stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 433322
  • 21 فروردین 1401 - 6:48
3
نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد؛

لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی در استان همدان

لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی در استان همدان
همدان-قلمنا- نماینده ولی فقیه در استان همدان بر لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی در استان تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان و جمعی از معاونین و مدیران و روسای ادارات تابعه ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه جهادکشاورزی استان در آرامش بازار شب عید، گفت: اگر دولت بتواند قیمت چند قلم از کالاهای اساسی روزمره  بازار را کنترل و مدیریت  کند مردم دیگر با  قیمت های جدید هر روزه  در بازار مواجه نخواهند بود و این امر از نقش موثری در تاثیر روانی جامعه برخوردار است.

وی با بیان اینکه فروانی و عرضه کالاهای اساسی در ایام‌عید و ماه رمضان به خوبی مدیریت شده است ،تصریح کرد:دولت در عرصه های مختلف با تمام توان در حال تلاش است اما مردم میزان موفقیت یک دولت را اگر بخواهند نمره دهند به وضعیت بازار می‌نگرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت فروش نفت ،منابع ارزی  و مراودات دولت با منطقه بهتر شده است،گفت: انتظار بر آن است که با کنترل نوسانات قیمت این خواسته به حق مردم مرتفع و با توجه به منابع دولت تدبیر شود البته این را می دانیم که  مشکلات اقتصادی فراوان و ریشه دار بوده و حل  مشکلات زمان بر است و مردم این را خوب می دانند.

وی در ادامه گفت: در بحث شعار سال متاسفانه در استان همدان از ۲۵۰ شرکت فناور تنها ۵۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که از ۵۰ شرکت ۱۵ شرکت مربوط به بخش کشاورزی است.

امام جمعه شهر همدان با تاکید به توسعه شرکت های دانش بنیان استان همدان بویژه در بخش کشاورزی تصریح کرد: صنعت اول استان همدان کشاورزی بوده و  ۳۰ درصد اقتصاد استان بر پایه کشاورزی قرار دارد که با چنین آماری نیاز بر آن بوده که مسئله دانش بنیان در بخش کشاورزی بر اساس مطالبه مقام معطم رهبری پیگیری شود و تا پایان سال تعداد شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی ارتقا و افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به خام فروشی به عنوان یکی از معضلات گریبان گیر استان همدان، افزود: امروز در دنیا ارزش افزوده و تولید ثروت از طریق نفت و منابع اولیه نیست بلکه ثروت در  آن جایی است که زعفران ما را می‌برند و به چند برابر قیمت دوباره به خود   ما می فروشند.

وی، سیب زمینی سیر ،گشنیز نهاوند را از جمله محصولات تولیدی مطرح استان همدان دانست و خاطر نشان کرد: باید در بحث صنایع تبدیلی  فکری برای تولید استان شود چرا که شرایط خاصی در تولید این محصولات کشاورزی در سطح کشور داریم و می‌توان توجه ویژه‌ای به آن داشته و با توسعه صنایع تبدیلی از این  محصولات تولید ثروت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از منابع ارزی ما برای وارد کردن نهاده‌های دامی می‌رود، در بحث واردات نهاده‌های دامی رانت خواری وجود دارد، سوال من این است آیا نمی توان به جای تولید محصولات پرآب بر در استان همدان نهاده دامی را با شکلی مدیریت و تولید کرد؟ با اشاره به وارداتی بودن بخشی از بذر کشاورزی کشور یاد آور شد: آیا نمی توان با استفاده از شرکت های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی  و جوانان تحصیلکرده کشاورزی نخبه به سمت تولید بذر کشاورزی پیش برویم؟ که پاسخ آن قطعا مثبت بوده و شدنی و امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه در رابطه با آزادسازی حریم رودخانه‌هایی که از الوند می‌آیند، یاد آور شد: در بحث گردشگری استان مسافران و گردشگران در کنار خیابان ها اتراق می‌کنند به عنوان یک مطالبه سوال این است که آیا حریم رودخانه ها در استان همدان رعایت شده، اگر رعایت نشده و تصرف عدوانی صورت گرفته باید این حریم ها آزاد سازی شود  و در این رابطه دادستان همدان نیز ورود داشته باشد.

وی با اشاره به تخریب خانه باغ ها نیز افزود: در این رابطه از ابتدا باید  به عموم مردم اطلاع رسانی درست و شفاف سازی روشن تری  انجام شود که اگر اقدام به ساخت خانه باغ کنند تخریب خواهد شد تا به این وسیله مانع تخریب و آسیب های اجتماعی ناشی از آن و نیز تضرر کشاورز شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.