stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 434497
  • 27 فروردین 1401 - 11:56
3
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۱۴ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ایجاد شد

۱۴ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ایجاد شد
کرمانشاه- قلمنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی چهار سال گذشته موفق به کسب رتبه اول فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲ کشور، تاسیس و راه‌اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۴ مورد و ایجاد ۲۰۰ فرصت اشتغالزایی تمام وقت و پاره وقت شده‌ایم.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «رضا خدارحمی» افزود: باتوجه به انتخاب شعار سال، توسعه فضای در اختیار شرکت‌های فناور از ۸۰ متر به بیش از ۴۰۰ متر مربع، افزایش تعداد واحدهای فناور از ۲۵ به ۶۹ و افزایش قراردادهای ارتباط با صنعت از ۱۱ فقره به میزان ۲۷ میلیارد ریال به بیش از ۴۰ فقره با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فناوری سلامت دانشگاه در این راستا است.

وی اظهار داشت: واحد انتقال تکنولوژی و راه اندازی دفتر مالکیت فکر (کانون پتنت ایران) نیز در راستای توسعه زیرساخت های تشکیلات ایجاد شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون تعداد اختراعات مرکز رشد فناوری سلامت ۱۴۴ مورد است که در چهار سال گذشته نصف این رقم ثبت شده و در این مدت ما موفق شده‌ایم فروش ۱۰ میلیارد ریالی خود را به ۲۱۰ میلیارد ریال برسانیم.

وی اضافه کرد: باتلاش های صورت گرفته، ۲۶ مجوز تولید محصولات برای شرکت های عضو مرکز رشد فناوری سلامت دریافت شده که پنج پروانه بهره برداری، استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ و ۱۳۴۸۵ و تاییدیه سازمان انرژی اتمی برای تولید ماسک های N۹۹ و N۱۰۰ از این جمله اند.
خدا رحمی عنوان کرد: تاکنون تاییدیه GMP از سازمان غذا و داروی کشور برای تولید ماده اولیه داروهای پرامی پکسول و دونپزیل توسط شرکت نیکان اکسیر نیز دریافت شده است.

وی گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سه دوره المپیاد در رشته کارآفرینی در نظام سلامت آموزش داده شده اند و یک مدال برنز و ۲ دیپلم افتخار توسط دانشجویان کسب شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باتوجه به نقش آفرینی شرکت های فناور عضو مرکز رشد فناوری سلامت در حوزه مقابله با کرونا نیز می توان به تولید محصولاتی مانند ماسک های سه لایه، ماسک های n۹۵ و n۹۹، دستگاه تولید دستکش، یخچال پرتابل، صفحه کلید صوتی آسانسور و دستگاه نوبت دهنده غیرلمسی اشاره کرد.

وی در پایان گفت: بیش از ۵۰ شرکت تولیدی در حوزه سلامت فعالیت می کنند که ۹ شرکت در حوزه تولید داروهای شیمیایی، ۲ شرکت در حوزه خدمات سلامت، هفت شرکت در حوزه صنایع غذایی و مواد بهداشتی، ۱۷ شرکت در حوزه تجهیزات سلامت، پنج شرکت در حیطه کیت های تشخیصی، چهار شرکت در زمینه داروهای گیاهی، پنج شرکت در حوزه بهداشت محیط و کشاورزی و چهار شرکت در حوزه محصولات حاصل از ارتباط با صنعت و جامعه مشغول به فعالیت هستند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۹۰ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد. ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.