stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 433385
  • 21 فروردین 1401 - 13:22
2

رییس بنیاد شهید : شهدای حرم رضوی با فتنه دشمن در حاشیه شهر مقابله کردند

رییس بنیاد شهید : شهدای حرم رضوی با فتنه دشمن در حاشیه شهر مقابله کردند
قلم | qalamna.ir :

 

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهیدان اصلانی و دارایی در مسجد صاحب الزمان(عج) محله سیدی مشهد افزود: این شهدای گرانقدر مقابل نقشه های دشمن قرار گرفتند و برنامه های آنان را خنثی کردند از این رو هدف کینه دشمن هم قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

وی ضمن ابلاغ پیام رییس جمهور به خانواده شهدای واقعه تروریستی حرم رضوی گفت: آیت الله رئیسی در نشست هیات دولت تاکید کردند ” این شهدا از مجاهدان بزرگ بودند” چون عرصه جهاد امروز در عرصه ای مانند حاشیه شهر مشهد است، جایی که دشمن دنبال فتنه و توطئه است و می خواهد از فقر و نداری مردم سوء استفاده کند و آنها را به اردوگاه شیطان ببرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به خانواده این ۲ شهید بزرگوار تبریک می گویم چرا که نام خانواده آنها مزین به شهید و شهادت شد.

قاضی زاده ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران به وظایف ذاتی خود در این خصوص عمل می کندو  پاسداشت نام و یاد شهدا و خدمت به خانواده آنها از وظایف خاص بنیاد شهید است که از خداوند توفیق در این مسیر را مسالت می کنم.  

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه بر اثر جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی پنجشنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و آیین تشییع پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه برگزار شد و پیکر مطهر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.