stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 434823
  • 28 فروردین 1401 - 23:10
0
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

خانواده‌ها دانش‌آموزان را براساس استعداد و علاقه در انتخاب رشته تحصیلی هدایت کنند

خانواده‌ها دانش‌آموزان را براساس استعداد و علاقه در انتخاب رشته تحصیلی هدایت کنند
کرمانشاه - قلمنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آمار ۶۵ درصدی انتخاب رشته دانش آموزان کرمانشاهی در رشته تجربی، گفت: رفتن به رشته تجربی الزاما دانش‌آموزان را پزشک و دندان پزشک نمی‌کند، بنابراین خانواده‌ها دانشآموزان را براساس استعداد و علاقه شان در انتخاب رشته تحصیلی هدایت کنند.
قلم | qalamna.ir :

«سلمان محمدی» روز یکشنبه در حاشیه کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برای دانش آموزان پایه سوم متوسطه اول که می خواهند به متوسطه دوم ارتقا یابند؛ بسیار مهم و حیاتی است چرا که مستقیم با سرنوشت شغلی آینده آنها مرتبط می شود، به همین خاطر بسیار حساس و مهم است که در این برهه تحصیلی انتخاب درست و براساس توان، استعداد و علاقه داشته باشند و به آن هدایت شوند.

وی با اشاره به سهم بالای انتخاب رشته دانش آموزان کرمانشاهی در رشته تجربی بیان داشت: براساس توافق نامه با وزارت آموزش و پرورش؛ باید دانش آموزان استان را بیشتر به سمت رشته های ریاضی، فنی حرفه ای و کاردانش هدایت کنیم، تا در آینده برای یافتن شغل کمتر دچار مشکل شوند، زیرا یکی از دلایل مهم آمار بالای بیکاری دانش آموختگان استان ما به همین عدم انتخاب رشته خوب در دوران تحصیلی برمی گردد، بنابراین بسیار مهم است.

محمدی در ادامه از خانواده ها کرمانشاهی خواست آموزش و پرورش استان را برای رفتن دانش آموز شان به رشته تجربی تحت فشار نگذارند و بچه ها را طوری راهنمایی کنند که اگر کسی به رشته تجربی می رود، پزشک یا دندان پزشک نمی شود.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش براساس استعداد تحصیلی دانش آموزان که در طول سه سال تحصیلی متوسط اول بدست آمده، نظرسنجی از دانش آموزان، مربیان و مشاوران و اولیا سعی دارد سهم رفتن دانش آموزان کرمانشاهی به رشته تجربی کاهش یابد تا انشالله در آینده دانش آموزان بتوانند در شغلی که با انتخاب درستی که داشتند؛ موفق شوند.

امتحانات نهایی تمام مقاطع تحصیلی در خردادماه برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرروش استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود بیان داشت: براساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی تا پایان اردیبهشت ماه باید سر کلاس های درس حاضر باشند و امتحانات نهایی تمام پایه ها در خرداد ماه باید برگزار شود.

محمدی امتحانات مستمر سرکلاسی را جزو تکلیف درسی در راستای یادگیری و یاد دهی دانش آموزان اعلام کرد و افزود: امتحانات پایانی سال سوم متوسط اول (پایه نهم ) و پایه دوازدهم که به صورت سراسری برگزار می شود نیز مانند سایر مقاطع در خردادماه ماه شروع خواهد شد.

بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سرکلاس های درس حاضر شدند

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان در استان کرمانشاه سرکلاس های درس حاضر شدند، گفت: دانش آموزان و خانواده های کرمانشاهی از حضوری شدن کلاس های درس استقبال خیلی خوبی داشته اند.

محمدی در ادامه بیان داشت: شیوع ویروس کرونا و عدم حضوری شدن کلاس های درس به آموزش و تحصیل دانش آموزان لطمه های جبران ناپذیری هم از بُعد آموزشی و هم از بُعد روحی، روانی، زیستی و بدنی زده است که انشالله با حضوری شدن علاوه بر جبران افت تحصیلی ما بتوانیم در حوزه آسیب های اجتماعی و شور نشاط دانش آموزان قدم های خیری برداریم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.