stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 435830
  • 02 اردیبهشت 1401 - 22:04
0

بارش باران در استان کرمانشاه به ۲۵۲ میلیمتر رسید

بارش باران در استان کرمانشاه به ۲۵۲ میلیمتر رسید
کرمانشاه -قلمنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر ۱۴۰۰ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۱) میانگی بارش باران در استان به ۲۵۲ میلی متر رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

«علی محمد زوراوند» اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که حدود ۲۹۶ میلی متر بوده ۱۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت که ۴۰۱ میلی متر بوده ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد.

وی پاوه را با ۶۰۱ میلی متر بارندگی پربارش ترین شهر استان معرفی کرد و گفت: شهرهای ثلاث باباجانی با ۴۵۲ میلی متر و جوانرود با ۳۷۱ میلی متر بارندگی در رده های دوم و سوم قرار دارند.

زوراوند همچنین در خصوص کم بارش ترین شهرهای استان هم گفت: سومار با ۹۵ میلی متر، حمیل با ۱۷۱ میلی متر و ماهیدشت با ۱۷۵ میلی متر بارش، کمترین بارندگی های امسال را داشته اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان میانگین بارش های شهر کرمانشاه را نیز در سال زراعی جاری ۲۰۴ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که ۳۰۵ میلی متر بوده است ۳۳ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی یادآوری کرد: در سال زراعی جاری به جز پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و سرپل ذهاب که به ترتیب ۲۸، ۲۶، سه و یک درصد نسبت به سال زراعی قبل رشد بارندگی داشته اند در بقیه شهرهای استان از یک تا ۴۹ درصد کاهش بارش داشته ایم.

زوراوند در پایان کاهش بارندگی امسال در مقایسه با دوره بلند مدت را نیز متعلق به کل استان دانست و گفت: این کاهش بین ۲ تا ۵۹ درصد بوده که کمترین آن مربوط به ثلاث باباجانی و بیشترین هم مربوط به سومار بوده است.

هشتگ: , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.