتخاذ چنین تصمیمی است.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنان خود گفت، درخواست‌های بیشتر از اوکراین برای حمله به اهداف در روسیه، منجر به پاسخی تند از سوی مسکو خواهد شد. کی‌یف و کشورهای غربی باید بیانیه‌های وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه تحریک بیشتر اوکراین برای حمله به اهداف روسی منجر به پاسخی تند از سوی مسکو می‌شود، جدی بگیرند.

وی همچنین گفت بیانیه‌های میشل باچلت، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با اوضاع اوکراین خیلی با بی‌طرفی فاصله داشت و کاملاً سیاسی شده بود.

وی افزود، مسکو برای همکاری با کمیسیونر عالی سازمان ملل پیرامون اوضاع اوکراین آماده است.

زاخارووا در رابطه با اوضاع ترانس‌نیستریا نیز گفت روسیه از تشدید تنش‌ها در ترانس‌نیستریا بسیار نگران است و رویدادها در این منطقه را نوعی اقدامات تروریستی می‌داند.

وی افزود، در روزهای اخیر، تنش‌ها در ترانس‌نیستریا افزایش یافته و رویدادهای متعددی از جمله بمباران و انفجار تاسیاسات زیرساختی رخ داده که باعث نگرانی شده است ما این اقدامات را اقداماتی تروریستی با هدف بی ثباتی اوضاع در منطقه می‌دانیم و انتظار داریم در رابطه با این رویدادها تحقیقاتی جامع و هدف‌مند صورت گیرد.

زاخارووا تصریح کرد روسیه هرگونه تلاش برای دخیل کردن ترانس‌نیستریا در درگیری‌های اوکراین از جمله بیانیه‌های تحریک آمیز درباره آموزش نیروهای حافظ صلح روسی را محکوم می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) در نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای مستقل مشترک المنافع در تاجیکستان شرکت خواهد کرد.

زاخارووا همچنین گفت که مسکو موارد مداخله مقامات آمریکا در امور داخلی روسیه در ارتباط با اوضاع اوکراین را ازجمله از طریق استفاده از اینترنت ثبت می‌کند.

وی افزود که مسکو پست‌های منتشر شده در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکادر تاریخ ۲۱ آوریل درمورد عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را یادداشت کرده است. در این مقاله از شهروندان آمریکایی خواسته می‌شود تا با استفاده از تکنولوژی ارتباطاتی و اطلاعاتی غربی به کمپین تبلیغات ضد روسی بپیوندند.

وی افزود: ما قویاً این اقدامات مقامات آمریکا با هدف مداخله مستقیم در زندگی خصوصی روس‌ها را محکوم می‌کنیم.

این دیپلمات تصریح کرد، اوکراین همچنین با حمایت آمریکا آمادگی‌ها برای یک اقدام تحریک آمیز سایبری گسترده علیه روسیه را آغاز کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اظهار کرد که مسکو از سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌خواهد تا درمورد موارد همکاری میان ناظران این سازمان و ارتش اوکراین تحقیقات کنند و بگویند چطور داده‌های فنی به طرف اوکراینی منتقل شده است.

زاخارووا همچنین گفت روسیه قویاً حملات موشکی اسرائیل به حومه دمشق را محکوم می‌کند.

وی افزود، بر اساس گزارش‌ها نیروی هوایی اسرائیل شب چهارشنبه حملاتی به اهداف در نزدیکی دمشق انجام داد. ما قویاً چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.