stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 434415
  • 26 فروردین 1401 - 22:21
1
فرماندار شهرستان همدان:

انتقال واحدهای جمع آوری ضایعات شهر همدان در پیش گرفته شود

انتقال واحدهای جمع آوری ضایعات شهر همدان در پیش گرفته شود
همدان- قلمنا- فرماندار شهرستان همدان از رشد قارچ گونه و رها شده واحدهای جمع آوری ضایعات در این شهر گلایه کرد و گفت: باید از توسعه ضایعاتی ها با وضعیت فعلی جلوگیری شود.
قلم | qalamna.ir :
قلم، محمدعلی محمدی در نشستی با سرپرست محیط زیست استان همدان در خصوص برخی از مهمترین دغدغه‌های زیست محیطی شهرستان همدان عنوان کرد: در اجرای هر طرح و فعالیتی باید موارد زیست محیطی مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متوقف کردن و جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی راحت ترین اقدام و البته پاک کردن صورت مسئله است، اظهار کرد: در این مسیر، انتظار می‌رود که در برخورد با این مقوله‌ها همه جوانب را در نظر گرفته و به دنبال حل مسئله باشیم.

فرماندار شهرستان همدان از رشد قارچ گونه و رها شده واحدهای جمع آوری ضایعات در شهر همدان گلایه کرد و گفت: شهرداری در راستای جمع آوری و ساماندهی پسماند مسئولیت مستقیم دارد اما در وضعیت فعلی علاوه بر مشکلات این حوزه شاهد آلودگی‌های زیست محیطی و بصری، ساخت و سازها و فعالیت‌های غیر مجاز تعداد قابل توجهی از واحدهای ضایعاتی هستیم.

از توسعه ضایعاتی‌ها با وضعیت فعلی جلوگیری شود

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود، خواستار هم افزایی و همکاری نهادهای مختلف در جهت جانمایی و انتقال واحدهای ضایعاتی‌ها شد و گفت: باید در این زمینه معیشت شاغلان این بخش را نیز در نظر گرفت بدین ترتیب، باید بستر فعالیت قانونمند آنها مهیّا و در کنار این موضوع از توسعه ضایعاتی‌ها با وضعیت فعلی جلوگیری شود.

محمدی در این راستا با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه قضائی جهت تسهیل و تسریع در ساماندهی واحدهای ضایعاتی به عنوان یک اقدام مشترک حقوقی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در این زمینه، جمع آوری و برخورد قانونی با واحدهای غیر مجاز نیز انجام خواهد شد.

سرپرست محیط زیست استان همدان نیز از استان همدان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در تدوین سند آمایش نام برد و گفت: تطابق عملکرد بر اساس سند آمایش توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

سیده مریم محمدی بر ضرورت مدیریت مشارکتی در حفاظت محیط زیست تاکید کرد و افزود: دغدغه‌های زیست محیطی افزایش یافته اما کافی نیست و هنوز به جایگاه خود نرسیده است.

وی خواستار همکاری و حمایت فرمانداران در مسیر حفاظت از محیط زیست شد و گفت: باید در مأموریت‌های محیط زیست از جمله توجه به واحدهای صنعتی، مناطق حفاظت شده، پسماند و غیره دستگاه‌های مختلف و فرمانداران پای کار باشند تا بتوان به هدف مطلوب دست یافت.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.