stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 434601
  • 27 فروردین 1401 - 21:25
1
فرمانده تیپ ٧١ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر سرپل ذهاب:

ارتش آماده مقابله با هر نوع تهدیدی علیه کشور است

ارتش آماده مقابله با هر نوع تهدیدی علیه کشور است
کرمانشاه - قلمنا- فرمانده تیپ ۷١ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر شهرستان سرپلذهاب گفت: ارتش امروز با توان کامل دفاعی و رزمی آماده مقابله با هر نوع تهدیدی علیه کشور است و دست معاندین نظام و هرکس که در فکر تعدی به این آب و خاک باشد را قطع خواهد کرد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ «علی‌حسین شهلایی» در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی با درود به روح پاک امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و ۴۸هزار شهید گلگون کفن ارتش، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معاندین و برخی از عوامل داخلی شعار انحلال ارتش را سر دادند ولی امام (ره) ما با درایت کامل و دستور ظاهر شدن ارتش با تمام ساز و برگ خود در شهرهای کشور به حمایت از ارتش پرداخت و ۲۹ فروردین به نام روز ارتش نام گرفت.

وی اظهار داشت: معاندین پس از شکست توطئه انحلال ارتش جمهوری اسلامی به دنبال تجزیه ساختن کشور در نقاط مختلف میهن اسلامی رفتند و غائله ترکمن صحرا اولین توطئه ای بود که توسط انقلابیون جمع شد.

فرمانده تیپ ۷۱ پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: دومین غائله در منطقه کردستان واقع شد و شهر سنندج به جز پادگان لشگر۲۸ و صداوسیمای مرکز کردستان در دست معاندین بود ولی طی سه هفته مقاومت جانانه انقلابیون با ورود شهید صیاد شیرازی به همراه پاسداران ما شهید حسین همدانی و سرلشکر رحیم صفوی این غائله جمع شد.

سرهنگ شهلایی ادامه داد: نیروهای ارتش در حال مبارزه در منطقه کردستان با منافقین و تجزیه طلبان بودند که جنگ تحمیلی رژیم بعث با چراغ سبز استکبار علیه کشور آغاز شد.

وی عنوان کرد: جنگ که در یک شرایط کاملا نابرابر با هدف تسخیر نقاط بسیاری از کشور در طول چند روز اول جنگ انجام گرفت با دفاع جانانه ارتشیان، سپاهیان و مردم غیور ایران اسلامی مواجه شد و توانست دشمن را در پیشروی غافلگیرانه چندروز اول زمین گیر کند.

وی اظهار داشت: بزرگترین و بی نظیرترین عملیات هوایی نیروی هوایی ارتش با نام عملیات کمان ۹۹ در تاریخ اول مهرماه ۱۳۵۹ با ۱۴۰ فروند هواپیمای شکاری انجام شد و تمام نقاط آمادی، تدارکاتی و پشتیبانی رژیم بعث عراق را منهدم کردند.

او ادامه داد: بعد از عملیات کمان ۹۹ نیروی هوایی ارتش، بزرگترین عملیات نیروی دریایی ارتش نیز در آذرماه ۱۳۵۹ انجام گرفت که حدود ۸۰ درصد از نیروی دریایی عراق منهدم شد و تا پایان جنگ نیروی دریایی رژیم بعث عراق کوچکترین درگیری نداشت.

سرهنگ‌ شهلایی یادآور شد: رژیم بعث عراق در حمله خود سه هدف آزادسازی استان خوزستان، تسلط بر رودخانه الوند و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی را دنبال می کرد ولی به همت رشادت و ایثار و جانفشانی نیروهای مسلح و مقاومت و غیرت مردم ایران نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی گفت: امروز ارتش در بحث کمک یاری و خدمات رسانی و محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور فعالیت می کند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بی از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.