stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 436072
  • 05 اردیبهشت 1401 - 13:43
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان :

تامین بذر، کود، سم و پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در کشت قراردادی از اولویت‌های اصلی است

تامین بذر، کود، سم و پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در کشت قراردادی از اولویت‌های اصلی است
هرمزگان/ قلمنا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: تأمین بذر، کود، سم و پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان در کشت قراردادی از اولویت‌های اصلی است.
قلم | qalamna.ir :

عباس مویدی اظهار کرد: در راستای حمایت از گندمکاران استان براساس طرح جدید مقام عالی وزارت مبنی بر کشت قراردادی گندم ،  نسبت به تامین کودهای پایه و بیمه نمودن مزارع گندم تحت پوشش طرح اقدام شد .

وی افزود : کشاورزان بدون پرداخت بهای  کود و بیمه در زمان کاشت  ، بهای آن  را  در زمان تحویل محصول  گندم پرداخت کرده و  از قیمت خرید تضمینی گندم تحویلی کسر می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ضمن بیان اینکه استان هرمزگان در اجرای این طرح نسبت به سایر استانها پیشرو بوده گفت :  ۴۶۴۴ هکتار از سطوح کشت گندم تحت پوشش کشاورزی  قراردادی درآمده است .

وی با بیان اینکه  تعداد  کشاورزان گندمکار در کشت قراردادی  ۴۲۶ نفر بوده افزود : به همت همه همکاران و کشاورزان در استان توانستیم  معادل ۴۰ درصد از سطوح کل کشت گندم استان را تحت پوشش کشاورزی قراردادی در بیاوریم .

مویدی تصریح کرد: کشت پنبه نیز  مورد توجه و همراهی زارعین به صورت قراردادی در استان قرار گرفته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: با تاکید معاون وزیر جهاد کشاورزی باید راهکاری مناسب برای مقابله با پدیده خشکسالی در نظر گرفته شده و از راهکارهای علمی و دانش‌بنیان در این حوزه استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» از توانمندی جوانان خوش‌فکر در تقویت کشاورزی دانش پایه استفاده کرده و به نحوی بتوانیم شرایط خشکسالی و کاهش میزان تولید را سپری کنیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.