stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 434323
  • 26 فروردین 1401 - 17:41
1
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

برای افزایش تولید نفت منتظر نتایج مذاکرات نمی‌مانیم/ همه قراردادها با پیوست مسئولیت‌های اجتماعی امضا می شود

برای افزایش تولید نفت منتظر نتایج مذاکرات نمی‌مانیم/ همه قراردادها با پیوست مسئولیت‌های اجتماعی امضا می شود
خوزستان - این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صنعت نفت هرگز منتظر مذاکرات و بحث‌های تحریمی نیستیم و نمی‌مانیم گفت: در همین شرایط که دولت سیزدهم مستقر شده، افزایش تولید و صادرات نفت به انجام رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: با تمام توان برای حضور در بازار، اقدامات خاص فنی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سرمایه ‌گذاری، نگاه به داخل است، گفت: سرمایه‌های قابل ملاحظه‌ای در اختیار داریم که به‌درستی مدیریت نشده است؛ آن‌ها را برای اجرای طرح‌های نفتی می‌توانیم به کار بگیریم.

دانشی تاکید کرد: سرمایه‌ها و داشته‌های مناطق در بخش‌های مولد به‌خوبی مورد استفاده قرار نگرفته‌ است، اما با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری که انجام شده است، بازگشت سرمایه بانک‌ها و غیربانک‌ها در زمان‌بندی مشخص اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به امضای قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه با حضور وزیر نفت، گفت: در این طرح، جمع‌آوری گازهای مشعل با سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها انجام می‌شود تا خوراک مورد نیاز خود را از این محل تامین کنند.

یک قرارداد نفتی در حال نهایی‌شدن است

وی ارزش این قراردادها را ۴۷۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: در این زمینه و سایر بخش‌های مولد، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی نیز در حال تدوین است.

دانشی افزود: با شرکت‌های خارجی فعال در زمینه نفت و گاز تعاملات مثبتی داریم و با کشورهای دوست نیز همکاری‌های سازنده‌ای برقرار کرده‌ایم که در این زمینه یک قرارداد با طرف خارجی به امضا رسیده است و قرارداد دیگر نیز در حال نهایی‌شدن است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، کارهای فراوانی پیش روی ما است که در دولت گذشته و با وجود فرصت ۸ساله، با جدیت و برنامه‌ریزی به آنها پرداخته نشده است.

توان داخلی برای اجرای پروژه‌های نفتی مناسب است

وی تاکید کرد: هر کجا که با کمبود دانش و فناوری مواجه هستیم، حضور شرکت‌های خارجی باید با انتقال دانش همراه باشد.

دانشی با اشاره به اینکه توان داخلی برای اجرای پروژه‌های نفتی خوب است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی فعال هستند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

برای اولین بار در کشور موفق به ساخت «تسهیلات سرچاهی» شدیم

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در کشور موفق به ساخت «تسهیلات سرچاهی» ۱۵ هزار پامی شدیم که در کل دنیا ۲ یا ۳ سازنده برای آن وجود دارد. سال آینده نیز «تجهیزات درون چاهی»‌ ۱۵ هزار پامی بومی‌سازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در ماشین‌های دوار نیز بخشی از قطعات بومی‌سازی شده است و تلاش ما این است که وارد ساخت ابزار دقیق و سیستم‌های کنترلی شویم، زیرا از ساخت کالاهای مکانیکی عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این مدت که دولت مستقر شده است، با نگاهی بلند به افق‌های پیش رو در صنعت نفت و پیرامون زنجیره ارزش کمیته‌هایی تشکیل شد، گفت: تلاش خواهیم کرد حلقه‌های مفقوده‌ای که می‌توانند در بالادست نفت تولید ثروت کنند شناسایی شوند.

دانشی ادامه داد: در صنعت نفت چند کمیته مهم تشکیل شده است و نتایج خوبی را از کمیته‌ها شاهدیم.

ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس در دستور کار قرار دارد

وی با تاکید بر اینکه یکی از کمیته‌هایی که تشکیل شده، کمیته آب است، افزود: تلاش بر این است که فشار را بر روخانه کارون به حداقل برسانیم و پساب‌های صنایع دیگر را بعد از تصفیه با رایزنی با مسوولان محلی وارد فعالیت‌های خود کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد: همچنین با توجه به گسستگی که در اراضی وجود داشت، کمیته اراضی و دارایی‌ها تشکیل شده است. کمیته برق نیز در خصوص منابع تامین برق تشکیل شده و ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس در دستور کار قرار دارد.

وی به ظرفیت و توانمندی‌هایی که صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور وجود دارد، اشاره کرد و گفت: در این زمینه از برخی کشورها دعوت کرده‌ایم و مذاکراتی نیز انجام شده است.

دانشی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: هیچ قراردادی بدون وجود پیوست مسئولیت‌های اجتماعی امضا نخواهد شد.

وی ادامه داد: با تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ملی حفاری به امضا رسید، در زمینه بهسازی ناوگان دکل‌های حفاری اقدامات مهمی انجام دادیم و در حال اجرایی کردن آن هستیم و با توجه به آنکه پیش از این جهاد دانشگاهی برای توسعه ناوگان حفاری ورود کرده بود، با آنها نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه در خصوص خط لوله گوره – جاسک برخی از کارشناسان معتقدند، این خط لوله با عجله افتتاح شد، افزود: این خط نیاز به تعمیرات دارد؛ همچنین با توجه به آنکه هنوز خط لوله انتقال نفت از اهواز به گوره نوسازی نشده است، توان صادراتی این خط لوله نمی‌تواند به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته دانشی، آنچه که مهم است باید خطوط انتقال از اهواز تا گوره پایدار شود.

وی گفت: این خط دچار مشکل بود و با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که انجام شده در تعمیرات و نوسازی خط صادراتی اهواز-گوره وارد عمل شده‌ایم.

دانشی ادامه داد: دولت سیزدهم اکنون با رقم قابل ملاحظه‌ای اعتبار احداث خط جدید صادراتی اهواز به گوره را تصویب کرده و کارها در حال انجام برای رفتن به مناقصه است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.