stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 436219
  • 06 اردیبهشت 1401 - 10:48
2
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس:

بازگشت واحد دو بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید

بازگشت واحد دو بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید
هرمزگان/ قلمنا-مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از اتمام تعمیرات سنگین واحد دو بخار این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید و اتصال این واحد ۳۲۰ مگاواتی به شبکه سراسری برق خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

حسین سلیمی افزود: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد ۲ از ساخت‌داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده است.

وی با اعلام این که با در مدار قرار گرفتن واحد بخار شماره ۲ این نیروگاه تمامی واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۱ در مدار می‌باشند، اضافه کرد: تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی پرسنل صنعت برق استان هرمزگان و بخصوص انجام تعمیرات در تمامی ساعات تعطیلی نوروزبا هدف در مدار قرار گرفتن واحد شماره ۲ بخار بندرعباس و تولید برق در ساعات اوج مصرف پیش رو صورت گرفته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: این واحد به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی تحت عملیات اساسی و سنگین قرار گرفت و در طول تعمیرات، فعالیتهای مختلفی از قبیل بررسی و رفع اشکال از توربین، رفع اشکالات سیستم بی ام اس انجام شد.

وی اضافه کرد: تمامی فعالیت‌های دمونتاژ واحد با برنامه‌ریزی دقیق انجام و آماده‌سازی قطعات، جهت مونتاژ، شامل سندبلاست قطعات و‌ پوسته‌ها و همچنین تمیزکاری قطعات نیز با دقت و سرعت بالا انجام شد.

سلیمی  افزود: اصلاح برخی از پره‌های روتورLP، مونتاژ بیلدرینگ نیمه بالایی، تراشیدن عایق سیت‌برینگ و آماده‌سازی جهت نصب ،مونتاژ پوسته شماره ۲ توربین LP و اندازه‌گیری ضخامت‌های مربوط به عایق Lشکل برینگ، از جمله اقداماتی است که در جهت رفع موانع تولید صورت گرفته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به تخصص و تجارب متخصصان نیروگاه بندرعباس و صنعت برق کشور در تعمیرات واحدهای نیروگاهی افزود: ایام گرم سال به دلیل مصرف بالای انرژی برق، شرایط حساسی را برای نیروگاه‌های کشور به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی ایجاد می‌کند و تولید این انرژی جز با مراقبت‌های اصولی، بهره‌برداری صحیح و تعمیرات به‌موقع میسر نیست.

لازم به ذکر است؛ نیروگاه بندرعباس با دارا بودن ۴ واحد بخار و ۲ واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می کند.

انتهای پیام/

 

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.