stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 431641
  • 11 فروردین 1401 - 17:33
2

آیین گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

آیین گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود
کرمانشاه - قلمنا- فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب گفت: آیین گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین «بازی دراز» با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بعد از ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» در جلسه هماهنگی بزرگداشت مراسم سالگرد عملیات غرور آفرین بازی دراز افزود: هرساله جمع زیادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران کشور با حضور خودجوش به ارتفاعات بازی دراز، مشهد شهیدان عشق و عرفان صعود می کنند که در ۲سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامتی مردم، مراسمی برگزار نشد اما امسال با توجه به واکسیناسیون و کم رنگ شدن کرونا سعی بر برگزاری مراسم داریم.

وی اظهار داشت: ارتفاعات بازی دراز در دوران هشت سال دفاع مقدس مهمترین و استراتژیک‌ترین ارتفاعات در جبهه غربی کشور بود و نقش مهمی در بازدارندگی نقشه های دشمن داشت، از این رو سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز به طور قطع یکی از افتخارات شهرستان سرپل ذهاب است.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انجام بیش از ۲۷ عملیات در دوران دفاع مقدس در کرمانشاه

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.