stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 436462
  • 08 اردیبهشت 1401 - 9:00
2
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی:

ارتقای فرهنگ ایمنی از اولویت ها است

ارتقای فرهنگ ایمنی از اولویت ها است
مرکزی_ قلمنا_ مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان مرکزی گفت: ارتقای فرهنگ ایمنی از اولویت ها است و در این مسیر و در راستای ایجاد فرهنگ ایمن در سطح جاده و پرورش کاربران با این فرهنگ که بتوانند سفری ایمن را داشته باشند گام برمی داریم.
قلم | qalamna.ir :

مهندس مهرداد جهانی افزود: بیش از ۹۲درصد تصادفات عامل انسانی است و باید در راستای مدیریت کاربران جاده ای که بتوانیم فرهنگی را ایجاد کنیم که این عامل کاهش یابد برنامه ریزی هایی را صورت می دهیم تا بتوانیم در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

کی اظهار کرد: در راستای ترافیک محورها ابتدا جامعه هدف را دانش آموزان پایه ابتدایی قرار دادیم و سعی داریم سن را پایین بیاوریم که نتیجه لازم را در این زمینه گرفتیم همچون پلیس همیار که در خودروها قرار دادیم.

جهانی با بیان اینکه سازمان راهداری از سال ۷۳ تیم مدیریتی آن در راستای فرهنگ ایمنی و حمل و نقل گام برداشتند، ابراز کرد: این سازمان در همان سال ها، دوربین های پایشی در سطح جاده های استان و کشور را راه اندازی کرد که به مدیریت میدانی ستاد کمک می کرد و بعد از آن دوربین های ثبت تخلف در سطح جاده ها نصب شد.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی بیش از ۷۲ دوربین ثبت تخلف داریم و تمامی دوربین ها علاوه بر سرعت لحظه ای، سرعت متوسط را نیز برآورد می کنند.

جهانی ادامه داد: استان مرکزی رتبه سوم کشوری را در تردد ساعتی کشور دارا است که ۲۵ درصد آن از لحاظ تردد ماشین های سنگین است؛ سال گذشته اعتبارات خوبی در راستای ایمن سازی جاده های استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: طی سال گذشته حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در تمامی سطوح توانستیم برای استان هزینه کنیم و امسال پیگیر هستیم تا بیشترین اعتبارات را برای استان بدست آوریم.

جهانی با اشاره به خراب بودن محور توره_ اراک، گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم تا ادامه این جاده و باقی پروژه ها را تکمیل کنیم.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.