stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 431627
  • 11 فروردین 1401 - 17:25
1

هواشناسی کرمانشاه نسبت به رعد و برق و برخورد صاعقه هشدار داد

هواشناسی کرمانشاه نسبت به رعد و برق و برخورد صاعقه هشدار داد
کرمانشاه - قلمنا - معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان از امروز پنجشنبه، نسبت به رعد و برق و برخورد صاعقه هشدار داد.
قلم | qalamna.ir :

«علی‌محمد زوراوند» ا اظهار داشت: این موج ناپایدار از اواخر شب گذشته (چهارشنبه) وارد جو استان شده و تا اواخر امشب باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: بارش پراکنده باران و رعد و برق و احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده ها، آسیب به چادرهای مسافران نوروزی، شکسته شدن شاخه های درختان و بالا آمدن سطح رودخانه ها از جمله مواردی است که با استقرار این سامانه ناپایدار احتمال آن ها می رود.

زوراوند تصریح کرد: در چنین شرایطی به رانندگان احتیاط در رانندگی و به مسافران نوروزی اسکان در محل های مناسب مهمترین توصیه هایی است که می توان ارائه کرد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه توصیه هایی نیز به کشاورزان استان داشت و گفت: پایش مزارع گندم و جو از نقطه نظر فعالیت کرم های سفید ریشه ( لارو سوسک های قهوه ای ) که با کاهش تراکم بوته در برخی مواضع و لکه همراه است توصیه می شود.

وی افزود: عملیات مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات پائیزه مناطق گرم استان ادامه یابد و در مناطق سرد و معتدل آمادگی های لازم نظیر سرویس و کالیبراسیون سم پاش‌ها و انتخاب سم مناسب صورت پذیرد و در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی و مزرعه نسبت به شروع عملیات مبارزه اقدام شود.

زوراوند ادامه داد: با توجه به روند افزایش دما و تغییرات فصلی ضروری است مزارع کوهپایه ای غلات پاییزه و مستعد ریزش سن گندم مورد پایش مستمر قرار داشته و هرگونه پدیده مربوط به آفت به مراکز خدمات محل گزارش شود.

معاون هواشناسی کرمانشاه گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان کشت نخود بهاره توصیه می‌شود قبل از کاشت، ضدعفونی بذور با سموم قارچ کش حتما صورت گیرد. ضمنا عملیات آماده سازی بستر کاشت جهت زراعت های ذرت و چغندر انجام شود.

وی در پایان گفت: دیگر توصیه هواشناسی به کشاورزان محلول پاشی ریز مغذی ها در مزارع زعفران و کاربرد کود سرک در زراعت های آبی پاییزه است.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.