stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 436469
  • 08 اردیبهشت 1401 - 10:56
3
مدیر دفتر دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان:

روز قدس روز وحدت جهان اسلام است

روز قدس روز وحدت جهان اسلام است
هرمزگان/ قلمنا-رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار سعی دارد که قدس را فقط متعلق به ملت فلسطین بداند اما جریان مبارزه مردم فلسطین و آزاد سازی قدس تنها یک مسئله ملی و تنها مربوط به مردم فلسطین نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است که به عنوان قبله اول مسلمین، استراتژی جهان شمول همه امت های آزادی بخش جهان بویژه انقلاب اسلامی ایران است.
قلم | qalamna.ir :

پرویز سالاری ،مدیر دفتر دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان در یادداشتی نوشت ؛ طرح چنین روز با عظمتی در مرداد سال ۱۳۵۸ (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ) زاییده افکار تابناک امام خمینی (ره) بود که با طراحی هوشمندانه و فرصت سازی برای نشان دادن وحدت اسلامی در جهان و برای رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیزم غاصب با آینده نگری طرح “روز قدس “را به عنوان محور وحدت همه مسلمین جهان اعلام نمودند .

این طرح آینده نگرانه و دور اندیشانه حضرت امام (ره)باعث شد بسیاری از طرح های صهیونیسم و استکبار جهانی و کشور های مرتجع منطقه با شکست مواجه شود چرا که تشکیل محور مقاومت باعث پیروزی مسلمانان در جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ های اخیر فلسطینیان در غزه گردید. 

آزادی قدس به عنوان آرمان همه مردم جهان است و نقش محوری وحدت سبب تشکیل جریانهای مقاومت در کشور های مختلف به ویژه در لبنان ، سوریه ،عراق ، ایران، یمن  و سایر بلاد اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی برای نجات فلسطین شد .

علی رغم اینکه حکام مرتجع برخی از کشورهای اسلامی همراه و هم نوا و همدل با رژیم کودک کش اسرائیل هستند اما “روز قدس” باعث بیداری امت های اسلامی شد .

زمانی که امام (ره)روز قدس را روز اسلام اعلام نمودند، برای همه کشور ها فراخوانی دادند که جریانها و امت های آزادی بخش جهان حتی در کشور های غیر مسلمان با شکل گیری نیروهای مقاومت در کشور های مختلف به این فرمان امام (ره)لبیک گفتند که با این طراحی حضرت امام (ره)، و بیداری اسلامی و تشکیل گروههای مقاومت و همچنین حضور امتهای اسلامی در روز قدس ،طرح های تشکیل خاور میانه بزرگ، معامله قرن و یا انتقال پایتخت اسرائیل غاصب به قدس شریف با شکست مواجه شدند.

در واقع روز قدس روز نماد وحدت اسلامی در مقابل جنایات صهیونیستی است بطوریکه  حتی کشورهای غیر مسلمان نیزاز  جنایات کشور های صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین به خشم آمدند به طوریکه اخیرا خاخام های یهودی ساکن در لندن نیز پرچم رژیم اشغالگر قدس را به آتش کشیدند و در کشورهایی نظیر هلند سوریه و مغرب نیز پرچم کشورفلسطین به اهتزاز در آمد. بر این اساس است که امام خمینی(ره) فرمودند که “روز قدس” روز اسلام است و روزهمه کشورهای اسلامی است.

 قدس اگر به اشغال صهیونیست‌ها در آید به معنای پیروزی قاطع اسرائیل در جنگ با مسلمانان در کل دنیا است و از طرفی اگر مسلمانان بتوانند قدس را به عنوان یک مکان اسلامی و به عنوان قبله اول مسلمین جهان حفظ و تثبیت نمایند به معنای  پیروزی قاطع مسلمانان برصهیونیزم است چرا که شکل گیری دولت جعلی اسرائیل ،پروژه اسرائیلی آمریکایی بوده و حیات آن مرهون حمایت بی دریغ و همه جانبه قدرتهای غربی است.

 می بینیم که در طول این ۴۳سال جریان‌های اسلامی ،جریان مقاومت با لبیک به فرمان حضرت امام(ره) و هدایت های بی‌بدیل خلف صالح امام(ره)، مقام معظم رهبری، مبارزه با نظام سلطه، استکبار جهانی و دفاع از مظلومان جهان از برجسته‌ترین مولفه‌ها و استراتژی نظام اسلامی است .

با توجه به هدایت های رهبر معظم انقلابدر ارتباط با محور مقاومت در اقصی نقاط عالم بویژه مقاومت لبنان و فلسطین، تنها امید بی پناهان ملت‌های مسلمان در دنیا است که با این جریان توانستند ضمن ایجاد بیداری اسلامی در اقصی نقاط دنیا با از بین بردن قدرت بازدارندگی صهیونیست ها و گروه های تکفیری و با ایجاد قدرت بازدارندگی در منطقه رویاها و توهم های کشورهای واپسگرای مرتجع عربی که در رویای اجرایی شدن طرح های آمریکایی و اسرائیلی هستندرا خنثی نمایند.

قدرت‌های استکباری آمریکا و صهیونیزم با همراهی کشورهای مرتجع منطقه دنبال خنثی نمودن محور مقاومت در اقصی نقاط دنیاست و استکبار جهانی برای اینکه مسئله فلسطین را به انحراف بکشد گروههای تکفیری نظیر داعش را شکل داد و از طرفی نیز کشورهای غربی و مرتجع منطقه دنبال بی اثر کردن الگوی مقاومت مردمی و کشورهای منطقه با کوهی از دروغ‌ها و توهم هستند. اما الگوی مقاومت به عنوان الگویی بی بدیل برای مقابله با شکست طرح های صهیونیزمی و استکباری موفق بوده  است.

رژیم‌های مرتجع عربی نیز برخلاف افکار و عقاید ملت‌های خود امروز در حال عادی‌سازی رابطه خود با اسرائیل هستند که علیرغم عادی سازی قدرت های غربی منطقه مثل امارات متحده عربی یا ترکیه بلافاصله بعد از درگیری فلسطینیان در مسجد قدس مجبور می‌شوند برای ریا و ظاهرسازی ، سفرای کشور غاصب اسرائیل را فرا بخوانند و این نشان می‌دهد که مسئله فلسطین  یک مسئله سیاسی و منطقه‌ای نیست بلکه یک مسئله جهانی است که به کل جهان اسلام وابسته است .

مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی و دفاع از مظلومان جهان  با محور مقاومت تنها امید مردم بی پناه فلسطین است لذا امید است که باحضور هرچه بیشتر جریان‌های مقاومت و مسلمانان به ویژه در” روز قدس” بار دیگر با حضور خودمشتی محکم بر دهان استکبار جهانی و صهیونیسمزده و سبب خنثی سازی توطئه های آنها که توسط ایادی شان در منطقه صورت می گیرد بشود.

قطعاً همدلی مسلمانان جهان در این روز باعث خنثی سازی طرح‌های اسرائیلی آمریکایی و همچنین آشفته شدن خواب سران مرتجع عربی است که همانند طرح هایی که پیش از این گفته شد قطعاً طرح‌های آتی آنها هم با حضور مردم مسلمان در صحنه و محور مقاومت در اقصی نقاط جهان خنثی خواهد شد .

همانطور که گفته شد “روز قدس” تنها متعلق به ایران نیست و همه مسلمانان جهان و آزادگان در کشورهای غیر مسلمان هم در این روز حضور گسترده ای از خود نشان خواهند داد چرا که کشوری به نام اسرائیل در تاریخ وجود نداشته است و نماد قدس نماد فلسطین است.

 انشالله که امسال نیز مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با لبیک گویی به فرمان حضرت امام راحل و شهدا به ویژه سردار شهید اسلام قاسم سلیمانی و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری با حضور گسترده خود همگام با سایر کشور های جهان از مظلومان فلسطینی دفاع نموده و قدرت بازدارندگی ملت های مسلمان را به رخ اسرائیل غاصب و استکبار جهانی بکشند.

 انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.