stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 433281
  • 20 فروردین 1401 - 23:00
1

پایان کلاس‌های درس در خوزستان ۱۵ اردیبهشت خواهد بود

پایان کلاس‌های درس در خوزستان ۱۵ اردیبهشت خواهد بود
استاندار خوزستان گفت: کلاس‌های درس باید ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به اتمام برسند و پس از این زمان، دانش‌آموزان تنها برای امتحانات به مدارس می‌روند که این موضوع به خوبی قابل کنترل است.
قلم | qalamna.ir :

صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن اشاره به بازگشایی حضوری مدارس، اظهار کرد: این تصمیم ملی است و ما نمی‌توانیم مغایر با تصمیمات ملی تصمیمی بگیریم.

وی افزود: فعالیت مدارس همچنان به صورت حضوری خواهد بود اما می‌توان ابتکار عملی در مورد نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس و اقدامات مورد نیاز انجام داد.

استاندار خوزستان گفت: مدارس خوزستان بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش بازگشایی شده‌اند و این روند تدوام خواهد داشت.

وی ادامه داد: در دستورالعمل ابلاغی، استفاده از ماسک و تامین تهویه قید شده است که این موارد باید مد نظر قرار بگیرند.

صادق خلیلیان با بیان اینکه تامین کولر برای خنک شدن فضای کلاس‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: هر چند در این دستورالعمل، در مورد تجمع بیش از حد و فاصله‌گذاری دستوری عنوان نشده اما اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان می‌تواند در این زمینه ابلاغیه‌ای به مدارس داشته باشد.

وی با بیان اینکه امکان کاهش ساعت تدریس جزو اختیارات استانی است، بیان کرد: کلاس‌های درس باید ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به اتمام برسند و پس از این زمان، دانش‌آموزان تنها برای امتحانات به مدارس می‌روند که این موضوع به خوبی قابل کنترل است.

موردی از سرخک در خوزستان گزارش نشده است

استاندار خوزستان در بخشی دیگر از این جلسه با اشاره به سفرهای نوروزی، اظهار کرد: استان خوزستان با ١۵٠ درصد افزایش تردد در صدر استان‌ها قرار گرفت، همچنین کاهش آمار تصادفات نشانگر فعالیت مثبت دستگاه‌ها است.

خلیلیان با اشاره به حجم بالای ورود مسافران نوروزی به استان عنوان کرد: با وجود تراکم سفر و حضور مهمانان نوروزی انتظار می‌رفت افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها را داشته باشیم.

وی به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا اشاره داشت و تصریح کرد: فوتی‌های کرونا در این مدت میزان کاهشی داشته است، امید است بتوانیم میزان فوتی را به صفر برسانیم.

استاندار خوزستان در رابطه‌ با ابتلا به سرخک در کودکان افزود: هنوز در خوزستان موردی از نظر ابتلا به سرخک مشاهده نشده است.

وی در رابطه‌ با فعالیت دستگاه‌ها در طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها در طرح شهید سلیمانی ضعیف عمل کردند.

خلیلیان در پایان با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان تصریح کرد: اکنون ١٠ شهر در وضعیت آبی و دو شهر نارنجی و مابقی زرد هستند که امیدواریم که شاهد آبی شدن کل استان باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.