stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 433685
  • 22 فروردین 1401 - 19:25
1

با دستور نمی‌شود مملکت‌داری کرد

با دستور نمی‌شود مملکت‌داری کرد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی در ارزیابی خود از عملکرد دولت سیزدهم گفت:اگر دولت سیزدهم به شعارهایی که داد و به برنامه‌ای که ارائه کرد، هر چند که برنامه نبود و همه مردم هم می‌دانستند برنامه نیست، عمل می‌کرد امروز باید تکلیف مردم روشن می‌شد.
شهربانو امانی گفت:  البته از سال ۹۶ به بعد یعنی دور دوم روحانی تندروی‌های داخلی و همین‌طور جبهه تندرو خارج از کشور بالاخص آقای ترامپ، همگی سعی کردند از برجام خارج شوند و عده‌ای هم آن را آتش زدند، دست پیش را گرفتند که پس نیفتند. در آن زمان تنها کاری که دولت با همه فشارها و شرایط سخت کشور توانست انجام بدهد، این بود که از برجام خارج نشود. در حقیقت روحانی در دولت دوم خود با مجلس تندرو حداقلی یازدهم مواجه بود و حتی اتهام‌هایی که به آقایان ظریف و صالحی زده شد و رفتارهایی هم با آن افراد صورت گرفت، در چنین شرایطی روحانی توانست با چنگ و دندان برجام را حفظ کند. در نتیجه این تلاش‌های روحانی است که دولت فعلی حاضر است همه چیز بدهد تا مذاکرات وین به نتیجه برسد.
امانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر همگان منتظر نتایج اقدامات دولت هستند، تصریح کرد: ممکن است حامیان رئیسی معتقد باشند که حداقل اجازه دهید یک سال از عمر دولت بگذرد بعد درباره آن قضاوت کنید اما واقعیت این است دولتی که برنامه دارد، جریانی که خودشان را جریان سیاسی می‌دانند و با حداقل رأی فکر می‌کنند با حذف همه رقبا می‌توانند کشور را اداره کنند، طبیعتاً امروز باید شعارهایی که داده بودند، محقق می‌شد. کما اینکه در وصف حال این دولت می‌گویند ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا دولت بتواند یک کاری کند اما مشاهده می‌کنیم سالی که نکوست از بهارش پیداست.
وی با اشاره به آرایش کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: تیم دولت سیزدهم نیروهای درجه سوم و چهارم احمدی‌نژاد و از پایگاه جبهه پایداری هستند اینها هیچ برنامه‌ای ندارند. آش اینقدر شور شده که مدیر مسئول روزنامه کیهان هم می‌گوید کادرسازی و تربیت نیروی انسانی به همین راحتی نیست. بله ما هم می‌دانیم؛ حذف نیروهای کارآمد که خیلی راحت است! مثل آب خوردن در دست آقایانی است که این کار را کردند. دولتی که نخبگان را خانه‌نشین کند و صدای مردم را نشنود، دولت محرومین نیست. امانی در ادامه اظهار کرد: در نتیجه، کشمکش‌های اصولگرایان مردم بی‌پناه می‌شوند. سالیان سال است هشدار می‌دهند و زنگ‌ها را به صدا درآورده‌اند که این مسیری که می‌روید، کشور را به بن‌بست می‌رساند. نکته این است که دولت‌ها معمولاً گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه (سه ماهه) می‌دهند. نمی‌شود که بگوییم مردم فعلاً گشنگی بکشید، آن هم در شرایطی که وضعیت اقتصادی سخت می‌شود و مردم در شرایط بسیار بسیار سختی دست و پنجه نرم می‌کنند. وقتی می‌گویند تحریم‌ها را دور می‌زنیم چگونه دور می‌زنند؟ هزینه دور زدن تحریم‌ها را چه کسی پرداخت می‌کند و سود آن به جیب چه کسی می‌رود؟امانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی این بود که حداقل این پنج نفر کاندیدا یک جریان سیاسی با حذف همه رقبای کارآمد از کارزار رأی‌گیری، مشکلات مردم را حل می‌کنند. اما آزموده را آزمودن خطاست و تجربه نشان می‌دهد که مدیریت یک علم است و با شعار نمی‌شود یک کشور را اداره کرد، همانطور که با دستور نمی‌شود فرهنگ ساخت و اقتصاد را درست کرد، با دستور نمی‌شود مملکت‌داری کرد آن‌هم در جهانی که بسیار پیچیده است.
وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم فقط این دولت مقصر است، می‌خواهم بگویم محیط زیست ویرانه است. وقتی که کسی مثل ابتکار برنامه داشت، سعی کردند حتی در دولت دوازدهم محدودترش کنند و محیط زیست را ویران‌تر کنند خب الان بیایند پاسخ بدهند. تالاب‌ها را چه کسی خشکاند؟ هورالعظیم را چه کسی خشکاند؟ سیل ۹۸ چگونه اتفاق افتاد؟ پروژه‌های ملی را چه کسی اجرا کرد؟ لذا نتیجه چنین اقتصاد نظامی و سیاسی به افزایش مشکلات مردم ایران است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.