stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 435261
  • 30 فروردین 1401 - 21:48
1

خشکسالی به مزارع گندم دیم قصرشیرین خسارت وارد کرد

خشکسالی به مزارع گندم دیم قصرشیرین خسارت وارد کرد
کرمانشاه- قلمنا- رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: چهار هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع گندم دیم این شهرستان بر اثر کاهش بارندگی در سال زراعی جاری دچار خسارت شده است.
قلم | qalamna.ir :

«مراد محمودیان‌فرد» روز سه‌شنبه در کمیته آب و کشاورزی قصرشیرین با محوریت برداشت محصولات کشاورزی، افزود: میزان مزارع دیم و آبی این شهرستان ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

وی اظهار داشت: با حضور کارشناسان بانک کشاورزی، صندوق بیمه، محققان سازمان تحقیقات و کارشناسان جهاد کشاورزی این موضوع در دست بررسی است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت گندم از مزارع این شهرستان به دلیل گرمسیر بودن منطقه از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و پیش بینی می شود که در مجموع ۱۰ هزار تن گندم از سطح پنج هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع آبی برداشت شود.

محمودیان‌فر ادامه داد: در امر برداشت گندم در سطح شهرستان سه کمیسیون خرید که اعضای آن شامل نمایندگان جهاد کشاورزی و غله و اعضای کمیسیون خرید است کار خرید گندم مازاد کشاورزان انجام را می دهند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: در طول زمان عملیات برداشت، کارشناسان کشاورزی بر کار برداشت و خرید محصول کشاورزان نظارت می‌کنند.

«حجت الله خدرویسی» تاکید کرد: هماهنگی لازم برای تامین سوخت ادوات کشاورزی و فعالیت کمباین داران جهت برداشت محصول گندم در این شهرستان انجام گرفته است.

در پایان این جلسه وظایف هرکدام از ادارات عضو مشخص و مقرر شد و کمیته بحران جهت جلوگیری از هرگونه آتش سوزی و اقدام فوری در آتش سوزی ها تشکیل شد که گندم مازاد کشاورزان را سیلوی طلای زرد و اداره تعاون روستایی خریداری می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان در مجموع ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.