stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 431562
  • 11 فروردین 1401 - 12:40
0

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: وزارت خزانه‌داری آمریکا  در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده، اعلام کرد شخصی به نام محمد علی حسینی و چند شرکت را که برخی تحت مدیریت او هستند را به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت و ارائه خدمات در زمینه مالی، فناوری و دیگر خدمات به آن تحت تحریم قرار داده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است این شرکت‌ها به دلیل ارائه خدمات و کمک به برنامه موشکی ایران تحت تحریم قرار گرفته‌اند.صنایع شیمیایی پارچین از جمله این شرکت‌ها بوده است.
همچنین شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر، شرکت سایه بان سپهر دلیجان و شرکت سینا کامپوزیت دلیجان به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا افزوده شدند. بنا بر اعلام این وزارت‌خانه، شرکت‌های دلیجان و جِستار صنعت به دلیل مدیریت یا مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم توسط محمدعلی حسینی تحریم‌ شده‌اند. دولت آمریکا در حالی این تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کرد که مدعی در اولویت قرار دادن دیپلماسی در زمینه حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین است.

واکنش ایران به تحریم های جدید آمریکا
سخنگوی وزارت امورخارجه به تحریم‌های اعمال شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
 سعید خطیب زاده  در خصوص تحریم‌های اعلام شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این اقدام نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری آن دولت علیه ایران طراحی شده است و آشکارا این واقعیت را ثابت می‌کند که دولت کنونی آمریکا برخلاف ادعای خود، از هر فرصتی برای طرح اتهامات بی اساس و فشار بر مردم ایران استفاده می‌کند.
خطیب زاده افزود: ایالات متحده در حالی که ادعا می‌کند آماده بازگشت به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای است همچنان به نقض اساسی آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می‌دهد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.