stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 434319
  • 26 فروردین 1401 - 12:00
1
شهردار لامرد:

هفته کارگر بهترین فرصت برای بیان مشکلات از زبان نمایندگان تشکل‌هاست

هفته کارگر بهترین فرصت برای بیان مشکلات از زبان نمایندگان تشکل‌هاست
فارس_ دومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته کارگر شهرستان لامرد با حضور اعضای ستاد و روساء و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی و ادارات و سازمان‌های ذیربط و در سالن اجتماعات حوزه علمیه لامرد برگزار گردید.
قلم | qalamna.ir :

عباس رحمانی، کارشناس فرمانداری لامرد در ابتدای جلسه ضمن تبریک هفته کار و کارگر به جامعه کارگری ، کارآفرینان و اعضای جلسه گفت: امید است بتوانیم با همکاری همدیگر برنامه‌های پرنشاط و خوبی در هفته کار و کارگر برای کارگران عزیز و زحمتکش برنامه ریزی و برگزار نماییم.

وی پیشنهاداتی را جهت اجراء در طول ایام هفته مبارک کار و کارگر ارائه کرد که از مهمترین آن می‌توان به برگزاری آیین جشن کارگری و کارآفرینی و تجلیل از کارگران نمونه واحدها اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: بی‌شک کارگران با استفاده از اندیشه و بازوی هنرمند خود سبب شکوفایی و اعتلای همه جانبه کشور می‌شوند و سعی ما براین است به‌مناسبت روز جهانی کار و کارگر و نیز اهتمام جدی به شعار سال ،برای ارج نهادن به تلاش این قشر زحمتکش، مراسمی درخور و منزلت کارگران برگزار و از ایشان تقدیر و تشکر نماییم.

در ادامه این جلسه جوکار شهردار لامرد با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری گفت: امیدآفرینی تقویت اتحاد و انسجام در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باعث برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد و به همین دلیل اهمیت هفته کارگر بیشتر از زمان‌های دیگر است.

جوکار، اعتماد آفرینی و ترویج حاکمیت روح صداقت و همدلی را از جمله اهداف آیین‌های هفته کارگر عنوان کرد و گفت: برنامه‌های این هفته برای محقق کردن شعار سال و همچنین برای ارتقای کیفیت تولید موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته کارگر بهترین فرصت برای بیان مشکلات از زبان نمایندگان تشکل‌ها بوده و باید این امکان به خوبی برای بازگویی مسائل کارگران فراهم شود.

جوکار، پاسداشت مقام و منزلت کارگران را از دیگر اهداف هفته کارگر عنوان کرد و ادامه داد: کارگر همواره از ارزش بالایی برخوردار است و آیات قرآن کریم هم تاکید داشته است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ به سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرینی مزین شده است تمام سعی و توانایی را در ارزش نهادن و ارج نهادن به مقام والای کارگر انجام دهیم و توجه و اهتمام جدی به مقوله کار و کارگری را خواستار شد.

در پایان این جلسه عبدالرضا روحی، دبیر اجرایی خانه کارگر و دبیر ستاد گرامیداشت هفته کارگر شهرستان لامرد با اشاره به هفته کارگر گفت: هفته کارگر که همه ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه در ایران اسلامی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ کارگران برگزار می‌گردد می‌بایست در خور نام و مقام و منزلت واقعی کارگران باشد و همه مسئولان و مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران از نقش سازنده و ارزشمند کارگران در ایران تجلیل و قدردانی نمایند چرا که هیچ کسی نمی‌تواند نقش مهم حائز اهمیت کارگران در تولید و اقتصاد و خدمات در جای جای میهن اسلامی ما را انکار نماید.

وی گفت: کارگران از دوران انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی تا هشت سال دفاع مقدس در سنگرهای تولید و سنگرهای حق علیه باطل تا دوران سازندگی در صحنه‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی نقش تعیین‌ کننده داشتند اما با گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی هنوز از منابع سرشار در کشور به اندازه زحمات طاقت فرسای خویش به ایفای نقشی که در کشور داشتند و نتوانستند استفاده نماید و امروز تحریم‌ها و تورم و گرانی بی‌حساب کمر کارگران را شکسته و به هیچ وجه درآمدشان با هزینه‌هایشان هم خوانی ندارد و اکثر خانواده‌هایشان که بیش از نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و جمع کثیری در فلاکت زندگی می‌کند.

وی افزود: هفته کارگر فرصت خوبی است که باید حقانیت کارگران از سفره های خالی‌شان را بیان نمایید و اعلام کنیم که زندگی روزمره خانواده‌های کارگر به تبع آن در شهرستان بسیار اسفناک است و برازنده حکومت اسلامی نیست که کارگرانش این چنین زندگی داشته باشد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته کارگر شهرستان لامرد تاکید کرد: امیدواریم که در سایه وحدت و صفا و صمیمیت و یکپارچگی تشکلات کارگری و بازنشستگی و کارفرمایی بتوانیم برنامه‌های متنوع هفته کارگر را در تمامی زمینه‌ها اجرا کنیم و اعتقاد داریم و باید برنامه‌های اجرایی هفته کارگر رنگ و بوی دولتی به خود بگیرد بلکه توسط تشکلات کارگری عملیاتی گردد و در این راستا باید توان تشکلات کارگری به صورت گسترده نشان داده شود و تمامی تشکل‌های کارگری در ستاد گرامیداشت هفته کارگر حضور یابند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های صنعتی لامرد و مهر هفته کارگر را یادآور رشادت‌های بزرگ مردانی که با نثار جان و مال خود برای تحقق اهداف و آرمان‌های متعالی کارگران قدم برداشتند دانست و گفت: انتظار داریم دولت و مجلس انقلابی کرامت انسانی کارگران را محقق و با هماهنگی و همراهی دولت و مجلس و سایر مشکلات مربوط به کار و تولید و صنعت را مرتفع کنند.

روحی، با بیان اینکه انتظار داریم به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با کارگران و کار همه مسئولین توجه ویژه داشته باشند گفت: کار و کارگر باید در جامعه به عنوان یک ارزش شناخته شود و کارگر باید افتخار کند و بگوید من کارگرم.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های پیشنهادی هفته کارگر گفت: از جمله اهداف و مواردی که در هفته کارگر ۱۴۰۱ در نظر داریم راهپیمایی و تجمع بزرگ روز جهانی کارگر ویژه تشکلات کارگری است که با حضور کارگران و بازنشستگان به صورت باشکوه برای مطالبه‌گری و حق‌خواهی بعد از اخذ مجوز‌های لازم از فرمانداری برگزار خواهیم کرد.

در ادامه کلیه حاضرین ضمن ارائه دیدگاه‌های خود و هم اندیشی در مورد هفته کارگر به ارائه نقطه نظرات و برنامه‌های تبدیل شده خود در ایام گرامیداشت هفته کارگر پرداختند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.