stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 435290
  • 30 فروردین 1401 - 22:01
1

۴۱درصد جمعیت هدف در سرپل ذهاب دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

۴۱درصد جمعیت هدف در سرپل ذهاب دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
کرمانشاه - قلمنا- معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: ۴۱ درصد جمعیت هدف ۱۸ سال به بالا در این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که از این حیث وضعیت مطلوبی نداریم.
قلم | qalamna.ir :

«محسن مرادی» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونای سرپل ذهاب، افزود: از مجموع واجدین شرایط ۱۸ سال به بالا در شهرستان سرپل ذهاب در نوبت اول ۹۷درصد و در نوبت دوم ۸۶ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه گذشت زمان ایمنی واکسیناسیون کرونا را کاهش می دهد افراد هرچه سریع تر برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: هم اکنون ویروس کرونا بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می کند از این رو والدین واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرند.

مرادی ادامه داد: از مجموع جمعیت سنی پنج تا ۹ سال ۱۴ درصد و گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال ۳۶ درصد واکسینه شده اند که با توجه به حضوری شدن مدارس، واکسیناسیون جمعیت پنج تا ۱۲ سال بیشتر مورد دغدغه است.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب اظهار داشت: وضعیت کرونایی این شهرستان برای نخستین بار بعد از ۲سال از شیوع آن به وضعیت آبی رسید اما متاسفانه این مدت کوتاه بود و چند نفر بیمار بستری داریم.

مرادی گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت احتمال موج و سویه های جهش یافته بعدی کرونا وجود دارد در این زمینه تکمیل روند واکسیناسیون می‌تواند مهم و باز دارنده باشد.

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: وضعیت شهرستان هم اکنون از نظر ابتلا به کرونا آبی است که این وضعیت پایدار نیست و نیاز مند جدی گرفتن تهدید ویروس کرونا است.

«نورالدین فرزادی‌پور» افزود: باید واکسیناسیون سنین زیر ۲۰ سال را جدی بگیریم و در این راستا نیاز است دستگاه های اجرایی در این زمینه انتقال دهنده این هشدار برای جامعه هدف قرار دهند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: بحث آگاه سازی مردم امری مهم است که از طریق منابع موثق باید مورد توجه قرار گیرد، همان گونه که مردم را مورد تشویق در انجام واکسیناسیون قرار می دهیم باید عوامل خطرآفرین کرونا نیز یادآور شود و از پخش اخبار کذب جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضرورت دارد از طریق آگاه سازی برای والدین و کودکان و نوجوانان شرایط خاص تهدید کننده کرونا را مورد توجه قرار دهد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.