stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 435752
  • 02 اردیبهشت 1401 - 18:22
1
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

بیمه سلامت هزینه‌های درمان همه زوج‌های نابارور را پرداخت می‌کند

بیمه سلامت هزینه‌های درمان همه زوج‌های نابارور را پرداخت می‌کند
کرمانشاه –قلمنا – مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اعلام کرد: بیمه سلامت هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور، چه آنهایی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هم افراد تحت پوشش سایر بیمه‌ها مانند تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و حتی فاقد بیمه را پرداخت می‌کند.
قلم | qalamna.ir :

«امید قادری» افزود: بیمه سلامت هزینه‌های درمانی همه زوج های نابارور سال ۱۴۰۰؛ که بتوانند اسناد مثبته و هزینه ها را به اداره کل بیمه سلامت استان تحویل دهند نیز پرداخت می کند.

وی توضیح داد: دستور العمل پرداخت هزینه های درمان زوج های نابارور در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد اما بیمه سلامت هزینه درمان تمام زوج های ناباروری که در سال ۱۴۰۰ اقدام کرده اند و داری اسناد مثبته هستند را پرداخت می کند.

قادری تاکید کرد: بیمه سلامت هزینه درمان زوج هایی که تحت پوشش سایر بیمه ها مانند تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هستند نیز در صورتی که این بیمه ها هزینه ناباروری آنها را پوشش ندهند، به زوج ها می پردازد.

وی با بیان اینکه هزینه های درمان ناباروری تا قبل از روی کار آمدن دولت مردمی آقای رئیسی تحت پوشش بیمه ای نبود، گفت: اما این موضوع در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت از سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

بیمه سلامت استان کرمانشاه هزینه درمان ۳۶ زوج نابارور را تاکنون پرداخت کرده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: سال گذشته بیمه سلامت هزینه درمان ۳۶ زوج نابارور استان را پرداخت کرد و در این خصوص هیچ محدودیتی برای پرداخت نداریم.

قادری با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان زوج های نابارور به ۲ صورت پرداخت می شود، گفت: یا زوج ها به مراکز درمانی طرف قرار داد بیمه سلامت در استان مانند مرکز ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی و بیمارستان معتضدی مراجعه می کنند و در آنجا هزینه های آنها براساس تعرفه های دولتی تا سقف۹۰ درصد پرداخت می شود و یا زوج هایی که به مراکز خصوصی و غیر طرف قرار داد بیمه سلامت می روند در صورت تحویل اسناد مثبته به اداره کل بیمه سلامت واقع در خیابان شهید جعفری تا ۶۰ درصد تعرفه های غیر دولتی و عمومی به آنها پرداخت شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: هزینه های درمان زوج های نابارور بیمه شدگان سایر بیمه ها مانند بیمه تامین اجتماعی و نیروی های مسلح نیز طی نامه ای حاوی اسناد مثبته این زوج ها به بیمه سلامت؛ هزینه درمان آنها نیز به زوج ها پرداخت می‌شود.

قادری در پایان از شهروندان خواست با شماره گیری سامانه ۱۶۶۶، یا کد دستوری پیامکی *۱۶۶۶# تماس بگیرند و از جزئیات بیشتر طرح آگاهی یابند.

۶۰درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت است

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.