stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 434812
  • 28 فروردین 1401 - 22:16
0

همایش گرامیداشت بازی دراز روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در سرپل ذهاب برگزار می شود

همایش گرامیداشت بازی دراز روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در سرپل ذهاب برگزار می شود
کرمانشاه- قلمنا- فرماندار سرپل ذهاب گفت: همایش بزرگداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه امسال در این شهرستان با حضور جمعی از بسیجیان از سراسر کشور برگزار می شود.
قلم | qalamna.ir :

نورالدین فرزادی پور افزود: بازی دراز یکی از ارتفاقات بسیار ارزشمند و مهم شهرستان سرپل ذهاب در دوران دفاع مقدس است و این شهرستان به عنوان مشهد مظلومان‌فاتح نامگذاری شده کلامی به حق است زیرا که جای جای این سرزمین مقدس محل ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر از سراسر نقاط کشورمان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: بازی دراز فرصتی است که همه یادگاران دوران دفاع مقدس راویانی برای نسل های بعدی به منظور شرحی از این افتخارات باشند.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: پیش بینی می شود بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت امسال در این همایش حضور داشته باشند و این مهم وظیفه ای برای ما ایجاد می‌کند که تمهید مقدمات را در قالب تشکیل ۶ کمیته کارگروه داشته باشیم.

فرزادی پور ادامه داد: همچنین با مشارکت سپاه پاسداران شهرستان سرپل ذهاب و همه ی دستگاه‌های اجرایی مقدمات لازم فراهم شده و مذاکرات لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن این مراسم انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: امید است برنامه ریزی برای تولید محتوا و اجرای برنامه های فرهنگی به منظور انتقال این رخداد به مخاطبین را داشته باشیم.

وی گفت: باید از ظرفیت فضای رسانه‌ای و فضای مجازی و همه قابلیت های فرهنگی و مذهبی برای شناساندن فرهنگ شهادت و معرفی شهرستان در این همایش استفاده کنیم.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.