stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 434617
  • 27 فروردین 1401 - 21:41
0

۴۱ هزار دُز واکسن از آغاز شیوع کرونا تاکنون در قصرشیرین تزریق شد

۴۱ هزار دُز واکسن از آغاز شیوع کرونا تاکنون در قصرشیرین تزریق شد
کرمانشاه -قلمنا - رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در این شهرستان برای واکسینه کردن افراد گروه‌های جمعیتی هدف تزریق شده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «رضا منصوری» افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۱۸ هزار و ۵۰۰دُز در نوبت اول، ۱۵ هزار و ۷۰۰ دُز مربوط به نوبت دوم و ۶هزار و ۵۰۰دُز مربوط به نوبت سوم است که در مراجعه گروه های فراخوان شده و هدف برای آن ها تزریق شده است.

وی اظهار داشت: قصرشیرین از نظر واکسیناسیون کرونا، بالاترین درصد افراد واکسینه شده علیه این ویروس را در بین شهرستان های استان کرمانشاه دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین در ادامه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در قصرشیرین ۲ هزار و ۶۴۳ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از مجموع مبتلایان ۵۴ نفر فوت کرده اند.

منصوری ادامه داد: وضعیت شهرستان قصرشیرین از نظر کرونا زرد است و همه مردم چه افرادی که واکسن زده همچنین واکسن نزده ها می‌خواهیم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و به اصول و موازین بهداشتی پایبند باشند.

وی گفت: از مجموع جمعیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفری ۵ تا ۱۲ سال نیز تاکنون در شهرستان قصرشیرین ۳۰۲ نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند که به جز واکسن برکت، دیگر انواع واکسن در شهرستان وجود دارد.

دکتر منصوری اضافه کرد: تنها راه در امان ماندن از بیماری کووید ۱۹ تزریق واکسن است از این رو از همه افراد می خواهیم که به منظور در امان ماندن از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا حتما برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: نظارت گروه های بهداشتی بر مدارس نیز به صورت مستمر وجود دارد و گروه های بهداشتی به صورت روزانه فعالیت حضوری مدارس را از نظر شیوه نامه های بهداشتی رصد می کنند.

وی ادامه داد: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست بدهند و همه افرادی که آزمایش آنها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما خود را قرنطینه کنند و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.